Wat ben ik woedend!:x Mijn zoon heeft een hyves, waar hij alleen op mag onder toezicht van mij. Nu had hij me gevraagd of ik voor een spelletje zijn visjes wou verzorgen toen hij naar bed ging. Dus doe ik dat,en zie ik daar een www van vandaag van 21:27 (mijn zoon lag al lang te slapen) er stond in dat mijn zoon een h*m* is en zijn moeder een h**r. Er is vanaf mijn zoon zijn chat op hyves naar de mijne gestuurd hej k*tmoeder. Ik weet wie het gedaan heeft, er is 1 vriendje die zijn wachtwoord weet hij heeft het een keer gezien toen mijn zoon hier thuis op hyves zat. Hoe moet ik dit het beste aanpakken? Wil morgen namelijk naar zijn ouders toe. Ik weet dat het jongentje zijn wachtwoord weer, maarja kan dit niet hard maken natuurlijk. Verder heb ik direct het wachtwoord veranderd, jongentje uit zijn hyves gegooid en zijn hyves helemaal afgeschermd.
Jeetje zeg... Heb je een printscreentje gemaakt zodat je nog wel 'bewijs' hebt van wat er stond? Ik zou het zeker even bespreken met de ouders. Succes!
als je gaat praten moet je wel heel zeker weten dat het die jongen was.. Weet je zeker dat er niet op een andere manier achter zijn wachtwoord gekomen is door een heel ander persoon? Nieuw wachtwoord.. combinatie van letters en cijfers is een goed idee.. Niet iets wat heel voor de hand liggend is..
Ja echt rot kinderen! Ouders zijn tegenwoordig te lui om hun kinderen enig fatsoen bij te brengen. Wachtwoord is al veranders, ga hem zelfs mijn zoon niet vertellen...wil hij op hyves dan log ik hem in.
Hmmm ... ik zou voorzichtig zijn met het beschuldigen. Uit ervaring weet ik dat kinderen wel vaker met verschillende kindjes wachtwoord delen. 'Inbreken' noemen ze dat. Meestal om juist aardige berichtjes te posten. Heel vervelend maar zou hier heel voorzichtig mee zijn. I.i.g. heel goed om wachtwoord te wijzigen.
Ik zou ook kwaad worden! Wat een taal hebben die al in de mond zeg Succes ermee, goed dat je alles hebt veranderd, en morgen naar zijn ouders (als je 100% zeker weet dat hij het is)
of je haalt je zoon helemaal van hyves? het kan zo zijn zoals Katja schrijft.... daar heb ik ook van gehoord dat , dat wel vaker gebeurt. Iig erg goed van je dat je het wachtwoord hebt veranderd hoor!
In zijn eigen www is dat neergezet, ik heb mijn zoon vannochtend zelf gevraagd wie zijn hyves wachtwoord weet en hij heeft het bevestigd. Heb hem verder niet verteld hoe en wat.
Denk je je kinderen te beschermen....word je op die manier weer met je neus op de feiten gedrukt. Ik dacht een tijdje terug na over of we een keer een lanparty zouden doen met n aantal vrienden van mn 2 jongens en de jongens... Vroeg me af of ze dan wel serious sam mochten spelen want tja het was n schietspel al is het geen erge. Kom ik er later achter dat mn jochies bij anderen gewoon spelletjes spelen van 18+ Ouders vragen zich niet even af of die van mij dat wel mogen!?! Nou dat mogen ze dus NIET hier!! (maar goed van leraren hoef je duidelijk ook niks meer te verwachten want die laten je zoon van 13 ook gewoon filmpjes zien van 18+ tijdens de les en nog op een speciale school ook!) Ik zou het jochie ermee confronteren waar zijn ouders bij zijn. En niet meteen aanvallend maar alsof je vraagt naar welke kleur zijn lievelings kleur is zeg maar. En dan kijken hoe het balletje rolt. Je kan het (helaas) niet bewijzen maar misschien komt de waarheid zo boven. Als je de ouders ermee confronteert dan voelen zij zich waarschijnlijk meteen aangevallen (je kan dit denk ik nml niet doen zonder hun zoon te beschuldigen) en dan kan het wel eens zijn dat ze meteen tegengas geven. Ik heb dat trouwens ooit gehad met mn buurjochie die op msn tegen mij begon te schelden en te doen. Bleek hij bij vriendjes te hebben gespeeld en daar ingelogd te hebben op zijn msn en dat vriendje was dus tegen me aan t tikken, niet hij. Maar goed hij mocht helemaal niet op msn bij n ander dus was hij toch de pineut. Had inderdaad ook een n printscreentje gemaakt om de ouders te laten zien toen (je kan wel vanalles zeggen maar dan moet je het ook maar zien te bewijzen natuurlijk!) Succes ermee!
Ik snap je boosheid. Maar ook ik denk dat je hiet beter voorzichtig mee om kunt gaan. Hij weet het wachtwoord dan wel, maar kun je het ook bewijzen??? Het is makkelijk om iemand te wijzen. Wees dus voorbereid dat zijn ouders best boos op je zullen worden omdat je hun zoon de schuld geeft. Ik zou eerst gewoon in gesprek met zijn ouders. Een heel gewoon gesprek over wat er is gebeurd en dat hun kind het wachtwoord weet. Samen kun je dan plannen maken wie het de jongen vraagt.
Ik ga natuurlijk niet daar voor de deur staan schreeuwen , tuurlijk pak ik het normaal aan ik weet dat ik niks bewijzen kan, maar ik kan natuurlijk wel even aan zijn ouders vragen of hij gisteravond achter de computer heeft gezeten enz. Enne zijn ouders weten zelf ook wel dondersgoed hoe hun zoon in elkaar zit, die zullen niet boos op mij worden omdat ik het vraag. @gwen: inderdaad hetzelfde jongentje
Goed dat je gelijk het wachtwoord hebt aangepast, en die jongen hebt geblokkeerd. Sneu is dat eigenlijk, ze weten vaak niet eens wat ze zeggen... en wat het nou daadwerkelijk betekend. Goed idee om naar de ouders toe te gaan, die kunnen hem wel eens ff flink toespreken!
Hoe oud is dat kindje??? ongeveer de leeftijd van jou kind?? Zou het gewoon eens vragen hoe of wat rustig en normaal. Kinderen doen graag dingen achter onze rug om. Mijn zoon zit ook wel eens op hyve.s maar die speelt tot nu toe gelukkig alleen nog maar spelletjes. Ik heb zijn ww ingesteld hij weet hem niet eens gelukkig hihi. Hij komt ook wel eens bij mijn zusje en die vind bijvoorbeeld schietspelletjes geen probleem(18+) en ik ben het er niet mee eens. Ze heeft twee oudere kinderen een van 14 en de ander van 17 dus snap wel erg lastig allemaal. Denk dat we als ouders nu andere problemen hebben dan onze ouders toen wij klein waren, Er is zo veel veranderd ik kreeg bij wijzen van spreken pas computer les in 1988 met een discette haha de eerste pc waarmee ik speelde was met een bandje die opgeladen moest worden duurde een eeuwigheid. Met de techniek van nu is het zo anders kinderen zijn vaak nog beter met een pc dan hun ouders ze groeien er mee op. Ze zijn zo snel. Kortom goed in de gaten houden en bedenk het is iets van deze tijd. Vroeger scholt je elkaar verrot op het schoolplein nu via hyves mns. Bij wijzen van spreken ( En niet dat ik het er niet mee eens bent maar het is zo)