Beste allemaal, Ik heb een vraagje. Net na mijn ongi (begin ongi was ongeveer op 22-10) hebben mijn vriend en ik seks gehad (28-10). Tevens hebben wij seks gehad op de dag van mijn eisprong (zo ongeveer) (3-11). Nu op dit moment (9-11) voel ik van alles zoals, - vermoeide benen - zere armen - opgezette buik - moeilijk opgang komende ontlasting - soms steken aan de zijkant van mijn borsten - op 7-11 een lange stekende pijn in mijn buik en ook pijn als ik op mijn buik drukte.. dit is nu weer weg - pijn in mijn liezen doorstralend naar mijn bovenbenen - af en toe een vlaag hoofdpijn - af en toe een beetje duizelig - last van mijn heupen - last van krampen in mijn kuiten - moe - opeens gesprongen ader in mijn oog Nu vroeg ik mij af of ik mij van alles in mijn hoofd haal of dat dit tekenen zijn van een zwangerschap. Mijn NOD is op 17-11 dus nog te vroeg om te testen. Ik hoop iets van jullie te horen of jullie dit herkennen en of ik niet 'te weinig' seks heb gehad om zwanger te zijn. Alvast bedankt
7-11 die lange stekende pijn kan goed je ovulatie pas zijn geweest. Dus dan is het te vroeg voor al je "kwaaltjes" Te weinig seks hoeft niet. Zaadcellen overleven wel een tijdje. Maar als je nod pas de 17e is. Dan heb je wel al erg vroeg zwangerschapskwaaltjes. Maar het kan natuurlijk nog alle kanten op. Succes met wachten en ik hoop het voor je
Oh ja en ik herken er niets van bij beide zwangerschappen geen kwaaltjes gehad. Na nod pas gevoelige borsten en nu erg moe
als je klachten hebt door een evt zwangerschap zou je test ook erg duidelijk moeten zijn, zonder hcg geen klachten namelijk bij een negatieve test is het (nog) niet ingenesteld en komen je klachten van iets anders na je eisprong komen ook hormonen vrij die dit soort klachten kunnen veroorzaken, bevruchting of niet. helaas is dit erg verwarrend.
Bedankt voor de reacties. Ik denk inderdaad dat ik van alles in mijn hoofd haal. Ik moet inderdaad gewoon maar wachten tot mijn NOD (heb wel een erg regelmatige cyclus).
Trouwens nog één vraagje @Beckje - ik zie veel vrouwen die voor de NOD al tekenen van zwangerschap hadden en dan negatief testen en na de NOD de test deden en dan een positieve test hadden. Dit komt dan door de hoeveelheid HCG waarde. Klopt dit dan ?
Nee. Na de eisprong maak je Progesteron aan wat klachten kan geven wat op een zwangerschap lijkt. Overigens lijken die klachten ook op een naderende ongesteldheid. Veel verschil zit er eigenlijk niet tussen! Als je na je NOD pas positief test, is je eisprong ook veel later geweest. Je hebt namelijk te maken met een luteale fase, de tijd tussen eisprong en ongesteldheid. Deze is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt. Vanaf innesteling (welke plaatsvindt 5 tot 10 dagen na de eisprong) maak je HCG aan en deze zorgt voor de zwangerschapskwaaltjes. Daar komt nog eens bij dat je totaal niks bijzonders hoeft te voelen als je pril zwanger bent! De meeste vrouwen voelen niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger blijken, terwijl ze alle andere rondes van alles voelden wat uiteindelijk niks met een zwangerschap van doen had.