Aangezien de camera van mijn mobiele telefoon geen mooie foto's kan maken van mijn vaak druk bewegende dochter, wil ik graag een digitale camera aanschaffen. Heeft iemand tips waar ik op moet letten (ik heb er echt helemaal geen verstand van) of kan iemand iemand me een fijne camera aanraden die geschikt is om foto's te maken van bewegende kinderen? Budget ca. 50-75 euro. Alvast bedankt!
Compact camera's - Foto & Video bestel online bij Media Markt Denk dat je weinig kunt met je budget maar misschien heb je hier iets aan
Ik denk niet dat je voor zo weinig geld een goede camera kunt verwachten. Je zit toch al snel rond de 200,- als je een beetje een goede camera wilt met een gemiddeld aantal megapixels, flitser, mogelijkheid om korte filmpjes te maken, verschillende standen zodat je snel bewegende kindjes of dieren kunt fotograferen. Hier een Canon Ixus, erg tevreden over!
hier ook een Canon ixus. weet niet direct van buiten welk type. Wel een goed toestelletje voor zijn geld ( 120 ) maar voor een beter toestel zal je gauw rond de 300 betalen. das dan een reflex camera Maar in de goedkopere versies is Canon ixus zeker aan te raden
Als ik een foto maak van mijn bewegende dochter met mijn mobiele telefoon heeft ze 6 hoofden of armen die in elkaar overlopen... enige voorwaarde die een camera voor mij moet hebben is dat dat niet gebeurd. Ben een gewone huis, tuin en keuken kiekjes-schieter, dus een duur ding hoeft echt niet. Zou dit bijvoorbeeld wat zijn? bol.com | Canon PowerShot A2300 - Blauw, Canon | Elektronica 16 MP lijkt me beter dan de 5 die m'n mobiel heeft maar hoe het zit met bewegende beelden weet ik dus niet. Misschien heeft iemand van jullie daar wat kijk op n.a.v. de specificaties?
Er zijn inderdaad goedkopere types Canon Ixus en wat duurdere. Die van ons is inmiddels 4 jaar oud en kostte toen rond de 200,-. Mijn zus heeft een goedkopere camera, volgens mij een Coolpix. Hij maakt in principe goede foto's, alleen is hij ontzettend traag. Het duurt heel lang voordat je een tweede foto kunt maken. Als je je kindje wilt fotograferen, of iets wat beweegt, kun je dus niks met haar camera. Dat is ook iets om rekening mee te houden. Op internet kun je recensies vinden van verschillende merken camera's. Gewoon Googlen op het merk en type. Op die manier kun je een beeld vormen over de voor-en nadelen van een camera.
Canon ixus is prima toestel en kan ook filmpjes maken. Voor je drukbewegende dochter kun het beste een camera met een "sport" functie nemen. Dit betekent dat je dan een korte sluitertijd hebt. Je zou evt. kunnen kijken bij/bellen met foto konijnenberg (diverse vestigingen). Zij verkopen namelijk ook gebruikte toestellen tegen een gunstige prijs. Dan weet je zeker dat je een goede camera koopt want ze kijken hem eerst na. Daarnaast kun je prima voor wat ouder model gaan. Neem aan dat je de foto's op normaal formaat af wil drukken? Een ixus met 7 megapixels schijnt zelfs op A4-formaat nog scherp te zijn (heb ik mij laten vertellen door de experts).
Wij hebben een samsung WB690 en zijn hier erg tevreden mee met foto's en filmpjes! Weet alleen niet hoe duur hij is. Misschien een tip om bij mediamarkt langs te gaan en dan bij de verschillende camera's in de prijsklasse die jij kan betalen te kijken. Je kan dan altijd even om hulp vragen. Maar vooral eerst uittesten in de winkel, ideaal dat dat tegenwoordig kan!
ik heb een nikon coolpix waar je op moet letten is aantal pixels, minimaal 14 of 16 pixels. hoeveel optische zoom, gaan er gewone batterijen in of kun je de camera aan stroom opladen via stopcontact. via stopcontact vind ik persoonlijker makkelijker. geheugenkaart met veel geheugen (kun je er los bij kopen)
Deze hebben wij (oudere model) bol.com | Sony Cybershot DSC-W610 - Zwart, Sony | Elektronica en dat werkt prima. Je kunt daar goede foto's mee maken. De flitser aan en uit zetten. En alles boven 8MP is meer dan voldoende voor huis tuin en keuken foto's. Camera's met 14MP zijn eigenlijk niet nodig ... hiermee maak je foto's die je haarscherp kan laten afdrukken en je muur mee kan beplakken. Ik heb 8MP en heb altijd mooie scherpe foto's.