kan ik dit maken

Discussie in 'De lounge' gestart door senta, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Ik ben gevraagd vrijdag de hele dag op te passen op de kinderen van een vriendin van heel vroeg in de morgen tot ze in de avond naar bed moeten.

Nu is de jongste van hen alleen paar dagen niet fit, en nu een enorme buikgriep, hoge koorts en alles komt eruit, ik heb een jochie wat erg gevoelig is voor buikgriep en volgende week jarig is. Als ik heel eerlijk ben zit ik er niet op te wachten dat hij straks ook ziek wordt en alles er aan alle kanten uitkomt, hij kwakkelt al zo met zijn gezondheid, maar kan ik het maken dit te zeggen?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou zelf niet afzeggen. Waarschijnlijk is het jochie vrijdag al een heel stuk opgeknapt. Gaat het oppassen uberhaupt (van hun kant) wel door of blijven ze thuis als het jongetje nog ziek is? Ik vind wel dat áls je gaat afzeggen je dat zo snel mogelijk moet doen zodat je vriendin nog de kans heeft iets anders te regelen.

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja, waarom niet? Het is jou leven dus netjes aangeven dat je bang bent dat je zoontje het over krijgt en dat hij dan op zijn verjaardag niet helemaal fit zou zijn. Als dat op een normale manier gezegd wordt zou mij dat persoonlijk dat niet uitmaken.

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik zou ook netjes aangeven dat je bang bent voor besmetting en daarbij is het ook niet zo gezellig om op een ziek kindje te passen.
    Pas je op omdat ze iets belangrijks moeten doen of omdat ze een gezellig dagje samen hebben. In het laatste geval denk ik dat de ouders zelf ook wel het kindje thuis gaan houden.

5. senta

senta Niet meer actief

Ze blijven niet thuis, al zegt ze zelf ook niet lekker te zijn.

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ikzelf zou niet afzeggen,ben niet zo bang aangelegd wat betreft griep die heerst ofzo.Maar ik zou wel zeggen dat als dat jongetje nog ziek is ik niet op zou passen,niet omdat ik bang ben dat hij het doorgeeft maar ik vind dat zieke kinderen gewoon thuis horen te zijn.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik vind het ervan af hangen waarom je op moet passen. Is dat omdat ze een dagje gaat shoppen of is het belangrijk. Als ze echt iets belangrijks gaat doen, dan zou ik zeker oppassen, zo'n virus hangt toch wel in de lucht en je hebt er hoogstens iets meer risico op. (en het is natuurlijk ook nog lang geen vrijdag, hij kan dan ook al wel weer beter zijn) Maar is het voor een dagje shoppen, dan zou ik haar gewoon opbellen en zeggen dat je liever niet oppast als hij zo ziek is. Een ziek kind is toch ook het liefste bij zijn eigen ouders, dus daar heeft dan niemand wat aan.

8. senta

senta Niet meer actief

Ze hebben normaal oppas met werken maar die kon nu een keertje liever niet i.v.m. wat leuks.

9. senta

senta Niet meer actief

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar bij mij is het woensdagmiddag nu?

10. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Haha, dat besefte ik me zojuist ook ineens. Heb echt in mijn hoofd dat het dinsdag is.:)
    Maar dan nog, kinderen kunnen erg snel opknappen, dus je hebt nog 1,5 dag. Maar is het belangrijk dan wat ze gaat doen, zo niet zou ik gewoon bellen dat je liever niet op past hoor.

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik zou gewoon bellen met dit verhaal, en dat je het nu liever niet doet. lijkt mij dat je vriendin dit wel kan begrijpen

12. senta

senta Niet meer actief

Hij is al sinds vrijdag niet fit iedere keer spugen diarree, ze hebben er nog 1 die ook mee zou komen, en ze krijgt het zelf nu ook.

In ieder geval ze moet werken, maar heb het wel gezegd heel netjes net en ze snapte me geheel, we komen nooit bij elkaar over de vloer als 1 van de kids ziek, zwak of misselijk is door de gezondheid van onze kleine.
    Ze snapte het en dacht eerlijk geval niet dat ze zou gaan werken vrijdag doordat ze zelf ook niet lekker is en anders een half dagje. en had ze oppas van de opa en oma, was geen probleem en ze begreep me echt geheel. pfff vindt dat zo moeilijk

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou ook bellen en aangeven hoe je er nu over denkt. Als hij morgen veel beter lijkt kan je nog gaan, als dat niet zo is zou ik liever ook niet oppassen.

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Fijn dat ze het begreep. Denk dat ze het beter ook even kan uitzieken. Een echte lappenmand daar dus.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Fijn dat ze het begreep :)

16. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik had niet anders verwacht dan dat ze hier wel begrip voor op zou kunnen brengen... Het voelt voor jezelf vaak vervelender om af te zeggen om die reden ( of welke andere dan ook ), omdat je er al zo 'bijtijds' mee komt.

Ik geef, als zich een soortgelijke situatie voordoet, zo vroeg mogelijk aan dat ik liever niet zelf ziek of op zieke kindertjes oppas, maar dat als het niet doorzet of het ergste geweest is, ze zeker op me kunnen rekenen.

Ik ga na mijn bevalling wekelijks een middagje hier thuis oppassen op een peutertje. Van beide kanten verwacht ik eerlijkheid over heersende griepjes en ziektes, zodat ze elkaar niet continue aansteken. Liever een keertje overslaan dan.

Deel Deze Pagina