De psz organiseert een uitstapje, ze vragen van elk kind een ouder/begeleider mee. Maar kan er niemand mee met het kind (bv ivm werk of andere verplichtingen dan wordt het kind uitgesloten van het uitstapje. Mag dus niet mee en kan dus ook die ochtend niet op de psz terecht. Voor alle duidelijkheid gaat het om een kindje dat die ochtend gewoonlijk altijd komt op de psz..het gaat dus niet om een kindje dat extra mee wil.
Ik heb geen idee of het gebruikelijk is (kindjes zijn niet op een psz geweest), maar vreemd vind ik het wel. Organiseer dan geen uitje, want nu kun je er donder op zeggen dat er bepaalde kinderen niet mee kunnen. Da's toch ook sneu.
Hier ook zo. Een rondvaart door de stad als afsluiting van het schooljaar. Daar moest ook voor elk kind een ouder (of andere begeleider mee). Vind het opzich wel logies. Je wilt op een boot de kids goed in de gaten kunnen houden.
Ik zou dat zeker niet waarderen of oke vinden. Ik denk ook niet dat het mag. Dan moeten ze maar wa anders bedenken. Ander uitstapje waar minder ouder mee hoeven ofzo.
Dit is niet gebruikelijk. Wanneer er grote uitstapjes worden georganiseerd moeten ze zelf zorgen voor extra begeleiding. Dit kan zijn in de vorm van ouders/verzorgers of extra leiding. De psz mag echt niet het kindje weigeren als die geen eigen begeleiding heeft. Ze moeten zich houden aan het kind - leidster ratio en daarnaast extra begeleiding van 2/3 man. Ligt eraan hoeveel kinderen het zijn maar het kind weigeren mag echt niet.
Onze psz deed dit ook een paar keer per jaar. Dan was er een dagdeel geen psz, maar werden alle ouders en kinderen uitgenodigd om bijv, naar de kinderboerderij of de speeltuin te gaan.
Dit klinkt al wel anders dan ik bedoel. Het is wel een psz ochtend..verzamelen ook gewoon daar doen in die tijd een uitstapje en dan wordt er tegen sommige kindjes gezegd: jij mag niet mee.
Vreemd. Zoiets kwam bij ons op de psz niet voor. Er werden wel uitjes gedaan maar er hoefden nooit hulpouders oid mee.
Ik kan daar niet echt over oordelen...het gaat niet om mijn kind, maar dat is niet voor iedereen binnen 3 weken te regelen denk ik.
O zo kort van te voren ja dat is wel een beetje jammer weer. Maar als het gewoon aan het begin vh schooljaar wordt aangegeven vind ik dat het wel kan.
bij ons was dat ook wel eens, naar de kinderboerderij, kon je zelf niet mocht een opa oma, of andere verzorgers mee. (tante,buurvrouw,vriendin?) maar er moest wel iemand mee
Hier bij ons doen ze dat ook,heel erg jammer,want mijn dochtertje kan dan gewoon niet mee.Mijn man werkt en ik zit met kleintjes thuis.Dat is het beleid zeggen ze.
Bij ons gingen ze eind vorig schooljaar ook samen naar de kinderboerderij, maar de ouders moesten er wel bij blijven. Of een andere oppas. Kon je niemand regelen om bij je kind te blijven, dan was de psz gesloten en moest je alsnog een opvang regelen. Ik werd ziek die dag, en geen andere opvang op die korte termijn, dus mijn jongste kon ook niet mee. Jammer, maar niks aan te doen. Maar de peuterspeelzaal is in mijn ogen geen vaste opvang. Dan moet je je kindje naar het kinderdagverblijf doen, dan weet je zeker dat je opvang hebt. PSZ is toch iets vrijblijvender..
Hmm oke het gebeurd dus vaker. Ik vind het zelf echt vreselijk klantonvriendelijk. Dat er geen extra kindjes van andere dagen zonder ouders mee kunnen dat begrijp ik hoor...maar de kindjes van de dag zelf dat blijf ik raar vinden. Als psz/kdv/school ben je zelf verantwoordelijk voor de begeleiding bij uitstapjes. Krijg je het niet rond dan maar geen uitstapje. Is hier op school ook..vragen een aantal hulpmoeders per keer..zijn er niet genoeg gaat het voor de hele klas niet door.
Idd dat vind ik ook. Vind t ook echt heeeeeel raar dat t op meerdere plaatsen wel voorkomt. Ik zou daar echt niet van gediend zijn. Je krijgt je geld van die dag toch ook niet terug neem ik aan? En als de psz bijv uit 2 ochtenden in de week is en de kleine gaat beide dagen dan kan deze dag ook niet ingehaald.
De basisschool vind ik anders. Die is sowieso verplicht om les te geven. En onderdak te regelen als een kind niet mee kan(kindje tijdelijk in rolstoel ging hier bij een parallelklas in, terwijl zijn klas op pad ging) De kinderen hebben ookminder begeleiding nodig. Daar kun je dus sneller met een paar hulpouders op pad. 1 op 4/5 kinderen is bij kleuters wel te doen. Maar voor peuters, en dan vooral de kleinsten is 1 op 1of2 wel fijn, ik vermoed ook verzekeringstechnisch voor de PSZ..
ja idd op school is dat al makkelijker. Het is voer voor discussie merk ik al vind dit wel een puntje om in te brengen bij de oudercommissie straks. Vroeger was de psz echt een speelklasje, tegenwoordig willen psz (terecht) onder professionele kinderopvang vallen. Daarbij hoort voor mij ook professionele aanpak van dit soort dingen. Daar zal vast niet iedereen het mee eens zijn maar zo zie ik dat iig.
In mijn ogen heeft het niets te maken met psz als vaste opvang zien. Er zijn ook ander oorzaken waarom een ouder niet mee kan als begeleiding. Net een bevalling gehad bijvoorbeeld. Of lichamelijke handicap. Dit zou betekenen dat je kindje dan niet mee mag? Vind het erg sneu en als ze gewoon een leidster kind ratio aanhouden en een paar extra begeleiders/ hulpouders vragen zou dit gewoon voldoende moeten zijn. In de kinderopvang hebben ze op uitstapjes ook geen 1 op 1 begeleiding en daar hoor je niemand over, dus vind het een rare regel en eis.