nachtdiensten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aurin, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Hai,

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen over het werken van nachtdiensten.

Ik ben verzorgende IG, en ik werk nu dag en avonddiensten in de thuiszorg.
    De laatste tijd ben ik aan t oriënteren wat ik zou willen, omdat ik merk dat het geregel rondom oppas me een beetje op aan het breken is en ik daardoor minder plezier in mijn werk krijg.

Nu is er bij mij in de organisatie een vacature in een verzorgingshuis voor nachtdiensten. (voor de kenners, pg, kleinschalig, dus geen grote afdeling)
    Mijn vriend en ik hebben het er al een tijdje over, en hij is bang dat ik door het onregelmatige slapen niet te genieten ga zijn. Persoonlijk denk ik dat dat reuze mee gaat vallen, kwestie van wennen denk ik.

Mijn vriend werkt ook onregelmatig, dus zou nachtdiensten wel een uitkomst zijn want dan zou het zo gepland kunnen worden dat ik nachten draai als hij thuis is. (hij werkt 2x per week 24 uurs dienst)
    Ik zou max 3 nachten per week gaan doen, dus genoeg tijd samen denk ik dan :)

Graag hoor ik dus ervaringen en ideeen!

bedankt!

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.

Ben bewust alleen nachtdiensten gaan doen toen de oudste kwam.

Ik had het geluk dat ik vaste nachten heb, do vrij en eens per 4 weken ook de zadag.

Mijn man is op vrijdag vrij dus hebben we geen oppas nodig.

Wat ook handig mijn moeder werkt als taxichauffeuse met gehandicapte kinderen naar een kdv, die is smorgens om half 10 thuis mocht mijn man toch moeten werken.

En ik sla soms ook wel een dag slaap over als ik eruit kom dan heb je dus als je uit de nacht komt geen oppas nodig.

Ik vind het ideaal. Ik ben gewoon altijd thuis.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ben ong half 9 thuis, kleed de kids aan, en duik mijn bed in. Ben er om 1200 meestal uit. En ga savonds om 1800 met de jongste naar bed tot 2100. Dan heb ik nog even tijd om te douchen en in de auto te stappen, t is namelijk 3 kwartier rijden.

Ik werk van 2230 tot 730.

4. happy3

happy3 Niet meer actief

Ik werk sinds juni halftijds in de vaste nacht, ook in de verzorging, meestal een 10-tal nachten per maand, en mijn vast uurrooster zijn een reeks van 3 en en een reeks van 6 nachten, maar hier wordt zeer dikwijls van afgewijkt.

Als ik het niet voor mijn gezin (opvang) moest doen, deed ik het wel niet hoor ;)
    Maar verder voor gezin ideaal, mijn man klaagt wel dat hij 's nachts alleen moet slapen, en mijn sociaal leven is er niet op vooruit gegaan, heb 's avonds geen zin om op bezoek te gaan, want constant de klok in het oog houden omdat je moet gaan werken is ook niet alles.
    Maar voor de kinderen ideaal, je bent er altijd voor hun

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @ukoldaatje, dat klinkt goed.

Mijn werktijden zouden van 23-7 zijn, ik woon 5 min van het huis af, dus zou op tijd terug zijn om C. (mijn zoontje) of naar de opvang te brengen of naar school (vanaf september)
    Mijn vriend moet als hij moet werken om 7.20 weg. Dus dat lost elkaar als t nodig is mooi af.

C. gaat nu 3 dagen naar het kinderdagverblijf per week, dit zouden ook halve dagen kunnen worden, en ik mag ook af en toe een dag wisselen dus dit zou geen probleem moeten zijn. En anders is mijn vriend thuis zodat ik even kan slapen.

@happy, Balen van je sociaal leven. Ik was tot 1,5 jaar geleden alleenstaand moeder, mijn sociaal leven is al niet heel erg boeiend! haha. Daarbij werk ik nu ook avonddiensten en idd je zit echt te wachten tot je naar je werk moet.

6. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Ik doe het ook en het is ideaal! Je bent gewoon altijd thuis bij je kindje! Heerlijk!

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @mamavanwilliam, hoeveel uur werk jij?

8. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Zou er niet aan moeten denken met zo weinig slaap als ukoldaatje! Alsk nachtdienst heb gaat meisje naar de opvang (kan k de hele dag slapen :)) als je t qua slaap aankan zou k t wel doen!

9. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik werk 9 a 10 uur aan een stuk zonder pauze vaak van 17.00 tot 2.15 of van 18.00 tot 3.15 lig dan vaak een uurtje later in bed.

Mijn zoontje is vaak tussen 7.00 en 8.00 uur wakker ik sta dan mee op en ga samen met hem weer slapen als het tijd is voor een dutje voor hem. Zo slaap ik bij. Ik werk maar 2 dagen dus dat scheelt ook natuurlijk maar vind deze tijden werken ideaal. het is wel onregelmatig had verwacht dat dat lastiger zou zijn maar dat viel erg mee. Mijn moeder werkte ook in de zorg en was vaak rond 7 uur sóchtend thuis de tijd dat wij dan net wakker werden,zij heeft dit met drie kinderen ook nooit geen probleem gevonden en vond het heerlijk.

Deel Deze Pagina