Zwanger in het buitenland

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patries81, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Hallo Allemaal,

Wij (mijn mannetje en ik) wonen nu ruim 1.5 jaar in Dubai-Verenigd Arabisch Emiraten. Rond 20 September verwachten wij ons eerste zoontje.

Bij deze ben ik dus op zoek naar vrouwen die net als ik zwanger zijn en in het buitenland wonen. Ik ben erg benieuwd hoe jullie het ervaren om zonder je naaste familie zwanger te zijn en straks een kindje te hebben. En natuurlijk hoe jullie familie in NL hiermee omgaat.

Groetjes,

Patries

2. Niet meer actief

ik ben niet zwanger in het buitenland maar moet toch effe reageren

damn DUBAI? wat ben ik jaloers op je!

:)

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben niet zwanger..maar ik woon in Turkije..en was dus ook zwanger van eslem hier..

maar wat ben ik jaloers op jou!
    Zo gaaf.. dat je daar woont..!

4. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    Zijn er nog meer vrouwen die zwanger zijn of al een kindje hebben en die net als mij in het buitenland wonen?

Groetjes, Patries

5. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Gulay: Wat een lief dochtertje heb jij zeg. Een echte meid :p
    Ben erg benieuwd of jij daar alleen met je man/vriend woond, dus zonder je familie? En hoe heb jij dat ervaren? Hoe vond je het om zwanger te zijn en te bevallen in een ander land?

Ben benieuwd.

Groetjes, Patries

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik woon met mijn turkse man in turkije.
    Geen van mijn familie woont daar. Ik ben zelf namelijk nederlandse.
    De zwangerschap is denk wel heel erg anders..
    in nederland zijn ze er veel meer mee bezig..shoppen..baby kamer..zwangerschapsgym noem het maar op.
    In turkije ben je zwanger..maar daar houdt het eigenlijk mee op. Men is daar niet echt bezig met dat soort dingen. Over het algemeen krijgt de baby niet eens een eigen kamer en slaapt dus bij de ouders. Het enige wat er aangeschaft wordt is een bedje..en wat kleertjes. Wat veelal zelf ook wordt gebreid soms.

Ook bevallen is anders daar. je kunt alleen in het ziekenhuis bevallen..en je zit in zo'n rare stoel met je benen omhoog :)

Ik ben tijdens mijn zwangerschap twee keer naar nederland geweest..dus ik heb toch wel op zijn hollands de zwangerschap meegemaakt..ook hebben wij een kinderkamertje etc.
    Verder heb ik gewoon een fijne normale zwangerschap gehad..ik denk niet dat het heel erg anders had geweest in nederland. Ik denk dat ik wat vaker op doktersbezoek was geweest..en nog meer bezig was geweest met de inkopen enzo.
    Ik heb het gewoon normaal en fijn ervaring dus.

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    dankjewel trouwens :)

8. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik woon in Florida en ben nu even met m'n kop in de wind tegen de normen hier in aan het gaan. Ik wil namelijk (OMG!) thuis bevallen! Nou, dat is hier dus echt onbekend. Wel grappig hoor, hoe panisch mensen hier soms kunnen reageren erop. Hoewel er ook veel zijn die het heel leuk vinden hoor.
    Gelukkig is in Florida het beroep verloskundige niet verboden, wat in veel staten wel zo is.
    En nu maar hopen dat de bevalling ook zo loopt als ik wil, dat heb je nooit in de hand natuurlijk.

9. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Gulay: Hier zijn de mensen wel heel erg bezig met de zwangerschap, das op zich wel heel fijn vind ik. Nu ik zwanger ben en ik ben bijvoorbeeld aan het winkelen lacht en kijkt iedereen altijd heel lief naar me. Mijn man moet daar altijd erg om lagen. Hier vinden ze zwanger zijn toch wel iets heel bijzonders.
    Door de Westerse invloeden komen er steeds meer babyshops, helaas niet zoals in NL met van die mega shops. Maar op zich is hier genoeg te shoppen voor de kleine. En dat doen we dus ook volop.
    Voor mijn controles ga in naar een American Hospital, das wel heel erg fijn. Ze hebben hier alle faciliteiten die je maar kan bedenken. Helaas wordt het wel een ziekenhuis bevalling, daar hebben we geen keus in. Maar ik had wel begrepen dat je een eigen bevalkamer krijgt, eigenlijk heel luxe zeg maar.

Ik moet zeggen dat ik het dus heel fijn vind om in Dubai zwanger te zijn, vooral met de goede zorg. Maar daarnaast mis je je vrienden en familie in NL wel. In NL is er onder onze vrienden nu een heuze babyboom en soms had je ook wel stiekum gehoopt dat jou baby ook straks lekker met hun kan spelen en dergelijke. En soms zou je je zwangerschap meer willen delen met je familie. Gelukkig bestaat er nog internet en telefoon. Dus dan maar foto's mailen, videogesprek via msn, dan voel je je toch weer een stuk dichterbij.

Zaterdag gaan wij eindelijk weer naar NL toe, voor mij 1 jaar en voor mijn man ruim 1.5 jaar geleden. Nu kan ik mooi mijn buikje showen en kunnen we iedereen weer heerlijk zien. Als de baby eris staat er ook al wat tripjes van familie geplend. Dus zo zie je maar weer, ook al woon je niet meer in het zelfde land, wil niet zeggen dat je elkaar nooit meer spreekt of ziet. Is nu alleen op een andere manier. Maar daar weet jij natuurlijk ook alles vanaf.

Zo is een heel verhaal geworden. Ben benieuwd of er nog meer (a.s.) mama's in het buitenland wonen.

Groetjes, Patries

10. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Luun: Wauw Florida, is ook niet verkeerd om te wonen. Hoe ben jij daar zo verzeild geraakt? Ben je daar samen met je man/vriend? Ben benieuwd hoe jij je zwangerschap in het buitenland ervaart.

Thuis bevallen kennen ze hier in Dubai helaas ook niet. wij hebben het wel gevraagd, maar mijn gyn stond toen met haar ogen wijdt open. Dus dat was een nee. Moet zeggen dat wij er wel vrede mee hebben. Een vriendin van mij is eind april in het zelfde ziekenhuis bevallen en zoals ik haar over de zorg en dergelijk hoorde praten, had ik meteen zoiets van. Oke geen probleem het klinkt allemaal super. Dus laat mij maar in het ziekenhuis bevallen. Misschien ook wel fijn, zodat de verpleegsters je een beetje opweg kunnen helpen met de kleine en met de borstvoeding. Hier heb je geen kraamverzorgsters die je thuis 1 a 2 weken komen helpen. Dus blijf dan in ieder geval 2 dagen in het ziekenhuis. Voor mij geen probleem.

heo zit dat verder met de bevalling en verzorging na de bevalling? is dat wel allemaal goed geregeld? ik ben benieuwd.

Groetjes, Patries

11. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Patries, mag ik vragen wat jij of je man doet voor beroep dat jullie in Dubai zijn beland?

Mijn man zou best wel willen emigreren naar Dubai, maar ik weet het zo net nog niet....

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hoi meiden, stel me even voor,

Marieke, 26 jaar, 25wk zwanger van dochtertje (eerste kindje), alles ok....

Ben 4 jr geleden naar Frankrijk gegaan met de bus om niet meer terug te komen (behalve vakanties dan) en ben mijn Fransoosje tegengekomen, samen huisje gekocht en straks een paar kleine voetjes extra die de trappen op en af rennen ;)

Hier veel controle, al 7 echo's gehad, 2D, 3D, wat je maar wilt, moet ook om de haverklap bloed laten prikken voor allerlei dingen...Terwijl het enige wat ik wil is naar de fysio (woon er ook nog eens naast) want heb overal pijn op het moment en ze sturen je hier niet zo snel door...Maar even bij mijn huisarts proberen, is een vrij makkelijke man.

Verder is thuisbevallen hier ook onmogelijk, en woon toch te ver van het ziekenhuis af (45min) wat ik trouwens ook wel eng vind, straks maar niet zelf gaan rijden en een ambulance bellen als de boel begint, stel dat ik in de auto beval, brrrrr, moet er niet aan denken....

O ja, en ruggenprik is hier bijna vaste prik en inknippen ook....Bij jullie?

Kusjes en tot later,

Marieke

13. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Mijn man en ik zijn expats (dus uitgezonden via het werk van mijn man) en daarom dus voor een paar jaar in Florida.
    Voor mij is het hier wel relaxed, ik werk hier niet en met een zwembad e.d. is het een luxe leventje. Alhoewel ik met regelmaat tegen de muren opkan hoor! Maar ja, je kan niet alles hebben he, d'r zullen genoeg mensen jaloers zijn op mijn situatie hierzo. Ik mag dus niet klagen, maar af en toe verlang ik zo naar een lekkere gure herfstdag!

14. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Nou die hebben hier hoor op het moment, heerlijk gure herfstdagen :) 8)

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hallo dames, het lijkt me geweldig om ook voor een jaar ofzo naar bv USA te gaan, dan heb je toch wat gezien in je leven, als je oud bent en achter de begonia's zit.
    Maar we zijn al 3x in de Verenigde Staten geweest op vakantie.
    Leuk topic, er is ook een vrouwtje wat op Cyprus woont.
    Ze zal zich hier ook wel melden.
    Groetjes Mensi.

16. Patries81

Patries81 Bekend lid

9 nov 2006
    886
    0
    0
    dierenartsassistente
    Zaanstreek
    @Marieke: Welkom hier. Leuk te horen hoe jij in Frankrijk bent beland. Gewoon de liefde van je leven tegenkomen. Heerlijk hoor, klinkt zelfs romantisch :p Zo te horen is de zorg in Frankrijk ook goed geregeld, heerlijk gevoel geeft dat zeg. Ik zie dat je een paar weekjes op mij achterloopt. Spannend hoor. Ga je trouwens in Frankrijk bevallen of in NL?

@Luun: Wij zijn ook expats. Ook uitgezonden via mijn man zijn werk. Mijn man is alleen na een half jaar overgestapt naar een lokaal bedrijf. Dus het zal aan onszelf liggen hoelang we hier blijven en natuurlijk wat er op ons pad komt. Zelf werk ik 4 dagen, zal na de bevalling een dag minder gaan werken. Ben wel blij dat ik werk, blijf ik toch onder de mensen, anders zou ik toch gillend gek worden.
    Heeft je man een contract voor aantal jaar of is het bij jullie ook nog afwachten wanneer jullie terug gaan?

Groetjes, Patries

17. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    We hebben officieel een contract voor 3 jaar, maar dat is erg flexibel hoor. Misschien gaan we hierna wel door naar Boston of ergens in Australie. Maar misschien gaan we ook wel terug hoor, we zien wel.

Het nadeel is dat we in een dorp wonen waar ze niet veel buitenlanders gewend zijn en waar ik dus ook moeilijk aan het werk kom. En dat met een heel goede opleiding... Maar ja, ik hou vol.
    Morgen gaan we eerst 3 weken op vakantie naar Mexico (dat vinden ze hier heeeel luxe, 3 weken!) en dan zie ik wel weer. Dus dan ook even geen berichtjes meer....

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    In Frankrijk, woon hier gewoon voor altijd, ga niet als de weeen beginnen eventjes naar NL toe, hihi....

Ik beval straks in de polykliniek "Le Languedoc" in Narbonne...Wil het ziekenhuis hier nooit meer zien, brrr, heel vervelend gegaan met mijn mk in Nov...Heb gehoord dat ik de dag na de bevalling (moet hier 3 dg blijven) lekker champagne-ontbijtje met mn mannetje krijg! Kan niet beter toch? En heb een goede aanvullende verzekering, zelfs de toeslag op een privékamer wordt vergoed, heerlijk....En ook het teveel wat de gyn vraagt aan consultatiekosten wat betreft de basisverzekering...

17/07 ga ik lekker voor het eerst echt naar het hoofd vk toe, kan ik eindelijk die vragen stellen die je hier niet aan de gyn stelt, is hier redelijk gescheiden: gyn=medisch, vk=over bevalling etc....Ik krijg dan ook mijn eerste puflesje als het goed is, joepie!

Spannende plekken waar jullie zitten zeg! Kom ik aan met mn Frankrijk, hihi...

Deel Deze Pagina