Ik ben ook heel blij met het KDV van mijn zoontje. Mijn zoontje heeft echt onwijs leuke leidsters. 1 oudere dame die er altijd is en 2 andere jongere dames die er om en om zijn. Ze zijn altijd heel enthousiast en komen met goede ideeën. Maar het belangrijkste is dat ik mijn zoontje bijna altijd druk spelend en blatend aantref. Hij vermaakt zich daar echt ontzettend goed En dat vind ik het allerbelangrijkste.
Ze hebben mijn dochtertje nu eindelijk geleerd om van een lepel te eten!!! Mij lukte het echt niet, ze bleef maar lachen en tong uitsteken naar me als ik met een lepel aankwam. En ineens was het op KDV gelukt, ze hebben mij ook de techniek uitgelegd hoe ik moest oefenen en zo. ps: één klein dingetje, ik vind het vreselijk als er invalkrachten zijn ipv vaste leidsters. Dan merk je pas hoe het is als je kind als een nummer wordt behandeld
@ adi: ik ben ook niet zo dol op invalkrachten! Maar dat is vooral omdat ik ze niet ken en dus niet weet wat ik kan verwachten. Al is er wel 1 dame die het normaal vond om kinderen en baby's gewoon te laten huilen en daar niet eens naar om te kijken (een surinaamse vrouw, het schijnt in die cultuur wat normaler te zijn). Dat vond ik echt vervelend.
Hier ook een zeer tevreden mama. Mijn zoontje zit 2 dagen op het KDV en vindt het er geweldig. 3 vaste leidsters, en nog nooit problemen gehad. Hij is gek op alle 3, maar 1 heeft de voorkeur (ziet hij altijd op allebei de dagen). Op de groepsfoto die op zijn kamertje hangt, krijgt deze leidster zowat elke avond voor het slapengaan een kus. Kortom, ik zou niet anders willen!
Ik ben ook supertevreden met ons KDV, en nog belangrijker: de kinderen leren er zoveel en hebben ontzettend veel plezier. Het KDV waar onze kinderen heen gaan heeft enkel horizontale groepen en er wordt met thema's gewerkt. De vorige keer dat ik de kids bij dit KDV had, zat ik in de oudercommissie en zodoende heb ik ook het pedagogisch beleidsplan gelezen waarmee gewerkt word. Dat is superproffessioneel, alle regels die er zijn, zijn in dat plan beschreven en worden ook nageleefd. En wat het mooie is, het werkt! De creche is bij ons meer dan een opvangplek waar "gedumpte" kinderen van een natje en een droogje worden voorzien, ze leren er ook zoveel (meer dan op de peuterschool waar Leo ook geweest is) Groetjes van Kiki
Hier ook een heeeele tevreden kdv-mama! Tot nu toe nog geen gekke dingen meegemaakt. Mini dronk een tijdje niet zo goed en ze zijn er echt de hele dag mee bezig om toch te proberen er wat in te krijgen. Inmiddels drinkt ze thuis beter en daar ook maar minder goed dan thuis, maar ze blijven proberen! Wat ik ook goed vind, is dat ze verse fruithap geven, Mini heeft altijd een schone luier aan als ik haar haal en ze zijn leuk met haar en kennen haar inmiddels ook wel een beetje. Ook over de invalkrachten ben ik te spreken want ik zie dan wel dezelfde koppen. Ik moet wel zeggen dat Mini echt heel makkelijk is en niet eenkennig of bang voor vreemden ofzo. Ja, het is er heel leuk voor haar, ik zie dat ze het naar haar zin heeft!
Hier ook een tevreden mama Mijn dochter heeft het ontzettend naar haar zin en ook dat vind ik het belangrijkste. Als ze wat verlegen is als ik haar breng is er altijd een leidster die extra lief voor haar is. Ze krijgt een eigen slaapplek omdat ze niet slaapt bij de andere kindjes. Eten is altijd gezond, hoewel er af en toe 'feest' is met poffertjes ofzo We worden als ouders goed op de hoogte gehouden van alles door een maandelijkse nieuwsbrief en elke keer krijgen we een papier mee met wat er die dag gedaan is op de groep. De leidsters zijn creatief en mijn dochter leert er een hoop. Ze komt altijd thuis met nieuwe verhaaltjes/liedjes/maniertjes, geweldig Poeh, er is vast nog wel meer Ben hoe dan ook gewoon erg tevreden. Oja, ze bellen me altijd als er iets is of ze willen overleggen. En ik mag zelf ook altijd bellen. En er worden altijd complimentjes gemaakt over hoe leuk/schattig mijn dochter is en dat ze er altijd zo leuk uit ziet De leidsters gedragen zich alsof mijn dochter familie is ofzo, ze kunnen vol trots praten over haar, vind ik echt geweldig om te horen. Oja, ik wist niet meer he8)
Mijn zoontje zit ook op een superopvang!!! Hij heeft downsyndroom, maar zit nu gewoon tussen de 'normale' kindjes, en het gaat echt geweldig! Het is weliswaar ook nog wat rustiger op de dagen dat hij er zit omdat ze die pas net erbij hebben gepakt ivm uitbreiding, maar heel prettig werken. De leidsters zijn heel enthousiast, ze staan overal voor open (bijv: ze hebben een bumboseat aangeschaft omdat wij vroegen of ze die een hadden aangezien dit door onze fysio aangeraden was). Ze kijken echt naar je kind en wat het nodig heeft. Ze bekijken goed wat hij kan en waar hij klaar voor is om te leren en stimuleren hem hierin! Ze zijn bijna net zo enthousiast als wij dat hij kan klappen, haha!
Hier ook supertevreden!! Iris gaat 1,5 dag en heeft op die dagen dezelfde leidsters. Als er een invaller is dan is die uit de vaste invalpool dus die kent ze ook. Beide leidsters zijn wat ouder en superervaren. Ze zijn bijna trotser op de ontwikkeling van Iris dan ik; leuk om te zien!!! Ze zijn ontzettend flexibel en kijken naar wat t kind nodig heeft; heel fijn.
Milan gaat 1,5 dg in de week naar het KDV. Hij heeft het daar altijd super naar zijn zin en moet altijd lachen als hij de leidsters ziet. Ook krijg ik hem altijd netjes en schoon mee naar huis. Ze houden hem altijd bezig en lopen veel met hem op de arm.
Nou ze heeft vrijdag haar eerste hele dag gehad en alles is weer super gegaan. Vooral het spelen met andere kindjes is voor haar echt super. Ze hadden foto's gemaakt van de vrije speelsituatie. Dat vond ik zo leuk. Grappig om te zien hoor! Toen we Zoey kwamen ophalen herkende ze ons meteen en ze zat te gillen van blijdschap. Ze zat in de kinderstoel en had het prima naar haar zin. Wel had ze haar extra kleertjes aan. Ze had op haar eerste echte dag namelijk gelijk heel haar kleertjes, slaapzakje en bedje volgepoept. Hihi...boefje!!!
Hier ook een super kdv! We kennen de eigenaressen al wat langer (lang verhaal) maar ze zijn dus samen een kdv begonnen dik een jaar geleden. En ik heb helemaal geen negatieve verhalen erover. Ze zijn superlief voor de kinderen en zoals ik al eerder hier las bij de reacties, laten ze de kids ook iets leuks voor papa of mama maken als die jarig is. Verder krijgen we altijd iets leuks met moeder of vaderdag etc. Het is gewoon een heel leuk kdv met hele lieve leidsters
Wat ik ook heel goed vind aan ons kdv, is dat alles is inbegrepen in de prijs, behalve als ik een groentehapje zou willen (laten) geven, dat zou ik zelf mee moeten geven. Wij gaan bijv op vakantie en dan heb je recht om die dag in de twee weken na de vakantie in te halen. Vind ik gewoon goede service, of je er nu gebruik van maakt of niet. De leidsters zijn stiekem een beetje coulanter en rekenen een maand omdat het een heel druk en vol kdv is. Verder is alles daar aanwezig: luiers, voeding, fruithappen vers gemaakt, slaapzakje van de zaak , bijna alles eigenlijk. En ze zijn heeeel lief voor Mini en vinden haar leuk! Volgens mij krijgt ze behoorlijk wat aandacht...
HIer ook een heel fijn kdv, Is een klein kdv, en dat vind ik dus juist erg prettig. Er zijn maar 3 groepen, en altijd vaste leidsters, en ze hebben vaste invallers. Ze zijn mee gaant, lief, sociaal, netjes, schoon, leuk, enz enz enz. Quinn gaat er met heel veel plezier heen, en krijg hem met pijn en moeite soms mee naar huis, omdat hij bij de juffie's wil blijven
Ook ik ben heel tevreden over het KDV. Onze dochter zit in een verticale groep. Ik kom dagelijks 2 keer borstvoeding geven waar ze me altijd heel hartelijk begroeten als ik binnenkom. Er hangt een hele prettige sfeer. De begeleidsters zijn jong, maar heel begaan met alle kinderen. Vanaf dag 1 dat ik mijn dochter bracht ging ik met een goed gevoel naar mijn werk. Ze hebben een snoezelbox, buiten slaap plek en verwarmde vloer waar baby heerlijk liggen te spelen. Grotere kinderen gaan daar heel goed mee om en spelen lekker met ze mee. Ze werken met thema's die ze heel goed opbouwen. We krijgen elke paar weken een nieuwsbrief mee waarin staat welke woorden centraal staan, welke liedjes ze oefenen en wat ze verder rondom het thema doen. Al met al kan ik niet wachten tot mijn dochter mee kan doen met de thema's.
Hier ook heel positief over het KDV. Mijn dochtertje heeft het er altijd super naar haar zin. Laatst waren we met de fiets gevallen toen het onverwacht glad was. Op het KDV aangekomen bleek dat het met mijn dochtertje niet helemaal goed ging. Ze hebben toen daar de huisarts gebeld zodat ik er meteen langs kon gaan. 1 van de leidsters heeft ons naar de ha gebracht met de auto en ons later thuis afgezet. Later op de dag belde ze nog even op hoe het met mijn dochtertje ging.( had een lichte hersenschudding) Super vond ik dat.
Waauw, ik wordt helemaal blij! Ik werk op een kdv en soms zijn er daar, in de omgeving en op internet veel negatieve klanken (die natuurlijk gezegd mogen worden). Maar dit is ook wel eens fijn!! Volgens mij is je eigen houding naar het verblijf en leidsters toe heel belangrijk, maar ook te zien dat je kindje het leuk heeft!
Goed topic Binnabinna! Juist in dit deel van het forum mag er ook best wel eens iets leuks over het kdv (of de gastouder) vertelt worden, zodat mama's die zich aan het voorbereiden zijn op de eerste keer dat ze hun kindje daar naartoe gaan brengen er misschien zelfs een beetje zin in kunnen krijgen. Ik ben heel blij met onze kdv's (dochter gaat naar twee verschillende, elk één dag per week). Ze doen er weer andere dingen dan we thuis doen. Zo verft ze daar regelmatig, terwijl ik dat teveel geklieder vind om thuis al uit te proberen. Ze leert er liedjes en dansjes, zelfs dingen die ik zelf niet ken en die ik dan van haar leer Of dan kan ze opeens een kaarsje uitblazen, en dan weet ik dat ze dat op de opvang heeft geleerd (zelf gedaan of andere kindjes / juffen zien doen). Ze maken er knutsels voor vader- en moederdag en ze vieren er Sinterklaas en andere leuke feesten, waar je als ouders ook bij betrokken wordt. Op het ogenblik kan ze enorm genieten van het opnoemen van de namen van de kindjes op de opvang. Daar begint ze zelf mee en dan gaat ze heel erg lachen, dus blijkbaar betekenen die kindjes ook wat voor haar en denkt ze aan ze als ze thuis is. We brengen haar ook wel eens naar de opvang als één van ons onverwacht thuis is, gewoon omdat ze het daar zo naar haar zin heeft. Tuurlijk heb ik ook het liefst de vaste juffen, maar sommige invaljuffen zijn echt superleuk, misschien wel juist omdat ze nieuw zijn en vol energie om er iets leuks van te maken. Ze nemen ook allemaal hun eigen spelideeën mee en ze zien allemaal weer iets anders aan ons meisje, wat ik dan weer leuk vind om te horen. Ik kan vragen aan de juffen stellen ('hoe doen jullie dat eigenlijk?') en zo leer ik nog eens wat handige trucjes. Ze staan open voor onze wensen en suggesties en ze kennen ons meisje inmiddels heel goed en weten precies hoe ze met haar om moeten gaan en wanneer ze niet zo lekker in haar vel zit. Ik krijg ook zeker het gevoel dat wij het als ouders goed doen, omdat je soms direct of indirect een complimentje krijgt over je kind. Precies! Het doet mijn moederhart goed om te merken dat de juffen op de opvang zo vol genegenheid over ons moppie praten! Zeker nu ze groter wordt merk je dat ze echt enorm van haar genieten. Toen ik een tijd terug vertelde dat ze voortaan een dag minder zou komen, zijn er zelfs tranen gevloeid (bij de juffen en bij mij ).
Mijn zoontje zit ook op een fijn kdv. Hij gaat 2 dagen in de week naar een vertikale groep. Bij het brengen begroet hij de andere kindjes al enthousiast en ook de leidsters krijgen een dikke knuffel. Als ik hem weer op ga halen moet ik hem echt roepen zo druk is hij meestal aan het spelen. (maar als hij me eenmaal weer ziet kijkt hij nergens anders meer naar ) De leidsters zijn heel erg betrokken met hem. Heb niet echt 1 positief verhaal, maar het algemene gevoel is gewoon goed. Ik breng hem er echt met een gerust hart naar toe, maar ben wel weer ontzettend blij als ik hem weer lekker bij me heb na het werk
Ik ben alleen maar positief over het KDV waar mijn zoon naar toe gaat, en eigenlijk iedereen hier in het dorp! de Leidsters zijn super voor de kinderen en mijn zoon gaat er met heel veel plezier naar toe! Als ik hem kom ophalen wil hij niet eens mee naar huis. Ook organiseren ze veel voor de ouders en heel veel voor de Grootouders zoals een pannenkoekendag en een Opa en Oma dag. Mijn ouders vinden dit super en gaan er altijd naar toe. Ze hebben beestjes rondom te lopen zoals eenden en Geiten en een Ezel en buiten hebben ze hele grote oppervlakte met een grote zandbak en speeltoestellen en zomers komen de zwembadjes buiten te staan. Ook ondernemen ze vaak wat met de kinderen zoals naar het Bos, met de trein weg (even leeuwarden op en neer) of ze gaan het dorp in met zijn allen in een grote trekkar. Ik ben heel tevreden over het KDV hier.