Hoi, Een paar maanden terug hebben we het middagslaapje van onze dochter terug geschroeft naar 1 uurtje. Ze was 's nachts altijd wakker en leek deze uurtjes 's middags in te halen. Nu is ze wederom weer standaard 's nachts wakker en 's middags is ze echt totaal niet moe. Ze is nu bijna 21 maanden. Vind haar eigenlijk nog veel te jong om het middagdutje af te lassen. Ook vind ik het stiekem wel fijn, 's middags even een uurtje voor mezelf. Herkennen mensen dit? Zijn er meer die hun kindje op jonge leeftijd geen middagdutje meer lieten doen? gr Suzanne
Mijn dochter ging met 10 maanden naar 1 slaapje en met een maand of 15 a 17 naar geen slaapje. Af en toe vraagt ze nog wel of ze mag slapen maar vaker niet dan wel. We hebben dit niet zelf ingevoerd, ze ging gewoon niet meer slapen overdag. Tja, beetje jammer voor mama inderdaad
Goh, dan kan ik nu eindelijk ook eens zeggen dat ik geluk heb met het slapen van mijn dochter !! Ze is nu ruim 21 maanden en slaapt toch nog meestal wel ruim 2 uur 's middags (soms zelfs 3)!! 's Nachts over het algemeen ook weinig problemen. AFKLOPPEN!! Maar we moeten wel heel streng en consequent zijn en blijven, want ze is zeeer vatbaar voor gewenning.. En dat terwijl ze t/m 11 maanden echt een dramatische slaapster was! Altijd veeel moeite met inslapen 's avonds, t/m 6 mnd nachtvoedingen, t/m 11 mnd avondvoedingen (en regelmatig nog nacht), tijdens de sprongetjes/tanden/whatever altijd drama met alle slaapjes! Met 10-12mnd is ze naar 1 slaapje gegaan geloof ik, al snel naar gemiddeld 1,5u 's middags en daarbij ook nog een hele tijd om half 6 's ochtends wakker.. Misschien dat ze die verloren tijd nu inhaalt door lang middagslaapjes te blijven doen ?!!!! Maarreh, ik geloof dat het wel 'normaal' is, als rond 2 jaar het middagslaapje er van af gaat ... Ik hoop ook heel hard dat mijn dochter dat nog even uitstelt, want die middagpauze vind ik toch ook wel heeeeeel erg lekker!!
Ik zie in je onderschrift dat je dochter 1 dag jonger is dan mijn zoontje Mijn zoontje slaapt (gelukkig!) nog wel elke middag, in een zeldzaam geval wil hij zijn slaapje een keer overslaan. Meestal slaapt hij 2-2,5 uur. Ik ben daar erg blij mee en hoop dat ie dat nog lekker vol blijft houden voorlopig, even rust!
Is de grens echt 2 jaar. Ik dacht dat de meeste kindje veel langer een middagdutje deden. Vind ze nog zo klein. En inderdaad voor mama is het zo lekker. Ik zorg nu dat mijn beiden kindjes tegelijk 's middags in bed liggen. Zodat ik toch echt een heel uur voor mezelf heb. Maar daar tegenover staat wel dat 's nachts doorslapen toch ook wel erg fijn is. Misschien moeten we dan toch een keer zonder proberen. Zaterdag moeten we toch rond slaaptijd naar sinterklaas een mooie dag om het uit te proberen. Maar dan zal ze wel 's avonds iets eerder naar bed moeten. Ze gaat nu pas om half 9 erin. Hoe deden jullie dat? gr Suzanne
Er is geen grens joh! Dat beslissen de kindjes zelf (en de mama's ) Er zijn kindjes die op hun 4e nog een middagdutje doen en anderen zijn er met anderhalf jaar al vanaf.
Ons meisje is inderdaad ook een slechte slaper hoor. Ze is erg gevoelig en ik heb het idee dat ze 's nachts vaak ook wat bang is. Daarom slaapt ze soms ook tussen ons in. We proberen dit te beperken tot alleen als ze ziek is. Door laten huilen heeft geen zin bij haar, daardoor neemt de angst alleen maar toe. Wanneer we allebei moeten werken de dag erna wordt ze soms wel wat eerder in ons bed gelegd. Het blijft zoeken naar een weg met haar. Hopelijk neemt haar jongere zusje dit niet over en blijft zij wel goed slapen.
Ik ben erg blij met die anderhalf tot twee uur rust...zeker als de tweede er straks is. Bij de opvang slaapt ze echter maar een half uur tot drie kwartier. Het verschilt echt per kind. Mijn zus had d´r middagslaapje tot ze naar school ging en ik had het na iets langer dan een jaar al bekeken.
ik mis t wel erg die dutjes...onze meid van haast 3 wil sinds een paar weken ook niet meer.heeeel soms nog wel...maar dat is zelden.ik probeer t nog wel eens als ze naar psz geweest is maar ze gaat gewoon lopen spoken in bed.dus dan zet ik smiddags gewoon ff tv aan (alleen dan is ze ff rustig,anders is ze haast niet rustig te krijgen soms) ze gaat dan savonds gewoon rond half 7 naar bed anders is ze niet te genieten meer.
Onze dochter Elin is nu 3 jaar en 4 maanden en slaapt in de middag nog 2-3 uur! Wij vinden het heerlijk en zij ook ze slaapt gewoon graag.
Onze dochter is bijna 2,5 en slaapt ook nog zo lang 's middags. Heerlijk inderdaad! Hoopt dat ze 't nog een tijdje volhoudt !