weet iemand dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door disney1986, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, ben bang dat het hier verkeerd staat maar dan wordt ik wel tot de orde geroepen;)

ik ben nog een leek als het om bevallen gaat.
    Er staat in het boekje van het ziekenhuis dat ik mag bellen als ik weeen heb elke 5 min.
    Hoever ben je met je bevalling als je al op elke 5 min zit? is dat in cm uit te drukken of sla ik nu helemaal de plank mis?
    Want misschien wil ik een ruggen prik, maar stel dat je met 5 cm al op 6 cm zit, ja waarom zou ik het dan nog doen?

en, hoe bereken je de tijd tussen weeen? klok je begin van een wee, en dan pas weer begin van de volgende?

oef wat ben ik dom :D

2. happymama

happymama Niet meer actief

Je kan 1 cm hebben of 5 haha,is altijd anders en volgens mij word een prik ook wel met 5 cm gegeven hoor,al heb ik me daar niet in verdiept .t rellen van een wee is vanaf t begin dat je m voelt een goeie weee duurt ongv 1 a anderhalve min . Dan stopt ie en tel je hoe lang t duurt voor de volgende komt....s6

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Lees ff mee ben nieuwsgierig naar de antwoorden!

4. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Er is een weeën app voor de iphone !
    Ruggenprik is alleen in overleg, en heeft ook nadelen. Dus wees je bewust van de voor en nadelen van een ruggenprik voordat je hiervoor kiest.

Succes met de bevalling !

5. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    dus om de 5 min, of elke 3 min een wee zegt niets over de cm??

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    idd niets van te zeggen....
    ligt aan hoe makkelijk je ontsluit... hoeveel centimeters je al "gesmokkeld" hebt met voorweeen..... etc. etc. etc...

gemiddeld zeggen ze dat een vrouw (bij de eerste) 1cm per uur ontsluit.... (heb ik wel eens gelezen) maar hier is het echt veeeeeeeeeeeeeeel sneller....(ook bij de eerste)

ikzelf bel dus ook eerder....
    Toen vorige keer het gerommel wat begon.. heb ik gelijk gebeld en vk kwam gelijk had ik 6cm.... half uur later was baby er...

Tja en sommige vrouwen hebben uren weeen en ontsluiten helemaal niet... :(...

7. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow!

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Omdat het dan pas ECHT vervelend wordt ;) Is bij iedereen anders natuurlijk, maar de 1e 5 cm ging bij mij d.m.v. redelijk milde weeën, dit heeft ook wel keurig een uurtje of 5 geduurd. Waren niet prettig of zo, maar goed weg te zuchten. Maar die laatste 5...? Pfoe, dat was andere koek, en dat was ook in een half uurtje gepiept. Ik had helemaal geen tijd om überhaupt aan een ruggeprik te denken, maar dat had el lekker geweest ;)

De reden dat je mag bellen als er 5 minuten tussen iedere wee hebt (of 12 weeën in een uur!, denk daaraan, ook dan bellen hoor, ook al zijn de weeën niet regelmatig!), omdat ze dan pas spreken van echte goede weeën, die dus ook daadwerkelijk wat ontsluitiningswerk verrichten. Daarvoor zou het net zo goed wat voorwerk kunnen zijn wat nog ophoudt, maar bij om de 5 min. kun je er vrij zeker van zijn dat het het echte werk is.

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt allemaal,
    de nadruk wordt beetje gelegd op mijn ruggen prik, maar ik denk ook niet dat ik hem wil, maar wilde wel in de mogelijkheid zijn dat ik hem zou kunnen krijgen.

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Tuurlijk, is toch ook niets mis mee, alle opties openhouden.

11. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij gold dat ik toen rond de 4 cm had, bij beide bevallingen. Daarna ging het wel in rap tempo door, met een uur later bijna volledige ontsluiting....

12. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik had met 7cm weeen om de 2 minuten. maar toen mocht ik ook nog gewoon een ruggenprik dus het verschilt per persoon..

13. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je over je Ruggenprik nadenkt. Laat het echter open, als je aan het bevallen bent kan het je zwaar mee of tegen vallen. ik heb een uur of 10 gedaan over 3 cm ontsluiting.
    Elke bevalling is anders. Sommigen hebben al 3 cm vanwege de voorweeen en hebben dan nog geen echte wee gehad.
    Ik dankte de anesthesist op mijn blote billen (op je knieen kan je dan niet meer ;)) voor mijn RP!

Succes met bevallen!

14. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ben ook wel benieuwd naar wanneer je nou belt...ik moet in het ziekenhuis bevallen vanwege medische indicatie.
    Nu is het zo dat mijn man geen rijbewijs heeft en we gelukkig een hele horde mensen hebben die we kunnen bellen om ons te brengen. Maar....ik ben zo bang dat ik dan in het ziekenhuis kom en dat ze dan na een uur zeggen: ga maar weer naar huis...
    Dan moet ik weer iemand bellen en met de hele handel weer de auto in.

Maar omdat we dus ook anderen moeten inschakelen zou ik voor mijn eigen gevoel graag wat eerder naar het ziekenhuis gaan.
    Oh ja,als je vruchtwater groenig is moet je toch sowieso naar het ziekenhuis bellen??

15. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon bellen als je weeen hebt. Zij snappen ook heus wel dat je het niet weet.
    Beter een keer teveel gebeld dan te weinig nietwaar?
    Heb ik ook gedaan en ik had het geluk dat ik meteen mocht komen. Ik had ook gezegd dat als ik kom, dat ik dan niet meer wegga. het was redelijk rustig dus dat was geen punt. Als het nou heel druk was hadden we misschien wat langer thuis gebleven.
    gewoon bellen en op dat moment je zorgen overleggen. Zet ze op een briefje bij de telefoon, dan vergeet je niets op dat moment!

16. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    idd niets over te zeggen.
    Bij mijn eerste bevallen heb ik 4 uur lang weeen gehad om de 4 min en die eigenlijk niets deden want had 2 cm en na 4 uur nog steeds :S maar wel behoorlijk pijnlijk waren.
    En weinig pauze.
    Bij mijn 2de bevalling begonnen de weeen om kwart voor 11 smorgens en om 12.00 is ze geboren dus zo snel kan het ook ;)

Deel Deze Pagina