Veel HCG

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 25 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb de volgende vraag.
    Hoe kan het dat ik zoveel HCG in mijn lichaam heb?
    Als je in mijn album kijkt zie je de zwangerschapstesten van vandaag.
    Deze zijn gedaan met middagurine en 3 dagen voor nod.
    11 dpo. Ik temp en heb ovulatietesten gebruikt.
    Weet dus heel zeker wanneer ik mijn ei heb gehad.

Hoe kan het dan dat ik zo'n hele positieve test heb?

Liefs

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja ik testte 4 dagen voor mn NOD heel duidelijk positief....
    (en heb mn ei gevoeld)

Wellicht maakt je lichaam gewoon heel veel HCG aan.. en hoeft daar niet speciaal een reden voor te zijn...!

Een reden voor een hoger HCG kan een tweeling zijn.... maarja.. om daar nu vanuit te gaan.......
    (zelf draag ik er ook maar 1)

3. Niet meer actief

Nee ik ga zowiezo nergens vanuit hoor.
    Maar vond het zooo vreemd.

Misschien wel omdat ik er altijd, heel gek eigenlijk, vanuit ben gegaan dat ik langzaam hcg aanmaak.
    Vraag me niet waarom..

4. ramona0309

Bij mijn zoontje testte ik trouwens pas 3 dagen na mn NOD positief.. (met dezelfde test)...

dus denk dat het ook per zwangerschap verschilt.... (?)

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Een tweeling is geen reden dat je al eerder een positieve test hebt. In het begin zijn de hoeveelheden zo laag, dat er nog niet veel verschil is tussen 1 of 2 kindjes. Dat is meestal pas vanaf 6 weken dat de concentratie enorm hoog wordt bij een tweeling, vandaar dat je dan o.a. extreem misselijkheid kan zijn.

Daarnaast vind ik de testen niet overdreven positief, het streepje is nog niet net zo dik als de controlestreep. Hij is wel positief, maar het is niet zo dat hij eruit springt.

Elk merk test reageert op een andere hoeveelheid hcg, vandaar dat je bij het ene merk sneller een 2e streep hebt als bij een ander merk.

6. ramona0309

Tja dat het in het begin van een tweeling gelijk is... wist ik niet...!
    Zie aan je banner dat JIJ je er waarschijnlijk wat meer in verdiept hebt!

Gefeliciteerd en lijkt met toch een verrassing zoiets!

7. Niet meer actief

Ik heb ook niet gezegd toch dat ik dit in verband trok met een tweelingzwangerschap?
    Ik had ook meer antwoorden verwacht zoals, een vroege innesteling ofzo.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Meteen na bevruchting maak je hcg aan. De een merkt dat eerder dan de ander, ligt aan je lijf en aan het type test dat je gebruikt. mijn vriendin gebruikte dezelfde test als ik en testte met 10 dagen na gemeenschap positief (dus nog voor nod) en ik pas positief op 1 week na nod.

9. Niet meer actief

Ok dank jullie.

Het zal in ieder geval een reden zijn waarom ik al een week misselijk ben.
    Wordt steeds erger pfff.... maar ja, het is voor het goede doel.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik had ook erg veel hcg, mvm belde zelfs om te vragen of ik een tweeling kreeg :D
    Ik ben ook erg misselijk geweest, heb tot 20 weken dagelijks overgegeven (vanaf 7 weken). Maar waarom ik zoveel hcg had, geen idee.

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Als ik achteraf terug reken had ik ook nog voor 4wkn een hele positieve test. Mijn test-streep was echt nog dikker dan mn controlestreep.
    Na 5-6 weken ben ik ook ontzettend misselijk geweest, dit had volgens mij, naast stress, ook echt met die hoge HCG waarde te maken! Gelukkig tot een week of 12, daarna verdween het al snel :)
    Het kan dus best hoor.. en waarom? Geen flauw idee :) Ik vond het wel een geruststellende gedachte, niet dat het veel zegt, maar je lichaam doet in ieder geval wat ie moet doen ;)

12. Niet meer actief

Ja idd..
    Ben er ook onwijs blij om hoor.
    Geen gezeur met staat er nou wel een streepje of niet ..
    Haha.

En ja, nu moeten we er maar van genieten he ;)

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik had achteraf gezien ook al een licht positieve test bij 3 weken en 1 dag (dacht zelf nl dat ik al een week verder was). 3 dagen voor NOD knalde hij echt van t schermpje af...
    Ik vind jouw test 3 dagen voor NOD ook nog niet echt overdreven positief hoor! Welk merk heb je gebruikt?

Ik ben ook extreem misselijk geweest en voel me nu nog steeds niet lekker. Ze dachten daardoor dat t misschien een tweeling was, maar dat is dus niet zo.

Weet niet of ik meer HCG heb dan normaal, maar ik reageer er ws gewoon heel extreem op.

14. Niet meer actief

Ik heb de kruidvattest gebruikt.
    De losse strip is van babyboomshop.
    Die is zowiezo al een stuk lichter.

15. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Testen voor NOD is niet echt slim om te doen. Heel veel vroege zwangerschappen eindigen alsnog in een menstruatie.

Gehaald van www.zwangerschapstesten.nl:
    De test is in het algemeen positief op de dag van de verwachte menstruatie of 1 à 2 dagen later. Er worden ook testen aangeboden (zogenaamde Ultra Zwangerschapstest) die dusdanig gevoelig zijn dat er al getest kan worden tot bijna een week voor de menstruatie. Het is echter bekend dat 60% van de zwangerschappen voortijdig eindigen. Veelal gebeurt dat zeer vroeg in de zwangerschap (in het subklinische stadium). Het gebruik van deze ultra zwangerschapstesten wordt over het algemeen niet aangeraden. Testen op of rond de te verwachten menstruatie is wel geaccepteerd.

Ik hoop natuurlijk voor jou dat het niet zo is. Ik hoop gewoon dat je je eisprong iets eerder hebt gehad dan normaal en dus gewoon eigenlijk op NOD hebt getest.
    Als dat het geval is, denk ik dat je test niet uitzonderlijk positief is.

16. Niet meer actief

Als ik mijn test zie (gewone kruidvat) heb ik goede hoop hoor.
    Als ik een twijfeltest had gehad was ik er niet eens vanuit gegaan nog.
    En normaal test ik ook niet voor nod, maar was nu al een week misselijk.
    En andere klachten had ik ook al.
    Achteraf goed te verklaren omdat ik dus al genoeg HCG had aangemaakt.

Misschien een vroege innesteling.

Deel Deze Pagina