Bij ons wist alleen mijn zwager het omdat hij onze honden die avond in huis zou nemen. Wij hebben ouders e.d. pas gebeld toen ons dochtertje was geboren. Deze keer zullen mijn zwager en mijn 2 beste vriendinnetjes het weten omdat mijn zwager wederom voor onze doggies gaat passen en me vriendinnetjes op onze kleine meid (mocht ze wakker worden dan of mocht de bevalling overdags plaatsvinden)
Ik zou zeggen dat het gewoon een aantal daagjes aan het rommelen is en dat je het niet pretig vindt om weg te gaan.
Wij moeten het wel zeggen, wij hebben een winkel en mijn schoonouders hebben "dienst" als het zover is ... Wel heb ik gezegd dat ik ze niet wil zien totdat ze welkom zijn... ook niet met een smoes over de winkel... Ik ben bang dat het niet gaat lukken... Maar mijn laatste dreigement dat ik anders in het ziekenhuis ga bevallen is wel ingeslagen. We wonen op een dorp en alle gezinsleden zijn ook daar geboren in het verleden dus iedereen wil graag een ..... tje erbij.
Ik heb gewacht tot de verloskundige kwam en we naar het ziekenhuis mochten gaan (had al 5 cm maar uiteindelijk pas 7 uur later geboren). Toen heb m'n ouders gebeld en mijn vriend zijn ouders. Uiteindelijk hebben we ze om half 1 's nachts gebeld dat het geborgen was, nadat ik gehecht was en alles. Toen waren mijn ouders al bij m'n schoonouders en konden ze gelijk komen kijken. Ik had m'n beste vriendin een berichtje gedaan dat ik naar het ziekenhuis ging en die heb ik gebeld toen het er was.
Hoewel mijn mams het er helemaal niet mee eens is ben ik niet van plan haar te bellen als het begonnen is. Ze zit er alleen mee dat ze wellicht problemen krijgt op het werk omdat een dienst lastig is over te nemen, en ze dan een paar uur vooraf een collega (die stand-by staat) moet regelen. Ik heb haar gezegd dat ik eventueel rond die dag van de week wat laat weten, maar dat ik het niet beloof. "T kan tenslotte ook heel erg snel gaan. Snap wel dat ze niet als laatste wil zijn met bezoek, maar ik ga haar echt niet zomaar bellen. Als ik met vrienden of familie heb afgesproken is 't natuurlijk lastiger. Ik probeer al zo min mogelijk vaste afspraken te maken, maar ben ook geen kluizenaar. Ik denk dat ik zeg dat ik autopech heb of zo. Of snel met de hond naar de dierenarts moet. Vriend sport ook twee avonden per week. Ben als de dood hem daar weg te moeten bellen. Aan de andere kant, als het rommelt als hij nog moet gaan sporten zegt ie dat ie over moet werken, en anders is ie twee uur later weer thuis. Kleine kans dat er net in die twee uur spoed is...
Ik had van tevoren gezegd dat ik mijn zus wel zou bellen. Maar uiteindelijk begonnen in een keer de weeën vollop om de 5 minuten. Dus is er niks meer van gekomen om te bellen. Rick is om 4,37 geboren en we zijn iedereen na 7.00 uur gaan bellen, dus pas toen ik weer schoon en aangekleed in bed lag. Oh qua afspraken afbellen: ik zou bij m'n ouders of zussen wel gezegd hebben dat het begonnen was. Bij vrienden weet ik het niet zo. Want je kan wel zeggen dat jij niet zo lekker bent, maar waarom komt je man/vriend dan niet....
ik was vandaf dinsdag al goed bezig...echter de dag erna woensdag maar 2cm ontlsuiting..Die dag zou me schoonzus overkomen uit groningen. die heb ik neit afgebeld onder het mom het duurt nog wel ff..Ik heb haar gewoon gezegd af en toe een velle steek te voelen, en daarom soms ff krom liep van de pijn (rugweeen) ..Ik vondgt het wel prettig nog even iemand om tegen aan te kletsen!. Uiteindelijk is Marit pas vrijdags geboren, ik bespaar jullie daarom de details
Bedankt voor de reactie's Ik blijf er gewoon bij dat ik niemand opbel behalve mijn man natuurlijk en mochten we een afspraak hebben, heb ik nu mooi een paar smoesjes
Ik stuur een aantal mensen een smsje en in dat smsje zet ik ook meteen dat het misschien nog wel lang kan duren en dat ik m'n telefoon uitzet.
Bij ons zal alleen degene die op onze dochter past weten dat er wat aan de hand is en voor de rest zullen wij zelf niemand informeren. Ik denk ook dat wij minimaal de eerste 24 uur alleen met ons 4tjes willen zijn en dat pas daarna welk bezoek dan ook welkom is. Voor de rest als we nu afspraken maken met mensen geef ik meteen al aan dat de afspraak onder voorbehoud is en dat het afhankelijk is van hoe fit of ik ben of ik op visite wil gaan of krijgen. En de telefoon? Die neem ik sowieso al niet op als het niet uitkomt, dus daar zal geen verandering inkomen.
wij hadden afgesproken dat we het tegen niemand zouden zeggen en mn ouders en schoonouders wilden het ook niet weten. alleen hadden we het probleem dat mn schoonmoeder net die dag boodschappen zou doen en het lijstje smorgens zou komen halen. toen stond ik dus al puffend een briefje te maken en wist ze dus alsnog dat ik bezig was. we hebben toen wel gezegt dat we zouden bellen als ze geboren was en zouden laten weten wanneer ze mochten komen. verder is de telefoon volgens mij niet gegaan. (heb hem niet gehoord) dus zo zie je maar weer dat je het niet altijd in de hand hebt. liefs doris
mijn moeder vroeg van bel je me als de bevalling begint ze moet wel uit limburg komen dus dat doe ik wel maar de rest hoort pas de telefoon als de kleine er is bij youame heb ik KS gehad en alleen mijn vriend ik en zijn vriend wisten de datum
Me vriend en ik hebben besloten om als het eenmaal begonnen is de telefoon niet op te nemen en het geluid uit te zetten. We bellen ze wel als de kleine er is En me moeder is bij de bevalling.
Mijn man kan het niet laten zijn ouders op de hoogte te stellen. Dus die zullen wel op de hoogte zijn van al het reilen en zeilen. Ik wil ze alleen niet al na een uur op de stoep hebben. Wil eerst bijkomen, douchen, genieten en de eerste echte voeding achter de rug hebben. Mijn ouders horen het wel als ze geboren is. En verder hangt het er dus heel erg vanaf wanneer ik beval, ivm de andere 2 kids ze zijn zo eerst 3wk op vakantie maar als ze hier zijn moeten we toch iemand bellen voor opvang en wie hangt ook weer van het moment af ivm de vakantie.
Wij hebben wel gebeld toen ik zeker wist dat het was begonnen. Maar daarbij wel duidelijke afspraken gemaakt dat wij wel weer zouden bellen als er nieuws was en dat ze ons niet moesten gaan bellen. Daar hebben ze zich prima aangehouden. Nu hebben we natuurlijk oppas nodig en zullen we opa's en oma's wel weer op de hoogte stellen. Maar na de geboorte willen we eerst tijd voor ons 3tjes en ook nog even met Mick erbij voordat de rest komt. E.e.a. hangt ook af van het tijdstip natuurlijk
mijn man heeft de beide moeders gebeld dat ik naar het ziekenhuis ging i.v.m. hoge bloeddruk wouden de moeders het weten. daarna heeft hij de telefoon uitgezet en pas weer aangedaan toen ze geboren was en gelijk gebeld.
Als hoogzwangere heb je vaak te maken met verschillende klachten. Dus ik zou niet zeggen dat je vliezen gebroken zijn, maar dat je bijv last hebt van je rug of van je bekken. Ze zullen het wel begrijpen. Of het moet een trouwerij zijn van een zus of een beste vriendin, dan lijkt het me moeilijk om een goeie smoes te bedenken
Als je hoogzwanger bent is een reden voor afbellen er al snel. Ik doe alleen nog dingen die me uitkomen, ben ik moe ofzo, dan blijf ik lekker thuis. Iedereen begrijpt dat (of doet alsof, ook goed). En de telefoon neem ik normaal ook niet op als het niet uitkomt, ik bel later wel terug. Gelukkig zullen wij sowieso geen last hebben van onverwachte telefoontjes, want ik moet in het ziekenhuis bevallen. En na de bevalling wil ik graag een uurtje of zo alleen met z'n drietjes, voordat we gaan bellen. Ik begrijp ook niet helemaal waarom mensen op de hoogte willen zijn dat de bevalling begonnen is, als ze er toch niet bij zullen zijn, of van het andere eind van de wereld moeten komen. Het is toch veel leuker voor iedereen om op bezoek te komen als moeder en kind frisgewassen een beetje bijgekomen zijn en niet nog helemaal op apegapen liggen?
ik ga zeker niet bellen met (schoon) ouders als de bevalling begonnen is, als het kindje er is en we hebben even rust gehad met z'n drietjes en ik heb de kans gehad om wat bij te komen en op te knappen dan gaan we bellen dat het kindje er is. Mijn schoonmoeder woont nl op 5 min afstand en die staat zo op de stoep en als ik net 10 min geleden bevallen ben heb ik daar echt geen zin in hoor