Hier is manlief van alles op de hoogte. Ik gebruik ovulatietesten ivm mijn onregelmatige cyclus. Mijn man wil alles graag weten en voelt absoluut geen druk. Vandaag een positieve test, dus wij gaan aan de klus
Hallo, Hier is mannetje niet echt op de hoogte, die snapt niks van het vrouwelijk cyclus verhaal, en denkt dat de vrouw de hele maand vruchtbaar is, laat hem maar in die waan, waarschijnlijk merkt hij de bepaalde periode wel een extra klusdrang, maar wil het voor manlief zo spontaan mogelijk houden, doordat ik er zelf al veel mee bezig ben, qua ei zoeken en dergelijke, wil ik hem er ook niet nog eens mee opzadelen, want ik word er nl al hyper van..., en manlief kwam zelf met de strip aanzetten om die weg te gooien, dus die wil absoluut graag kinderen!!! Sommige dingen kan ik beter niet zeggen, hahah!! En zolang wij in de vruchtbare periode klussen, en ik niet hoef te stressen of hij wel of geen zin heeft in die periode ga ik hem nog niks uit leggen!! XXX
Wij beginnen rond dag 10 met klussen en dan om de dag tot 2 dagen na positieve ovu-test. Ik gebruik dus wel ovu-testen en breng hem ook op de hoogte,we zijn het inderdaad samen aan het doen. wij vinden het niet erg om het dan soort van gepland te doen, we maken er iedere keer weer wat van. Oh en gelukkig heeft hij geen last van faalangst. succes met zwanger worden en veel plezier met klussen
Ik heb het eerst een hele tijd heel voorzichtig aangepakt rond de eisprong. Ik was toch een beetje bang dat hij zich onder druk gezet zou voelen. Af en toe was hij dan op d-day hartstikke moe en dan probeerde ik toch mijn zin door te zetten... beetje vervelend, vooral als ik zelf ook bijna omviel van de slaap. Maar omdat we al zo lang bezig zijn heb ik een tijdje terug besloten het maar gewoon eerlijk te zeggen. Had het veel eerder moeten doen.... zogauw ik het woord ei noem is hij niet te houden! Hij blijkt totaal geen last van prestatiedruk te hebben en na afloop komt hij zelf aan met kussens voor onder mijn kont en gaat hij de tijd opnemen. Krijg nu zelf haast last van prestatiedruk, hahaha. Je kan ook aan hem vragen of hij het wil weten of niet. Mijn vriend had helemaal geen verstand van een vrouwelijke cyclus en had zelf echt niet bedacht dat de ene dag beter was dan de andere. Hij vindt het wel prettig om te weten wanneer zijn inbreng gewenst is! Groetjes Pina
Gisteren zelfs nog woorden gehad mbt dit onderwerp! Ik ga het dus wel gewoon vertellen in het vervolg. Ik ben deze ronde voor het eerst begonnen met ovutesten en ben er nog geen profi in uiteraard Zaterdag getest was behoorlijk donker, maar ik heb maar met een minimale hoeveelheid urine getest, dus was "bang" dat het een valspositieve test zou zijn vanwege de "concentratie". Dus had niets gezegd tegen mn vriend ook om het "leuk" te houden uiteraard. Mja... ik wilde dus ook gisteravond nog vrijen en hij eigenlijk niet (vermoeidheid en aanhoudende rugpijn) Pas toen het op de testresultaten kwam, stapte hij uit bed met zo'n opmerking van "nou dan moet het maar, want JIJ wilt een tweede"..... nou dan is bij mij de lol er dus goed vanaf hè :x Uiteindelijk wel goedgemaakt hoor en lekker geklust. Maar wel een wijze les geleerd
Ik denk dat mannen er toch meestal anders in staan dan een vrouw. Mijn vriend weet het wel van de testen en als hij positief is maakt hij er een grapje van, zo van moet ik nu rennen naar boven voordat we te laat zijn?!! haha Maar aan de andere kant heeft hij zoiets van, laat de natuur zijn werk doen en maak je niet te druk, het komt wanneer het komt. Ja heel mooi gezegt natuurlijk, maar ik vind een beetje controle hebben wel fijn
hey meid wil ook even meedoen aan dit onderwerp. ik zou je vriend er bij betrekken .je kiest er samen voor heb man lief ook verteld en hij vond het wel moeilijk om op echt specifieke dagen te presteren. dus nu de nieuwe rond e vertel ik niet welke dag het is . dus heeft hij ook die druk niet. nu moetik eerlijk zeggen dat ik meestal wel van alles doe om het spannend te houden. misschien dat dat helpt suc6 meid xx luna
Inderdaad je moet het wel samen leuk houden, en het is echt niet zo dat ik elke klusbeurt alles uit de kast trek om het een bizondere keer te maken. Maar ik we proberen het wel leuk te houden samen.
Ik heb voordat ik zwanger werd, maar 2 rondes ovutesten gebruikt. De ronde dat ik zwanger werd, heb ik mijn man "moeten" vertellen dat ik een positieve ovutest had. Omdat we die avond knallende ruzie hadden en dus eigenlijk geen zin. Maar toen ik hem schoorvoetend vertelde dat we nu een kansje hadden, hebben we de ruzie opzij gezet. Gelukkig maar, want over ongeveer 4 weken komt het resultaat van die vrijpartij ter wereld . Voor mijn man was het geen afknapper dus, zo op commando "moeten" vrijen.....
Uhm.... mag ik vragen hoe je deze opmerking bedoelde? Over het feit van geen "zin" ivm pijn en vermoeidheid of over zijn opmerking dat IK zo nodig een tweede kindje wil? Want over dat laatste.... hij wil het net zo graag als ik en we hebben samen die beslissing genomen. Daarom was ik ook zo kwaad. (dus niet kwaad vanwege zijn pijn/vermoeidheid)
mijn partner overal bij betrokken en ook verteld wanneer mijn vruchtbare dagen waren, en het voelde niet als "moeten". Hij wilde het net zo graag als ik, dus ja
Ik betrek mijn partner ook overal bij. En hij vraagt ook zelf wanneer we moeten klussen. Hij kijkt hier juist erg naar uit en ziet het dan ook als iets heel bijzonders. En dat is natuurlijk ook wel, zeker als het lukt, is toch een wondertje. Vraagt ook altijd wanneer ik ook al weer ongi moet worden ( moet het meerdere keren vragen, vergeet het vaak weer). Wil gedurende die dag ook steeds weten of het al zover is of niet. Hij leeft echt mee. Dat is heel fijn.
Tamaartje, ik weet dat het cliché klinkt, maar ik was ook 33 toen ik spontaan zwanger raakte van onze eerste. Als je het kunt opbrengen om er rustig onder te blijven, lukt het ook beter. bij een kennis van ons (39) lukte het pas na zeven jaar stressen. Toen ze het felle proberen loslieten, kwam het kindje. Teveel stress helpt niet. Wij hebben er een klein jaar over gedaan om zwanger te worden van onze eerste. Nu bezig voor de 2e, 2e ronde.... ik ben benieuwd hoe lang het nu duurt..... Succes!!
Hoi Ik en mijn vriend gaan voor een eerste, we hadden afgesproken dat we wel zouden zien wanneer het komt. maar nu 11 maanden verder, merk dat geen idee heb hoe mijn cyclus eruit ziet en wanneer ik een ei heb, nu nadat ik de ovulatietest heb gebruikt, weet ik nu dat ik inderdaad buikpijn heb. ik heb dit met hem gedeeld en hij vond dit prima, alleen had hij wel het idee dat het alleenb daarom ging. wij hebben dit uit gepraat en afgesproken dat ik het wel vertel, maar hem geen druk opleg.
ik heb het mijn mannetje wel verteld dat ik ovu testen wilde gaan gebruiken omdat ik een lange cyclus heb en ik niet wist wanneer mijn eisprong zou zijn. hij heeft er geen moeite mee als ik zeg dat het vanavond de grootste kans is en het dan doen. maar het is niet zo dat we daar om heen helemaal niet klussen want dat doen we evengoed wel maar mijn schoonzus zou geen ovu testen gaan gebruiken omdat mijn zwager niet verplicht wil klussen dus ja het is maar net wat je allebei wil natuurlijk.
Ik zeg het wel tegen mijn man en die heeft er verders geen moeite mee hoor, alles werkt nog prima met of zonder ovutest hahaha
Ik bedoelde eigenlijk dat ik snap dat je partner geen zin had ivm pijn en vermoeidheid en dat hij enigszins geïrriteerd raakte door het feit dat het dan "moet" omdat jullie zo graag een tweede kindje willen. Omdat het bij ons niet lukt hebben wij ook tijden gehad dat het moest en ik moet zeggen dat ik dat ook verschrikkelijk vond. Zo is er geen klap meer aan. Ik kan me voorstellen dat jullie partners er op deze manier niet veel aan vinden. Waarom ovulatietesten gebruiken vanaf het begin? Je kunt toch ook gewoon zien wanneer het komt en als je dan al een hele poos bezig bent kun je altijd nog met testen gaan beginnen. Als je zo'n 2 tot 3 x per week vrijt dan heb je een grote kans dat het snel raak is. Het is overigens geen aanval hoor
ik kan wel begrijpen dat je meteen met ovulatietesten begint, ik denk achter af had ik ook al eerder begonnen.... 11 maanden bezig zijn is geen pretje en het geeft wel wat weer over je cyclus is.
Ik weet dat het geen pretje is, helaas maar al te goed Maar ik ben blij dat ik in ieder geval nog een half jaar ontspannen ben geweest. Je kunt toch niet eerder dan na een jaar proberen naar de dokter. Dus als je na een maand of 8 inzicht in je cyclus wil krijgen, kun je toch alsnog beginnen met testen en temperaturen? Bovendien kun je testen tot je een ons weegt. Als er iets mis is, dan is dat toch wel zo en zorgt zo'n test er echt niet voor dat je sneller zwanger raakt. Als er niks mis is en je vrijt regelmatig, dan word je echt vanzelf wel zwanger. Ik snap het nut van de ovulatietesten wel, maar ik snap niet dat je jezelf in het begin al gaat verplichten om te vrijen. Dat is niet echt bevorderlijk voor je seksleven kan ik je zeggen.