hallo allemaal, Mijn zoontje zet sinds 1,5 week losse stapjes. 3 stapjes van tafel naar bank,enz.. Ik vroeg me af hoelang het dan duurt voordat ze ook echt los gaan lopen. Of is dat voor ieder kindje weer anders. Hij loopt al wel mee aan de hand. Ik had gehoord dat het vanaf de eerste losse stapjes heel snel gaat. Was even benieuwd hoe dat met jullie kindjes ging groetjes
Bij ons ook. Alyna zette rond 11 maanden, dacht ik, ook stapjes rond tafel enz, en met 13 maanden liep ze los.(stapjes) Een maand later crosste ze de hele woonkamer door. En ze kruipt sindsdien ook helemaal niet meer, grappig is dat.
Eva zette toen ze net 1 was haar eerst losse stapjes, een paar weken later werden dat kleine stukjes heen en weer. En weer een paar weken later liep ze echt los en kroop toen ook niet meer. Dat was met bijna 14 maanden. Van het eerste stapje los tot echt los lopen was 1,5 maand.
Die stapjes van tafel naar bank al een tijdje hier. Maar los staan of lopen zie ik er voorlopig nog niet van komen. Ze wil wel steeds vaker aan de hand 'lopen', dus wie weet wat ze voor ons in petto heeft.
Fenne deed ook met 11 mnd haar eerste losse stapjes. Dat was dan van de tafel of bank naar ons toe...ze moest wel een plek hebben om te 'landen'. Maar met 12 mnd was de interesse voor lopen ineens voorbij en deed ze geen pogingen meer. Met 13 mnd kwam dat weer terug en toen ineens vlak voor de 14 mnd ging ze lopen en heeft sindsdien niet meer gekropen... ze doen het wanneer ze er klaar voor zijn. Spannend zeg, wat kun je daar naar uitkijken he?!
mijn dochter loopt al vanaf 8 maanden rond de tafel en van de tafel naar de stoel en van de stoel naar de vensterbank maar ik zie haar nog niet zo snel los lopen ze word over 9 dagen 10 maanden
Esmee liep een paar stapjes los toen ze denk 15 maanden was, ze kan nu al een aardig stuk los lopen maar gaat nog steeds liever kruipen. dat ze zo laat is gaan lopen komt door dr slechte oogjes, sinds ze een bril heeft is ze pas gaan lopen (los)
Bij mijn zoontje zat er 2 weken tussen de eerste losse stapjes en los lopen, hij heeft sindsdien bijna niet meer gekropen.
We hebben hier een trage loopster. Ze liep rond de tafel toen ze net 1 jaar was geworden. Toen dacht ik nog, het zal niet lang meer duren voordat ze loopt. Maar helaas had ik het mis. Toen ze 17 maanden was zette ze haar eerste losse stapjes. Na een val op haar gezichtje heeft ze ruim een maand niet meer gelopen. Eind maart begon ze weer voorzichtig te lopen, maar dat hield na een paar dagen alweer op, want op haar knieen was ze een stuk sneller. Eidnelijk eind april heeft ze het lopen goed door en doet ze niks anders meer. Het heeft bij ons dus even geduurd, maar gelukkig is dit meer uitzondering dan regel. Ik wenste alleen maar dat Jasmijn kon lopen voordat ik zou bevallen en dat is uiteindelijk dus ook gelukt.