Borstverkleining

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Romaira, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Ik weet dat er al een paar topic's over geopend zijn maar die zijn alweer wat ouder dus dacht ik open even een nieuwe .

Ik heb voor 5 a 6 jaar terug een borstverkleining gehad voor de operatie is me duidelijk gemaakt dat er een kans bestaadt dat ik "later"geen borstvoeding kan geven. Nu dat "later " bijna zo ver is heb ik toch wel wat bedenkingen / vragen .

Ik weet dat het per persoon verschillend is of je wel of geen BV kan geven , als ik het goed begrepen heb licht het eraan hoe goed het van binnen geheelt is ?

Ik wil best graag BV gaan geven strax maar heb toch wel wat vragen mss dat er hier iemand is die me kan helpen:

- Moet je het jezelf en je kind wel aandoen om het te proberen stel dat het niet lukt ? ( overschakelen lijkt me rot )
    - Als ik het toch wil proberen moet ik dan een kolf aanschaffen ( zodat me man ook kan voeden ) EN spullen voor de flesvoeding ?
    - zegt de groei van je borsten nu iets over wel of niet voeding kunnen geven strax ? had voor de zwangerschap een D cup en nu een F cup ( net als voor de operatie ) en merk dat ze nog door groeien , deze bh's beginnen nu langzaam een beetje af te tekenen . :cry:
    -Heb nu in de zwangerschap ook meer gevoel in mijn tepels ,zou dat iets zeggen ?

hoop dat er iemand is die me een beetje kan helpen , zou ik erg fijn vinden .

liefs maika

2. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    ik ben geen expert, dus wat ik wél weet, schrijf ik gewoon op...
    Overschakelen in het begin is niet rot, mocht BV niet lukken, is de kraamhulp bij je en ze laten je kind écht niet verhongeren... misschien in het begin combi doen van fles en BV? Je kraamhulp begeleid je en weet het het beste... gewoon kwestie van uitproberen - meer kan je ook niet doen...
    In het begin geen borstkolf aanschaffen, de kraamhulp heeft er standaard een bij hun. Lukt het kolfen, dan kun je er zelf een aanschaffen, lukt het niet, dan niet, dan flesvoeding.
    De groei van je borsten zegt niks over wel of niet voeding kunnen geven... volgens mij zegt het feit dat je meer gevoel hebt in je tepels, dat het goed is geheelt van binnen, mijn vriendin heeft ook borstverkleining gehad en zij zegt dat als je tepels gevoelig zijn, je grote kans hebt dat het wél lukt :)

3. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Heb zelf ruim 7 jaar geleden een borstverkleining laten doen en heb er voor gekozen geen borstvoeding te geven. Misschien kan het wel, ik heb wel afscheiding zeg maar, maar wil gewoon niet het gehannes de eerste paar dagen en liever volop genieten van de baby.
    In een eerder topic is hier ook over gesproken en er waren dames die gewoon borstvoeding gaven na een borstverkleining. Je kunt het natuurlijk altijd overleggen met je verloskundige en later de kraamhulp. Wil het niet dan kun je altijd switchen op flesvoeding en heb je het toch voor je gevoel geprobeerd.
    Succes!

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Een vriendin van me had hetzelfde.
    Ze kon een paar voedingen geven maar niet volledig, de rest werd de kleine bijgevoed met het flesje.
    Toch heel fijn om geprobeerd te hebben vond ze.

5. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou vooraf 1 à 2 flesjes kopen en verder nog even helemaal niets, tenzij je in een dorp woont waar geen weekend apotheek in de buurt is.

Als je zelf probeert te voeden en het lukt niet kun je via de kraamzorg een kolf huren. Lukt dat ook niet, dan kun je eerst gaan bijvoeden of direct over op de fles.
    Bij iedere apotheek kun je flesvoeding kopen, en met 1 flesje kom je voor de 1e voeding een heel eind. Je man/moeder/vriendin kan dan altijd nog bij gaan halen.

Als de bv wel lukt zit je tenminste niet voor niets met dure fv spullen in huis. Lukt het niet en ga je volledig over op fv, dan heb je tenminste geen onnodige bv spullen in huis.
    Win-win toch?

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Een kennis van ons heeft een borstverkleining gehad en daarna haar beide kinderen aan de borst gehad. Het liep als een tierelier.
    Het jongetje heeft wel tot z'n vierde aan de borst gehangen, toen z'n kleine zusje er ook al was, zelfs. ;)

Inmiddels is dat meisje ook alweer drie, en haar borsten zijn veel kleiner geworden. Nu zou ze wel willen dat ze weer wat groter waren, hihihi, een mens is ook nooit tevreden. ;)

Deel Deze Pagina