Vertellen aan familie en vrienden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ciske, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Toen wij stopten met de pil wist alleen mijn beste vriendin hiervan,
    ook omdat zij toen ook stopte met de pil dus dat was extra leuk.

Wij hebben er bewust voor gekozen verder tegen niemand wat te zeggen.
    Dit omdat we zo graag wilden dat het een verrassing zou zijn als we zwanger waren. Onze beide ouders verwachtten het nog niet van ons dus dat maakte het extra leuk.

NU helaas is gebleken dat spontaan zwanger worden erg moeilijk zal gaan en we 'hulp'er bij nodig hebben, hebben we het wel verteld.
    En het was een opluchting en vind het fijn dat ze het nu wel weten.

2. Ciske

Ciske Lid

21 nov 2006
    85
    0
    0
    bedankt allemaal.
    Maar ik heb toch een probleempje. Ik krijg het niet uit zijn hoofd. Hij wil het echt persé vertellen als het deze ronde niet raak is. Vind dit echt niet leuk. Wat kan ik zeggen om hem wel te doen veranderen van gedacht?

Cis

3. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    wij hebben het eigenlijk vrijwel meteen verteld omdat ik helemaal door het dolle heen was dat mijn man ook eindelijk een kindje wilde.
    achteraf zou ik het misschien toch niet verteld hebben omdat we nu al in de 7e ronde zitten inmiddels.
    ik was denk ik gewoon een beetje naief om te denken dat het allemaal heel snel zou gaan en wilde dat meteen met iedereen delen

4. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Wij hebben het wel verteld daar we met ivf bezig zijn.
    je hebt toch de steun van de omgeving nodig, en het is wel handig als bij mij de hormonen opspelen.
    Liefs Lydia

5. Ciske

Ciske Lid

21 nov 2006
    85
    0
    0
    Ik wil het ook wel vertellen als we al langer bezig zijn of als we niet zo goed nieuws zouden hebben, maar zijn nu in ronde 5 en vindt het nog wat vroeg om het al te vertellen. Dan hebben we geen verassing meer als het gelukt is.

Succes iedereen
    Cis

6. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Wij hebben er ook heel bewust voor gekozen om het tegen niemand te vertellen nu heeft mijn man het in zijn enthousiasme verteld aan zijn beste vriend die ons dus nu elke keer opbelt en vraagt en is ze al zwanger. (ik was/ben daar dus niet zo blij mee)

7. marun

marun Lid

5 feb 2007
    77
    0
    0
    fysiotherapeut
    Wij hebben het ook niet verteld. Voornamelijk omdat ik weet dat mijn schoonouders dan de hele tijd naar mijn buik gaan kijken.

We wilden ook eigenlijk wachten tot september, maar dat hebben we maar opzij gezet.
    Ondanks dat mensen dat weten vragen ze er nu al naar. Ik vind dat heel vervelend.
    Ze merken het snel genoeg als het zo ver is.

8. Ciske

Ciske Lid

21 nov 2006
    85
    0
    0
    Ken ik. Mijn man heeft het er ook uitgeflapt tegen zijn broer en daar kan ik dus ook helemaal niet mee lachen. En ben bang als het deze ronde nog niet raak is dat hij het dan ook zal rondvertellen ook al ben ik er niet mee akkoord. Hoop toch wel dat hij rekening houdt met mij nadat ik toch wel kwaad was over het feit dat hij het aan zijn broer vertelde.

9. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Ja goed,maar je krijgt niet alleen een kindje he?En dat bedoel ik niet kwaad maar je man heeft ook gevoelens die hij met iemand (zoals zn broer)wilt delen.Bekijk het van de positieve kant:Hij is gewoon superenthousiast en wilt zijn geluk met de hele wereld delen!Ben blij dat je zo'n fijne man hebt gevonden. :D

10. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Is waar en ik weet wij hebben deze site om ons ei kwijt te kunnen. En ik ben heel blij met mijn man maar hij krijgt niet de hele tijd de vragen die krijg ik.

11. Ciske

Ciske Lid

21 nov 2006
    85
    0
    0
    Tuurlijk ben ik blij met mijn man. Hij is een fantastische kerel en het is hem alweer vergeven ondetussen. En ik snap wel dat hij het zo graag aan zijn broer wou vertellen dat we bezig zijn, maar nu wil hij het ook aan al onze vrienden en familie zeggen en daar ben ik niet mee akkoord. Dat moeten we toch wel samen beslissen , niewaar?
    Hoe kan ik hem overtuigen om het nog even voor ons te houden? Vind je dat ik moet toegeven en het dan aan iedereen zeggen of niet?

12. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Praat er nog eens over?Leg uit waarom je nog even wilt wachten.Misschien kun je het alleen aan je (naaste) familie vertellen?Een compromisse sluiten ofzo?Was ook niet stom bedoelt hoor ;)

13. Ciske

Ciske Lid

21 nov 2006
    85
    0
    0
    Weet wel dat het niet stom bedoelt is, wou het alleen eens verduidelijken voor je.
    We zullen er inderdaad nog eens goed over moeten praten. Heel erg bedankt voor je advies hé.

14. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Haha,graag gedaan en heel veel succes ermee!Hou je me op de hoogte?

15. Ciske

Ciske Lid

21 nov 2006
    85
    0
    0
    Okido
    Jij ook veel succes hé!

16. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Ja bedankt!Hoop dat het deze maand lukt!

17. Ciske

Ciske Lid

21 nov 2006
    85
    0
    0
    We lopen bijna gelijk van cyclus. Duim heel hard dat het voor ons beide prijs is in deze ronde!
    Zie dat je pendel voor binnenkort is. Mijn pendels zijn alvast niet uitgekomen. Ze hadden 2 keer gependeld voor me in januari. Spijtig, maar op naar de volgende kans.

18. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Aaah das niet leuk he?Je hoopt er tóch een beetje op...Ben benieuwd.Laat je je niet opnieuw pendelen?Of liever niet meer omdat het dan een teleurstelling is(wat het zowiezo iedere x is)

19. Ciske

Ciske Lid

21 nov 2006
    85
    0
    0
    Neen laat niet meer pendelen, het zegt toch niets en het is inderdaad al iedere keer een teleurstelling en dat is al voldoende.
    Hoop voor jou dat het wel klopt hoor.

20. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Ik denk als deze niet uitkomt dat ik me ook niet meer laat pendelen.We zien wel wanneer we zwanger zijn,toch?Ik vond het wel geinig om dat eens te laten doen(maar stiekum hoop ik er wel op)Haha.Dat het maar vlug mag gebeuren!Probeer er echt luchtig mee om te gaan maar das niet altijd even makkelijk..Ook last van?Hoop dat we begin maart allebei een positieve test in onze knuistjes houden :)

Deel Deze Pagina