Vertellen aan familie en vrienden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ciske, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelina1979

3 feb 2007
    93
    0
    0
    verzorging
    eigenlijk weet bij mij iedereen het!
    ...ik zit al 2 jaar tussen babybooming vrouwen en iedereen bleef maar vragen waar de 2e bleef!
    toen heb ik maar gezegt dat we al jaren bezig zijn en dat het niet zo wilt lukken......
    weet je wat het bij mij is?/
    ik ben echt oprecht blij als er weer een nieuw mensje bij iemand onderweg is, maar die ogen die steeds op mij gerricht waren...zo van.:wanneer begint zij nou aan de 2e , de 1e is al 5 jaar!
    en die vragen!die begonnen op een gegeven moment echt hard aan te komen en gingen echt pijn doen.....,dus ben ik maar over de brug gekomen en nu houden mensen er gewoon rekening mee!
    het is ook gewoon dat mensen echt wel tegen mij durven te zeggen dat ze zwanger zijn, want ze weten dat ik ook echt oprecht blij ben voor ze!
    maar ze weten ook dat ze niet aan me hoeven te vragen wanneer de volgende komt, want ze weten dat wanneer de tijd daar is, ze het vanzelf wel horen...
    xxx

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb tegen mijn moeder uitgeflapt dat we ergens in dit jaar het willen proberen. Maar er aan toegevoegd dat mijn man niet mag weten dat ze het weet :oops: . (Ben soms zo'n flapuit!) Maar we hadden dus afgesproken om niemand wat te vertellen.
    Verder zit ik mij dus braaf in te houden. Ik wil het ook de eerste 9 (of was het 10) weken voor onze ouders verbergen.... en pas na het kritieke stadium het rond vertellen.... maar er bestaat natuurlijk een kans dat ik als grote flapuit, mijn moeder aan de lijn heb, met de test nog in mijn handen...
    Ik hoop het niet. Want dan zal ik het ook meteen aan mijn vader moeten vertellen, en dan weet half amsterdam het binnen twee dagen :(.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

bij mij weet heel mn familie het.. en wat vriendinnen... aangezien we in de mmm zitten. dat is af en toe best zwaar (kun je nagaan voor de meiden die verder zijn dan mij) heb ik gewoon mn mama nodig om erover te praten.

4. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Wij hebben het niet verteld, maar bij ons is het gelukkig snel gelukt. Toen ik wist dat ik zwanger was wilde ik het gelijk aan mijn ouders vertellen, maar mijn partner wilde het in elk geval een dag voor ons zelf houden. We hebben het een aantal dagen later verteld, maar ik vond het wel moeilijk om stil te houden. Iedereen in onze omgeving had het echt niet verwacht en dat is ook wel grappig hoor als je het dan verteld.

Veel succes voor allen die druk aan het klussen zijn!

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hoi,

Ik ben nu klaar voor de vierde ronde. En mijn advies, niets zeggen tot het zover is.
    Ik heb het tegen mijn familie gezegd dat ik stopte met de pil en nu begint elk gesprek met "zeg het is klustijd" of "ben je nog niet overtijd". Mijn vriend heeft het zonder mijn medeweten tegen zijn familie verteld. Wat bleek dat zijn broer ook probeerde vanaf november (gelijk met ons gestart) en het was direct raak; Nu bekijkt zijn familie mij als een medisch probleem en legt serieuze druk op ons. Alhoewel we pas 3 maanden bezig zijn is het al va wanneer we naar de gyn gaan want bij zijn broer ging het direct.
    Dus meiden, uit eigen ervaring, NIET vertellen.

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    O, nog eventjes aan toevoegen.
    Mijn vriend zijn broer kent zijn liefje nog maar sinds deze zomer.
    Maar ik ben al bijna 3 jaar bij mijn vriend, en zijn familie zat al na een jaar te pushen wanneer er een nieuw kleinkind kwam. Des te pijnlijker omdat ik al heel lang naar een kleintje verlang en mijn vriend de boot maar bleef afhouden. Dus de voorbije maand is echt niet de leukste uit mijn leven geweest.

7. Marloesje

Marloesje Actief lid

2 jan 2007
    361
    0
    0
    Wij hebben het alleen mijn ouders, zussen en schoonmoeder verteld.

8. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Enkel mijn ouders weten het dat we proberen en ook mijn schoonouders. Van mijn mijn miskraam waren enkel mijn ouders en beste vriendin op de hoogte en pas als ik over de 3 maanden ben, mag de rest het weten.

Liefs Winter

Deel Deze Pagina