Honger!!! (6 weken zwanger)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nora1983, 14 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Was ik met mijn dochter tijdens de zwangerschap misselijk en at ik amper, nu heb ik ontzettende honger. Echt dat mijn maag knort, terwijl ik gewoon eet zoals normaal, maar dus na 2 uur weer honger heb. Vannacht werd ik wakker, had ik ook enorme honger. Niks van aan getrokken en ben weer gaan slapen, want nachtelijke schranspartijen lijken me niet gezond.
    Ik klaag niet, want misselijk zijn de hele dag en niks willen eten is nog veel erger, maar ik verbaas me er wel over. Misschien veranderd het nog in de loop vd weken, maar hoop niet dat het overgaat in misselijkheid.

Wie nog meer enorme honger? en wat eet je dan om het te stillen en te voorkomen dat je 50 kg aankomt??

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ja ik! De eerste weken was het echt verschrikkelijk haha. Ik had constant honger. Ik at dan twee broodjes om 8 uur 's ochtends en om 9 uur ging mijn maag weer flink tekeer en daar werd ik dan weer misselijk van. Ik heb zo gigantisch veel naar binnen gepropt de eerste weken. Hier dus geen tips. Ik was/ben van mijzelf vrij slank. Ik woog rond de 50 kilo (1.60m) en zit nu rond de 56 kilo. Dus al best veel aangekomen maar dat heeft denk ik echt te maken met die eerste weken:p

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb ook de eerste weken veel honger gehad.. en heb er ook aan toegegeven.. gek genoeg een kilo afgevallen. Was wel beroerd, maar niet gespuugd. Je lijf zal het wwl nodig hebben. Gewoon gezonde dingen kiezen.

4. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    eerste weken ook heel veel honger gehad.
    At ik niet werd ik misselijk.
    Overgeven heb ik niet gedaan, dat doe ik sowieso moeilijk.
    nu al 10! kilo aangekomen. Terwijl ik mij echt had voor genomen om niet veel aan te komen.
    Eet inmiddels al tijden gewoon en moet regelmatig eraan denken te eten omdat ik gewoon geen honger en trek heb. Toch blijf ik aankomen.

5. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Yep! Had het hier ook enorm, veel erger dan de 1e keer, en dan vooral in kaas, pizza etc. Geprobeerd me in te houden, maar toch al 4 kilo erbij :( Geen tips dus maar weet dat je niet de enige bent ;)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij mij was het wel dat als ik niet genoeg at, ik misselijk werd. Dus ging ik wel m'n bed uit om een klein hapje te eten.

7. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Ik heb in het begin steeds om de 1,5/2 uur iets moeten eten om niet misselijk te zijn, nam dan wel gezonde dingen als fruit, noten of extra bruine boterham. Gek genoeg 's nachts nooit wakker gelegen of eruit gegaan om wat te eten, zou dus verwachten dat ik 's ochtends supermisselijk zou zijn van de honger maar dat was absoluut niet het geval! Wel had ik 's ochtends enorme dorst.
    Nu krijg ik regelmatig niet eens mijn avondeten op terwijl ik weer "normale" 3 porties eet (neem nog wel fruit of worteltjes/tomaatjes) tussendoor. Kan nu ook weer paar uur zonder eten :).
    Qua gewicht; ik ben amper 4 kilo aangekomen nu met 20 weken maar had ivm medicatie vooraf al het een en ander aan reserves opgebouwd :p

Succes!

Deel Deze Pagina