Wat zou jij doen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mootjen, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Hallo
    ik werk in de welzijn met dementerenden ouderen als groepsbegeleidster en werk nu nog 4 hele dagen in de week.
    Ik merk dat het me sinds een week erg zwaar gaat worden, ik ben nu bijna 32 weken zwanger. Ik heb van de week smiddags vakantieuren opgenomen en heb toen thuis 2 uur liggen slapen op bed! en dit zou ik nu wel elke middag kunnen doen.
    Nu hoor ik van iedereen dat ze me voor gek verklaren en ik gewoon moet gaan aangeven dat het me zwaar wordt en ik wat minder wil gaan werken. maar ik zit zo in dubio omdat ik nog maar 2 weken hoef te werken. Ik voel me dan zo'n aansteller... maar ik ben serieus helemaal kapot al na een halve dag werken.
    Ook mijn verloskundige gaf aan om gewoon eens te overleggen met mijn werkgever over wat minder gaan werken.
    Wat zouden jullie doen?

2. lollifant84

lollifant84 Actief lid

12 aug 2008
    131
    0
    0
    Ik zou het er gewoon over hebben. Het is tenslotte jouw lichaam en daar moet je naar luisteren. Ik zelf werk ook in de zorg. Ben zelf nu 14 weken zwanger en ik ben zelfs minder gaan werken omdat het voor mij niet vol te houden is een hele dag. En ik zit nog maar in het begin van mijn zwangerschap. Ik heb gewoon met het hoofd afgesproken dat ik mijn uren in kort tot ik zelf aan geef wanneer ik weer hele dagen kan werken. Ze was het gelukkig met me eens. Ik plofte na me werk op de bank en ik sliep gerust door tot ver in de avond.

Je moet echt aan je zelf denken hoor meid

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Aangeven dat je die paar uur nodig hebt.

Overleggen dus.

En iedereen is anders en heeft een andere zwangerschap. Ik was na 30 weken erg zwaar en ik moest ook echt slapen in de middag.

Je lichaam geeft het aan, dus waarom niet luisteren naar je lichaam.

We zijn eigenlijk zo met het verstand aan het leven dat we totaal niet meer bewust zijn van het lichaam.

4. music4life

music4life Niet meer actief

ik deed het zefde werk als jou
    ik heb een bloeding gehad en moest 50% in de ziektewet dus maar halve daagjes en dat ging prima,ik moest er eig nog 4 maar heb het niet vol kunnen houden ,,ik verga ok van de pijn in mijn rug
    echt hoor aangeven .... dit is te belangrijk

5. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie's!
    ik ga maandag idd maar eens praten dat ik hele dagen niet meer vol houdt... vind het ergens ook wel prettig dat mijn verloskundige er ook achter staat, voelt als een extra duwtje in de rug.
    En idd luisteren naar je lichaam maar je denkt vaak 'dat kan ik nog wel ff volhouden".

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Als je vk het al zegt waarom dan niet luisteren?

Werk is maar werk dames en je lijf heb je er maar 1 van.

inderdaag gewoon minderen met dat werk en je er absoluut niet schuldig over voelen!

Deel Deze Pagina