Vertel eens.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van 2 meiden, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zal ook eens denken, want ik vind het een leuk topic!!

Die vrouw met dat kindje met de hartafwijking, dat was SweetMarije volgens mij. Ik weet dat ze ook nog een keer een topic geopend heeft in het onderdeel 'peuter & kleuter' en dat het toen relatief goed ging, naar omstandigheden dan...
    Maar daar ben ik verder ook wel benieuwd naar!

2. fafje

fafje Niet meer actief

haha weet ik niet is automatisme...ik vind een komma zo..........formeel ofzo!?!?:p

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ja, van de vla heb ik ook gelezen. Ben benieuwd.......

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Die vla idd... ben ik ook erg benieuwd naar haha.
    Verder weet ik zo ook niets, eigenlijk.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik voel me vereerd :), ik schrok een beetje toen ik m'n naam zag, haha!

Allereerst Rozemarijke gefeliciteerd, dat had ik nog niet gelezen!!!

Over Eva en Lisa, Eva is gewoon een héél makkelijk meisje! Aan het einde van mijn zwangerschap zat ik veel op de bank en Eva vermaakte zich wel (ik speelde wel met haar, maar ik zat ;)). Met Lisa die zoveel huilde zat ik ook veel op de bank, dus er veranderde eigenlijk niet zoveel. Als ik Lisa in de kinderwagen probeerde te laten slapen (wat de eerste 1,5 maand helemaal niet goed lukte), was Eva ook erg benieuwd of Lisa ging slapen. Dan zei ze vaak: ik denk dat Lisa gaat huilen (heel fijn, zo lekker positief ;)). Maar Eva vond het wel prima, is niet zo tegendraads, dus liet het gewoon over zich heen komen. Ik heb die tijd veel met Eva gedanst. Lisa had ik dan bij me en zo dansten we met z'n drietjes door de kamer, dat ging echt heel goed en Eva vond (vindt) dat erg leuk. Tegenwoordig dansen we om Lisa heen, of Lisa ligt vanuit de box toe te kijken en te lachen.
    De periode dat Lisa in het ziekenhuis lag (2 weken) waren erg zwaar, maar vooral voor ons als ouders. Lisa ziek, Eva waterpokkken, Lisa die niet meer ging drinken, het was echt slopend. Maar de kinderen vonden het prima (behalve toen ze echt ziek waren natuurlijk). Mijn ouders hebben veel opgepast op Eva. Wat fijn was die 2 weken dat de kinderen telkens 1 op 1 aandacht kregen, van 1 van ons (1 van ons was bij Lisa, de ander bij Eva en zo wisselden we het af).
    Toen we weer thuis waren was het even wennen, weer 2 kinderen. Maar sondevoeding is echt niet zo lastig, soms juist wel makkelijk. Lisa deed en doet het er ook heel erg goed op, ze had geen pijn meer. De eerste maand sliep ze heel veel, dan konden wij op gezette tijden gewoon de voeding aanzetten en sliep ze lekker door. Nu is het gewoon een normale baby die alleen niet (veel) drinkt (ze drinkt nu sinds kort wel kleine beetjes uit een gewone beker). Nadeel is wel dat we tijdens de voeding bij Lisa moeten blijven (als ze wakker is, anders babyfoon aan uiteraard), omdat je meteen de pomp moet stoppen als ze de sonde eruit trekt of moet spugen. Dat is soms wel eens lastig voor Eva, maar dan krijgt ze gewoon wat meer aandacht als Lisa slaapt. En het is lastig dat Lisa de sonde eruit kan trekken als we ergens zijn, dan moet er natuurlijk snel een nieuwe sonde in en dat is soms niet leuk voor Eva. Zoals een paar maanden terug in Blijdorp, we waren er net, sonde eruit, hup alles en iedereen weer inladen, naar het ziekenhuis, nieuwe sonde en weer naar Blijdorp.
    Maar de sondevoeding op zich is helemaal niet veel werk. Gewoon fles erop draaien, sonde controleren, aansluiten. Daarna met heet water doorspoelen. Maar wij hoeven dus niet een kwartier ofzo met Lisa op schoot te zitten, ze kan gewoon spelen/tijgeren. Moeten we wel af en toe de rugtas waar de pomp in zit bij haar zetten. Of ze trekt 'm zelf mee :D.
    Eva vond het vanaf het begin allemaal prima, we hebben gewoon uitgelegd dat Lisa niet meer kon drinken, dat ze nu via een slangetje in haar neus melk krijgt en dat dat in haar buik komt. Nu doet Eva vaak voor hoe je moet eten en drinken. Maar voor haar is het normaal. Als we de pleisters van Lisa moeten doen kan ze wel eens vervelend doen, want ze weet dan dat we allebei bij Lisa moeten blijven. Maar het is dan meer zeuren om aandacht dan dat ze de boel afbreekt ofzo ;)

Nu achteraf heb ik soms wel zoiets van, hoe heb ik het nou gedaan de eerste 3 maanden? Ik zat er vaak doorheen, maar eigenlijk ging het best wel. Ons geluk was dat Lisa vooral 's avonds veel huilde, dan sliep Eva toch. Maar overdag liep het vaak helemaal niet lekker, maar toch vond ik het best te doen. Toen Lisa de sonde kreeg en geen pijn meer had, toen vond ik het opeens zó makkelijk! Want verder is het echt een heel makkelijk kindje.

Zo heel verhaal :). Als er nog vragen zijn (vast niet ;)) hoor ik het wel :)

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

IK OOK !! Ze heeft zeke rniet meer gereageerd op haar eigen topic??? Ben hem ff kwijt hahaha.

xxx

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Rozemarijke gefeliciteerd, krijg je een tweeling? Omdat je 2 baby's in je banner hebt....

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Dat heb ik ook heel sterk! :D Aan de hand van berichten stel je jezelf toch een heel beeld voor en waarschijnlijk klopt dit totààl niet...

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Rozemarijke, gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Fijn dat Thirza nu net is gaan doorslapen, die rust kun je vast goed gebruiken :)

En ik ben ook erg benieuwd naar de persoon achter zogelukkig :)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

En Snoopy ik ben blij dat het nu zo goed gaat met Lisa!! Ik ben nog wel benieuwd of het eten en drinken een beetje lukt?

11. kiddie

kiddie Niet meer actief

@Zogelukkig schrikt zich rot als ze straks achter de pc kruipt, ;)

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

is er iemand die haar wel een PB stuurt want misschien leest ze dit topic wel helemaal niet.... zo krijgen we nooit foto's te zien hahaha.

xxxx

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Haha leuk topic dit. Zo kom je nog eens wat te weten van elkaar.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich gaat het aardig, eten gaat redelijk, ze hapt goed, eet het dan goed op (als ze het lekker vindt), maar ze is het vaak snel zat en heeft soms helemaal geen zin. Drinken uit een beker gaat aardig, maar het is nog maar hooguit 20ml per keer, maar goed, ze vindt het leuk en het gaat best aardig. Nu gewoon oefenen en afwachten tot ze meer gaat eten en drinken.

15. adi

adi Niet meer actief

Snoopy, maar hoe sleept ze haar fles achter zich aan met tijgeren dan? Jullie hadden het laatst over het maken van een karretje die achter haar aan sjogt? ;)

Kiddie, ik ben vandaag in gelegheid om (ook) directe vragen te stellen. Maar mag ik vragen waarom jullie geen tv hebben?

16. kiddie

kiddie Niet meer actief

Je hebt het dus onthouden ;)

Wij zijn christelijk oftewel 'refo' en vinden de TV niet verantwoord, aangezien er zoveel op te zien is wat niet kan.

17. kiddie

kiddie Niet meer actief

Even een vraagje aan @Dirksmama, zijn jullie met en speciaal doel in Indonesie?

18. adi

adi Niet meer actief

Oh ik vraag me ook af hoe zij weet wat bij de winkels in NL in de aanbieding ligt vaak :(, en wat de kunstvoeding in NL op dit moment kost, hoe die smaakt enz (terwijl ze die zelf nooit heeft gebruikt EN niet in NL woont)

19. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    ah, Kiddie en Adi zijn me voor. Wilde dezelfde vragen stellen aan @Dirksmama

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die fles zit in een rugtas, samen met de pomp. Zal ff een fotootje uploaden. Zo krijgt ze dus de laatste avondvoeding rond 22 uur. Slaapzak andersom zodat de sonde bij de rits aan de achterkant eruit komt. Overdag gaat het dus hetzelfde, maar dan zonder slaapzak uiteraard ;) en als ze tijgert sleept ze de tas mee, of wij zetten 'm dichter bij haar (Eva doet het tegenwoordig vaak :)). Karretje is het niet meer van gekomen, maar zo gaat het ook prima.

Zo ziet het er dus uit:

Deel Deze Pagina