HELP!!! Laptop is vastgelopen

Discussion in 'De lounge' started by MamaVlindertje, Feb 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaVlindertje

MamaVlindertje Actief lid

Jun 4, 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help!!!

Wie kan me helpen met een vastgelopen laptop. Hij is bijna 3 jaar oud en nog te jong om kapot te gaan. Bovendien mijn werk staat erop.

Wat moet ik doen??? Hij is opgestart en blijven steken bij het eerste scherm. Heb van alles geprobeerd, maar niets helpt.
    Zit er niet ergens een reset knop? Of maak ik dan alles kapot!

Please help me!!!

X Veerle

2. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    Als hij echt niet meer uit wil: stekker eruit halen en de accu eruit halen. Dan is ie zeker uit. En of je dingen kwijt ben, nee denk het niet, je was hem toch aan het opstarten nadat hij uit stond?

En dan als hij uit geweest is, nog eens kijken of hij dan wel gewoon weer wil starten..zo niet..hmm dan heb je een groter pobleem denk ik...

succes!

3. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    De aan uit knop circa 5 sec. ingedrukt houden dan zou hij uit moeten schakelen. Dan poosje wachten en opnieuw aanschakelen en hopen dat hij dan wel doorloopt....

4. MamaVlindertje

Jun 4, 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de reacties. Alleen heb ik dit al gedaan. En hij blijft zo staan. De stekker zat er niet in en de accu dus ook niet.

De aan en uit knop heb ik wel langer dan 5 sec. ingedrukt, en nog blijft hij zo staan.

Vanochtend nog iets gedaan op de laptop, toen deed hij het gewoon. Normaal uitgezet en net weer aangezet.
    Kan de harde schijf nog wel eruit gehaald worden en overgezet worden (in het ergste geval). Er is al een keer een externe harde schijf gecrasht en nu dus weer een laptop. Toen was ik alles kwijt, foto's, administratie etc.. nu hopelijk niet. Maar ik vrees het ergste. Mag ik dus weer maanden werk over doen. STOM STOM STOM!!!

5. MamaVlindertje

Jun 4, 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij wil niet uit en dus ook niet opnieuw opstarten. Wat voor een probleem zou het zijn nu dan? Ben ik nu weer alles kwijt?

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Huh? De accu zit er niet in en de stekker ook niet? Dan kan ie uberhaupt niet aan zijn. Denk dat de accu er nog wel in zit :). Die er even uit halen en dan weer terugdoen (of de stekker er weer in) en dan weer aandoen.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

En schaf een externe harde schijf aan en maak elke week een back up, dat scheelt een hoop frustratie en verloren gegevens ;)

8. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    in principe zou de harde schijf eruit moeten kunnen en dan elders opnieuw via opgestart meoten kunnen worden. Echter....als hij echt niet doet wat jij wilt en er zijn geen mensen in de buurt die er een beetje verstand van hebben zou ik iemand gaan zoeken om het probleem aan voor te leggen om te redden wat er te redden valt, dus via computerwinkel of zo....

9. MamaVlindertje

Jun 4, 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    De accu waar zit die dan (in de laptop?)??? Dom blondje hier!!!

Maar geen probleem, hij doet het weer!!! JIPPIE!!! Ik ben nog nooit zo blij geweest.

Na een uur of zo de klep dichtgehad te hebben ging opeens het lampje uit. Hij was dus vanzelf uitgegaan.
    Toen heb ik op de aanknop gedrukt en hij starte vanzelf op.

Al die stress dus voor niets. Maar ben zo blij dat hij het weer doet. En ja, die extra harde schijf komt er, en ook elke week een back-up maken op schijf. ;)

Ik had nog niet genoeg van mijn fouten geleerd denk ik... Dit was mijn straf! HAHA.

Bedankt iedereen voor jullie hulp en het aanhoren van mijn verhaal.

X Veerle

10. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    Fijn dat hij het weer doet, waarschijnlijk was na een uurtje toch je accu leeg:D (moet je hem als hij uit staat maar eens op zijn kop houden en kijken waar die zit:D)

Een back-up is altijd veilig!

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Maak NU een backup! Geen moment langer mee wachten!

En dan misschien meteen even windows opnieuw installeren, zodat je drie jaar gebruik en vervuilde software weer kwijt bent.
    (Ik doe zoiets gemiddeld een keer of twee per jaar.)

Trouwens, een laptop van 3 jaar oud, is zeker al bejaard. Ga maar vast sparen voor een nieuwe.

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nou dat is wat overdreven hoor, hier een laptop van zo 5 jaar oud, doet het nog prima hoor, zelfs nog nooit nieuwe windows opgezet (ka n ik niet.

wel elke week defragmenteren (gaat vanzelf hier) en regematig schijfopruiming, zeker 2 keer per week hier.

verder heb ik dropbox, daar staat ook alle belangrijke spullen op, plus op de externe hardeschijf, dus dubbel veilig. want dit beestje krijgt kuren aan het beeldscherm, zo nu en dan trilt het, kan niet echt uitleggen wat het is, ook geen idee waar het aan ligt.

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Gelukkig maar!:D

Share This Page