Drama op PSZ

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Sas1983, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje mag sinds vorige week naar de PSZ. Vorige week toen ik wegging begon hij gelijk te huilen. Na anderhalf uur ben ik opgebeld of ik hem wilde komen halen want hij bleef huilen en was vooral ook boos dat ik weg was.
    Vandaag poging twee. Hij praat de hele week al over met de kindjes op school spelen. Maar zo gauw als ik weg wilde gaan weer huilen, huilen een groot drama. In overleg met de juf besloten er bij te blijven. Hij wilde zo graag spelen met de kindjes maar wilde mij ook niet uit het oog verliezen. Steeds naar de kindjes en al snel weer huilend naar mij komen.
    Ik vind dit erg moeilijk. Hij wil heel erg graag maar ik mag echt niet uit het oog zijn.
    Iemand hier ervaring mee en hoe heb je het aangepakt?

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Misschien kun je kijken of je het kan opbouwen? Dat je eerst 5 minuten weg blijft dan 10 enz. Dan weet hij dat je altijd terug komt.
    Ga je ook wel eens zonder hem de deur uit? Dus even boodschappen doen en dat hij thuis blijft bij papa? Mijn zoontje huilt bij mijn vriend wel als hij de deur uit gaat omdat hij meestal 8 tot 12 uur weg is om te werken, bij mij doet hij dat niet omdat ik vaak alleen even boodschappen ben doen en na 20 minuten/half uur terug ben.

3. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thuis ben ik vooral alleen met hem. Heb dan geen mogelijkheid om even snel weg te gaan. Hij gaat wel elke zaterdag naar opa en oma daar gaat het goed. Kan daar zonder problemen weg gaan. Hij is het dus wel gewend om ergens anders te zijn zonder papa en mama. Maar dat is altijd bij een van de opa's en oma's.

Vandaag kreeg ik niet eens de kans om weg te geen. Hij ging echt aan mijn been hangen :(

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het afscheid niet te lang maken... Een kus, knuffel, zeggen dat je hek straks weer komt oohalen, doei zeggen en weggaan....

Als je langer blijft en t telkens blijft uitstellen word het alleen maar moeilijker...

En nee een huilend kind achterlaten is niet leuk, maar het zal steeds beter gaan en als het niet gaat bellen ze gewoon of je hem wil komen halen

Gaat hij maar 1x in de week?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eens

6. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week is hij 1 keer geweest, deze week gaat hij 2 keer

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hadden wij hier ook.
    Nu na een half jaar is het soms nog huilen als ik weg ga.

Ik vertel haar duidelijk dat mama haar na het spelen komt ophalen. En vertel dan ook wat we die middag nog gaan doen. Bij ons is het dan mijn gastkindjes ophalen. Dit vind ze altijd erg leuk.

Ik weet het, het is heel rot. Hier ook heel erg vaak aan mijn been gehangen. Hier pakken de juffen haar gewoon even op. En gaan samen zwaaien.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ahaaa
    Ik ben nl altijd van mening dat 1x in de week wat weinig is
    Aangezien ze dan elke week 'opnieuw' moeten wennen

Maar echt... Het zal langzamerhand steeds beter gaan, en vertrouw erop dat ze je bellen als je zoontje het echt niet meer trekt
    Over een tijdje zal hij het zelfs leuk vinden!

Mijn zoontje heeft er ook een aantal weken over gedaan hoor, eerste 2/3 weken heeft hij geen 1x de 3 uur volgemaakt, daarna gijg het steeds beter en begon hij het leuk te vinden :)

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wij hebben hier idd een zwaairaam
    Waar ik nu pas sinds 3 weken ongeveer zwaai(zoontje zit nu zo'n 3/4 maanden op de psz)

Hier voor het raam zwaaien maakte het nog veel erger...
    Ik heb altijd gezegd, mama gaat even boodschappen doen, jij spelen en daarna kom ik je weer halen!
    Veel plezier en tot straks!

En daarna altijd gelijk weggegaan, hoe moeilijk ook
    En nu zwaaien we nog even naar elkaar door het raam :D

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden heeft destijds zeker de eerste 5 keer gehuild bij het weggaan.
    Op een gegeven moment heb ik hem direct bij binnenkomst gewoon in de handen "geduwd" van de juf en ben direct vertrokken. Zodat hij geen tijd had om te gaan huilen over het naderende afscheid. Klinkt cru, maar het hielp wel.
    Daarna zijn we overgegaan op het uitzwaaien voor het raam.
    Juf heeft hem toen meegenomen naar het raam en gezamenlijk hebben ze mij uitgezwaaid nadat ik zeer kort ben gebleven.
    Sindsdien nooit geen tranen meer en roept hij al bij binnenkomst dat ik weg moet gaan en dat hij wil uitzwaaien :p. Zonder juf tegenwoordig.
    Ook vertel ik hem dat Beer (zijn knuffel) hem weer komt ophalen en dat we dan nog even boodschapjes gaan doen.
    Dat helpt ook.

11. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    @biny, reden dat hij vorige week maar 1 keer is geweest is omdat de andere dag een uitje naar het bos was. Vond ik niet zo'n goed idee...... Vanaf vandaag is het de bedoeling dat hij twee keer per week gaat.

12. misa

misa Niet meer actief

Eens. Heel sneu.... Maar ws moeten jullie er even doorheen.

Deel Deze Pagina