Ik slikte de pil, maar ik had buikgriep gehad. Ook al slikte ik telkens opnieuw die pil in toch ben ik zwanger geworden. Ik zat in die tijd ook in een hele stressvolle periode dus alle zwangerschapsklachten deed ik af als stress. Die klachten gingen niet weg dus ik ging naar de huisarts. Die zei dat ik zwanger was en stuurde me door naar het ziekenhuis. Daar werd een echo gemaakt en bleek ik al 14 weken zwanger te zijn. We schrokken heel erg maar we zijn er zo ontzettend blij mee.
Wat leuk al die verschillende verhalen ! Ons verhaal : Ik had al een aantal jaren een kinderwens jaartje of 3 dat ik echt zoiets had van en nu is het tijd om te gaan proberen. 2 stellen vrienden van ons waren al een aantal jaren bezig en ik dacht misschien wil het bij ons ook wel niet lukken dus laten we toch beginnen. Man lief had het wat minder druk en zei telkens dat het nog wel kon en dat hij het er nog niet aantoe had in het begin kon ik hier wel begrip voor op brengen maar het begon steeds meer aan me te knagen waardoor ik het laatste jaar ook echt in de put heb gezeten omdat ik het idee had dat hij er nooit aantoe zou zijn (heb hiervoor nog een poosje hulp gezocht) Tot in de zomer van 2011 mijn schoonvader een hartaanval heeft gehad en zware operatie heeft moeten onder gaan (gelukkig weer helemaal goed gekomen) doordat schoonmoeder ookal een hersenbloeding heeft gehad heb ik hem duidelijk kunnen maken dat ik graag wou dat onze beide ouder het nog mee zouden maken dat we kinderen kregen en daar was manlief het gelukkig mee eens. dus gestopt met de pil tot dec condoom gebruikt (kon hij aan het idee wennen) en de 1e ronde in jan was het direct raak.. PFF lang verhaal sorrie hoor haha
heb met mijn ex man 5jaar geprobeerd zonder succes ,na een rot jaar (scheiding ,terug bij mn ouders inwonen ,ongeluk) een super-kerel leren kennen. officieel samen van 10/12 ,bij hem ingetrokken een paar dagen later . met heel zijn famillie naar de ardennen met kerst zo ziek ziek ziek ,oudejaar over de wc gehangen en om 23u al in dromenland. een week later bloed laten testen want bleef maar ziek en vonden niet waardoor . toen het super telefoontje van de dokter proficiat u bent zwanger super shock maar o zo blij ,nu 26weken in zeer blijde verwachting van een zoontje
Eind april 2011 gestopt met nuvaring. In ronde 2 op 3 juli positief getest. 2 aug met bijna 9 weken een miskraam gehad. Daarna in ronde 3 eind oktober weer positief getest, morgen 36 weken zwanger! Op 4 juli uitgerekend, en vorig jaar teste ik op 3 juli voor het eerst positief. Vind het wel een mooie gedachte!
Wij hebben er 16 maanden overgedaan. Korte samenvatting: Mirena eruit laten halen in okt 2010. Na 7 maanden "proberen" doorgestuurd voor onderzoeken ivm medisch verleden. We dachten dat hij bij mij zou liggen, maar mijn man heeft 98/99% misvormd zaad. Doorgestuurd naar academisch ziekenhuis. Daarna alle onderzoeken bij mij gedaan, onregelmatige cyclus en beide eileiders verstopt. Na de HSG is 1 eileider opgegaan en in december hebben ze de 2de operatief opengespoten. De cyclus erna gelijk zwanger ondanks de misvormde zaadjes ! Schijnen gewoon ook heel goed hun werk te kunnen doen.
Bij de tweede ronde We woonden pas in ons eigen huisje, gestopt met de pil, maar mn vriend was al ooit getest en zn kwaliteit was niet optimaal. Dus we dachten we zien wel, het kan nog lang duren... Op een dag voelde ik precies mn eisprong, toen ik dat tegen men vriend vertelde lachte hij me uit.. Maar toen ik iets later onder de douche stond, was hij er plots ook en ik had dus wel degelijk men eisprong goed gevoeld, want ben ondertussen 15 weekjes ver Nog veel succes dames
Ik ben nog niet helemaal uit de 'gevarenzone', maar daarom natuurlijk niet minder zwanger. Wij besloten begin dit jaar dat we onze kinderwens in vervulling wilde laten gaan. Krent die ik ben.... Ik had net een paar maanden pil 'gekocht' en wilde die toch opmaken. Vond het zonde van mijn geld anders . Begin maart dacht ik... Pff... Nou... laat maar. Hoe eerder we beginnen, hoe beter. Met de gedachte dat het inderdaad nog wel een poos zou gaan duren zijn we gestopt met de pil en rond de eisprong gaan klussen. Na de eerste ronde, in de gloria (!), werd ik zowaar na 31 dagen ongesteld. Ik vond dat echt een feest, want ik ben eerder ook gestopt met de pil en die cyclussen schommelden tussen de 50 en 60 dagen. De tweede maand weer een beetje geklust rondom de eisprong ( als ik zeg 3 keer is het veel... We hebben gewoon echt geluk gehad ). Ik ging er vanuit dat het weer niet raak zou zijn, omdat mijn lichaam nog even aan zijn nieuwe, pilloze staat zou moeten wennen... Dus ik hoopte vurig weer zo'n prachtige 31-dagen cyclus te hebben. Alleen werd dat geen prachtige 31-dagen cyclus... Want een week voor NOD kreeg ik puistjes ( ik heb noooooit puistjes ), dus toen dacht ik al:'Heee... dat is gek!'. Drie dagen voor NOD testte ik licht-positief. Omdat ik het nog iets te onzeker vond, testte ik de dag erna en op NOD. Allemaal positief. Ik heb toen een cadeautje gekocht om mijn vriend met dit heugelijke en onwerkelijke nieuws te verblijden. Tranen met tuiten toen ik het hem vertelde. Van blijdschap uiteraard. Ik kon er ook gewoon niet over uit dat we nu al zwanger waren. Hier hebben we een poosje om gelachen, omdat mijn vriend me altijd zei:'je zal het zien... ik heb superzaad'. Leuk grapje, dacht ik... Dus het was dan ook een hard gelach dat we zo snel zwanger raakten. En voila, 8 weken zwanger en als alles goed mag blijven gaan, worden we in januari mama en papa.
Onze kinderwens was overigens als een poos aanwezig, maar wilden we 'nu' in vervulling laten gaan, omdat mijn carrière nogal spaak loopt. Die van mijn vriend zit echter verschrikkelijk in de lift, dus konden we ook besluiten er voor te gaan nu ik zonder werk zit en me dus kan wijden aan het ouderschap.
amber11-07-03: zwanger door pil heen bij mn schoonouders thuis . hun waren gereformeerd vrijgemaakt en waren een weekend weg wij stiekum samen in hun huis gezeten en daar is onze kleine meid verwekt als ik terug rekende aangezien ik er pas achter kwam bij 29 weken zwangerschap gino 30-10-10 : zwanger geraakt na het nuttigen van veel alcohol en een plezierige avond met mn ex . roos* 14-06-11: geen idee precies waneer welke dag en tijd enz enz Tweeling*14-10-11 door spiraal heen van voorvocht jaja alles is mogelijk met dit kindje wouden we even wachten tot juli dus ik ging aan de prikpil maar de kleine dacht er anders over en is in de eerste maand van gebruik erdoorheen gekomen nu 17 weken en 3 dagen in verwachting van ons wonder (L)
Onze kinderwens was er al langer, maar omdat eerder de omstandigheden nog niet goed genoeg waren (werk, huis) hebben we het uitgesteld. Vorig jaar juli ben ik gestopt met de pil, maar doordat ik vaginisme heb, zijn we na ruim een halfjaar naar de dokter/gynaecoloog gegaan. Mijn vaginisme hebben mijn man en ik geaccepteerd, maar omdat zo onze kinderwens niet in vervulling ging moesten we toch actie ondernemen. Na een paar gesprekken bij 2 verschillende gynaecologen, had ik nog een afspraak staan voor een gesprek bij een sexuoloog. (die afspraak staat overigens nogsteeds, ik denk dat ik daar nog wel heen ga) Eigenlijk hadden we min of meer de moed opgegeven, en onze kinderwens op een laag pitje gezet en we zouden eerst aan mijn probleem werken. Maar een paar weken geleden werd ik niet ongesteld. Maar omdat ik ook een onregelmatige cyclus heb, heb ik een paar dagen afgewacht, maar toen toch een test gedaan (njah eigenlijk 3 testen ). En toch bleek ik zwanger! Het is dus eigenlijk een kleine gelukstreffer!! Maar we zijn er superblij mee, en hopelijk blijft alles goed gaan, want we zijn nog niet over de '3 maanden grens'.
Nadat wij nog een mooie reis hadden gemaakt en daarvoor ook malariapillen moesten slikken besloten we nadat het restant uit mijn lichaam zou zijn voor het "echie" te gaan. Het was gelijk de eerste ronde raak. Bij de tweede duurde het drie maanden, helaas uitgelopen in een mk. Na de curretage een maand gewacht en toen weer geprobeerd en weer gelijk raak. En nu: door bv had ik nog geen cyclus, dus toen ik voor de eerste keer weer ongesteld werd, besloten we weer voor het "echie" te gaan,met in ons achterhoofd de verhalen dat het wat langer kan duren en we worden er niet jonger op. Maar we behoren tot de gelukkige en het was weer raak. Vriendlief zegt zelf dat hij superzaad heeft,maar we beseffen ons wel dat we mazzelaars zijn.
Vorig jaar overgestapt naar een andere pil, omdat ik de andere altijd vergat. Toen die maand erna best ziek geworden (zal wel door nieuwe pil komen?) Maar toen ik in november opeens niet ongesteld werd bleken we in verwachting van dit mooie wondertje. Kan niet wachten tot hij er is Overigens al 5 jaar samen met vriendlief en kids stonden zeker in de planning, alleen nog niet dit jaar. Was even wennen, maar nu kunnen we ons niet anders voorstellen.