Vertel je wel/niet dat je bezig bent om zwanger te worden????

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mammie in spe, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Hoi jippiejee,

Ik kan er wel goed met mijn man over praten, al doe ik dat niet te veel. Ben bang dat hij het vervelend gaat vinden (al vul ik dat zelf voor hem in hoor) als ik er te veel over praat.
    Ik denk dat je als vrouw er ook wel meer mee bezig bent, omdat er zoveel gebeurt met je lichaam. En je wilt (ten minsten; 'ik wil') je (mijn) man niet met ieder ditje of datje lastig vallen.
    Ja idd 'Lang leve de zwangerschapspagina'! Hier kan ik lekker mijn ding kwijt.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou best lastig kan zijn, dat je man/vriend er weinig over wilt praten. Het liefst heb je het er de hele tijd over (al zeg ik het zelf).

Liefs D.

2. Amle

Amle Niet meer actief

Bij de eerste hebben we het niemand verteld.
    En wat een geweldige reacties toen we vertelden dat we zwanger waren!

Nu bij de tweede hebben we het altijd 'ruim' gehouden. Gezegd dat we graag in 2010 zwanger zouden willen raken. Dit is dus heel snel gelukt en ben straks weer erg benieuwd naar de reacties!

3. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    ik heb het een paar mensen verteld maar nadat ik misschien afgelopen maand een vmk heb gehad doe ik het niet meer

ik wachte dan liever tot de eerste echo af en dan mag iedereen het weten..

iedereen succes met wel vertellen of geheim houden..hihiih

liefs mara

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier weten inmiddels de meeste mensen wel dat we in het ziekenhuis lopen.. Mijn ouders, schoonmoeder, beste vrienden/vriendinnen, m'n zus, en zwagers.. Vind het wel heel fijn, want kan er nu met mensen over praten. Krijg dus ook niet steeds de vraag of het al raak is, maar wel de vraag hoe het ging in het ziekenhuis, wat de onderzoeken en uitslagen waren, en wat er nu verder gaat gebeuren.

5. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    bij mij weten een paar mensen het.. maar het is soms wel moeilijk omdat ik er niet met iemand "echt" over kan praten.

Mijn zus vind dat ik er teveel mee bezig ben en snapt echt niet dat sowiso op een forum zit..:(
    Maar ik denk meer dat dat komt omdat ze zelf nog nooit in deze situatie gezeten heeft..

6. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Tsja, wat zal ik zeggen. Iedereen weet hoe graag ik kinderen wil. We hebben er voor gekozen om het aan niemand te vertellen, maar moeilijk dat het is. We hebben het wel aan mijn schoonouders verteld en ik heb het aan 2 collega`s verteld. Ik werk zelf in de kinderopvang en vond het wel belangrijk dat zij het wisten. Stel dat ik zwanger ben dan kunnen ze daar een beetje rekening mee houden. Verder weet niemand het, maar ze vermoeden vast wel iets :p Vooral omdat ik het altijd over kinderen heb.

7. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Hier wordt het enkel aan men beste vriendin meegedeelt :)
    de andere komen het wel te weten als het zover is denk ik dan !

8. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Blackbird; heeft je zus ook kinderen of is ze bezig? Heel stom maar ik denk als je mij een jaar geleden had gevraagd of ik op een forum zal gaan had ik je waarschijnlijk ook voor gek verklaard...
    Nu vind ik het een uitkomst:p

9. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Goede vriendinnen van me wisten het maar verder niemand.
    Nou was ik vorige maand zwanger dus wel gelijk verteld aan ouders en schoonmoeder en broer....... maar helaas heb ik een miskraam gehad. Achteraf ben ik wel blij dat deze mensen het wisten want heb echt steun aan ze gehad!!
    Ze weten nu ook dat we weer aan het klussen zijn en ze duimen allemaal voor ons, is wel leuk om te weten... hihi

10. Sylvia1982

Sylvia1982 Niet meer actief

Ik heb het tegen iedereen gezegd,zo blij als dat ik was dat we voor het echie zouden gaan.
    heb er eerlijk gezegd vrij snel spijt van gehad..
    Aangezien we al dik een jaar bezig zijn en het nog niet gelukt is..
    En als ik een keer niet op mijn werk met mijn collega's ga roken of als ik een keer naar de dokter moet,zitten ze gelijk te lachen en denken ze al dat ik zwanger ben.

Dus ik zou toch proberen te wachten tot je die 12 weken echo hebt gehad hoor..

Groetjes Sylvia

11. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Mijn vriendinnen, en mn ouders weten het en die weten ook dat ik het ze meteen vertel als het raak is, die vragen dus ook nooit: en??en?? met mn mams heb ik het geregeld over die vervelende cyclus van me. Die hoopt en wenst gewoon net zo hard als wij. Geen moeilijke vragen enzo dus.

Mn schoonouders en anderen vertellen we het pas als de echo helemaal goed is, als ik eenmaal zwanger ben

12. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    de vorige 2x hebben we het niemand verteld beviel goed was er niet zo mee bezich en toen ik even in mijn agenda keek omdat ik dacht dat ik over tijd was was ik de eerste keer al 3maanden zwanger en 3x ongi geworden en de 4de keer dus niet, en bij de 2de hadden we wel zoveel aan ons hoofd dat we er ook niet echt mee bezich waren en dus ook mijn ongi gemist had en dus ook 2.5maand zwanger.
    Nu we graag een 3de willen hebben we het eens gevraagt, eerst gevraagt aan mijn moeder wat ze er van zou vinden als we er in de toekomst misschien nog een 3de zouden willen. Ze reageerde zo leuk en zo blij ze zou het geweldig vinden.
    Toen tussen neus en lippen eens aan mijn schoonmoeder gevraagt wat hun er van zouden vinden. Nou die vinden het maar niets die hebben daar allemaal niet zo'n zin in.
    Daar schrok ik eigenlijk wel heel erg van, nee 2 was wel goed meer was toch niet nodig? We hebben een jongentje en een meisje meer geslachten zijn er toch niet? Waarom zou je dan nog een kind willen? Nou daar was ik echt een beetje van onderste boven, ik had veel verwacht maar dit in iedergeval niet nee ze zou er echt niet blij mee zijn het is niet nodig dus waarom dan nog een kindje. Pff ik was hier echt boos om maar liet dat niet merken omdat we ze niet willen laten weten dat we bezich zijn. Ze denkt alleen aan zichzelf en niet aan andere mijn schoonvader daar in tegen vind het wel heel erg leuk maar ja die 2 zijn 2handen op 1 buik.

Nu we bezich zijn met een 3de waar alleen de buurvrouw en jullie vanaf weten kan ik niet wachten tot het zover is en kan ik niet wachten op de reactie van mijn moeder als we haar op een leuke manier laten weten dat ik zwanger zal zijn hebben een leuk porselijnen beeldje gezien met een jongentje en een meisje die over het randje van een wiegje staan te kijken naar een babytje ze zal meteen weten dat ik dan zwanger ben. Mijn schoonmoeder verdiend niet zo'n beeldje vind ik maar goed we zien wel hoe we het hun gaan vertellen als het zover is ik denk niet dat ik de reactie kan voorspellen...

Mijn buurvrouw weet het wel die moest ik vragen of ze als het zover is en ik loop een beetje op het eind of ze dan kan helpen met de paarden anders konden we nieteens voor een 3de gaan.

13. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Dag allemaal,

Wij zijn net bezig, maar willen het ook neimand vertellen. Stel dat het niet lukt of wat anders misgaat moet je het iedereen uitleggen.
    Daarnaast kunnen mensen soms gaan zeuren.
    Wij hebben lekker een geheimpje samen waar we erg vaan genieten.
    Moet wel zeggen dat mijn zusje mij zo goed kent, dat zij het een en ander door heeft. Daarom ga ik neit liegen tegen haar.
    Ik ben erg blij dat dit forum er is.
    Kun je lekker ongestuurd kletsen. Zo deel je ook nog ervaringen en meningen.

@ Mejojo, meid wat een zegen dat je in een keer zwanger was.
    Super joh!!
    Heb je daar nog iets speciaals voor gedaan?
    Ben erg beinieuwd

14. MissT

MissT Niet meer actief

Ik heb het alleen tegen mijn 2 beste vriendinnen en moeder verteld.
    Ik wil het nog niet iedereen vertellen om veel vragen te ontwijken (is het nou al gelukt, hoelang ben je nou al bezig etc etc). Pas als ik posi heb getest zal ik het uiteraard aan de rest gaan vertellen.

15. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Mijn moeder weet het ( kan niks geheim houden voor haar ) en heb daar heeeeeeeeeel veel spijt van want elke maand krijg ik de vraag En en en?? ze wil al dingetjes kopen en t zal me ook niks verbazen als ze al wat heeft gekocht..!!

Verder weet niemand het :)

16. MissT

MissT Niet meer actief

Aahhhh!! Zo is mijn mamma ook, precies hetzelfde! Ze kan zelf ook niet wachten om oma te worden zo lief!!
    Mijn vader zou denk iets anders reageren, ook wel heeeel leuk hoor, maar ik ben en blijf toch zijn kleine meisje hé ;)...

17. nijnonijntje

he wat een verhaal zeg.
    Ik kan me zo goed voorstellen dat je behoorlijk woest was nadat je schoonmoeder zo'n antwoord gaf.
    Dat zou die van mij ook kunnen doen.

Die van mij zegt elke keer: als jullie over 10-15 jaar kinderen krijgen....
    alsof ze het nei gelooft dat we ooit kinderen willen. elke keer doet dat erg pijn als ze dat zegt.

Trouwens wat jou schoonmoeder zegt over dat je al een jongen en meisje hebt waarom zou je dan nog kinderen willen?
    Wat een rare reactie? dat heeft toch niets te maken met het feit of je meer kinderen wil?
    Goed dat jullie gewoon doen wat jullie willen.
    Ben zelf ook wel stiekem benieuwd hoe ze reageert als jullie een derde krijgen hihi.;)

18. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Jee wat een rare reactie van je schoonma zeg, ik snap je reactie dan ook helemaal!
    Mijn schoonouders zullen in elk geval niet blij zijn als wij een kindje krijgen, want zij moet mij echt niet.

19. nijnonijntje

O mizzy,
    Wat een drama he met die schoonmoeders.. haha
    Succes meiden..

20. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    Alleen mijn beste vriendin weet het... Verder wil ik het heel graag vertellen, maar lijkt me zo leuk als het een beetje een verrassing blijft..

Deel Deze Pagina