vertellen dat je zwanger bent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door victoria, 12 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik vroeg me af wanneer en hoe jullie aan je omgeving verteld hebben dat jullie zwanger zijn. Mijn vriend en ik zitten steeds te twijfelen wanneer we het zullen gaan doen. Nu vertellen of toch nog wachten tot na echo, maar we kunnen het ook niet meer voor ons houden. Misschien hebben jullie nog leuke tips over hoe je het aan familie en vrienden kan vertellen.
    Ik hoop op veel reacties.

Groetjes Victoria.

2. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Ik heb het verteld bij uhm 10 weken...
    wist zelf bij week 8 dat ik zwanger was.. :)
    We konden echt niet meer wachten....
    en we hebben niks speciaals erbij gedaan...
    maar gewoon verteld :)

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    ik wist bij 4,5 week dat ik zwanger was en hebben er geen geheim van gemaakt, we waren veel te gelukkig en wilde het graag vertellen.

Groetjes Carla

4. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    ik weet nu een week dat ik zwanger ben en ik heb het op de dag van DE test al aan mijn moeder verteld...maar ook omdat ik haar die week ervoor al had gebeld toen mijn ongesteldheid uitbleef...ik was zoooooo hyper!

Ik moest het gewoon kwijt. Dus tja ze wist ook van de test en vroeg er uiteraard naar. Dus toch maar verteld. Maar moet zeggen dat ik er nu wel blij mee ben hoor...ik kan haar lekker bellen en het er over hebben. Ze verteld dan natuurlijk ook uit eigen ervarging van toen ze zwanger was van mij en mijn broer. Ja wel heel fijn!

Ook mijn vader weet het inmiddels en 2 vrienden van ons die ook wisten dat we "bezig waren". Zij zijn zelf ook bezig maar het wil niet erg lukken (met de tweede). Wij zijn ook erg betrokken bij wat zij meemaken en zij leven ook erg mee met ons.

Tja ik moet zeggen dat ik het ook wel anders had bedacht maar goed het is zo gelopen en ik ben er toch wel blij mee dat wat mensen in mijn omgeving het weten! Je bent er toch zooooo blij mee en het is lekker als je er (veel) over kan praten toch?!

5. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Je kan ook een nieuwe zwangerschapstest doen en dan inpakken en geven of opsturen. Of iets geven waar opa en oma opstaat.
    Ik vertelde het mijn moeder meteen kon het echt niet voor me houden en mijn schoonmoeder later want dat wilde ik aan mijn vriend over laten en die wilde het niet meteen vertellen.

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Bij ons wisten best een aantal dierbare mensen het(m' n ouders en wat goede vrienden want we hadden al een echo gehad), maar als ik weer zwanger word (heb een mk gehad met 8 wk) dan gaan we langer wachten met vertellen!
    We konden ons geluk niet op, maar ik heb gemerkt nu het mis is gegaan dat ik het moeilijker heb dan dat er bijna niemand nog van had geweten.
    Ze bedoelen het goed, maar ik heb na zo'n tegenslag echt tijd voor mezelf nodig en ze proberen je toch te steunen/helpen en stellen vragen.

Mirre

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wij hebben het de ouders een paar dagen nadat we het zelf wisten verteld. Ik was toen pas 5 weken zwanger :)
    Wij hadden speentjes gekocht met daarop 'opa's lieveling', en 'oma is the best'. Dat soort dingen. Inpakken, geven en dan dat gezicht zien veranderen van verbazing, naar ongeloof naar blijdschap :) Erg leuk!

Een paar vrienden die dichtbij ons staan hebben we het ook verteld, is gewoon leuk maar ook handig. We zien elkaar vrij vaak en dan is het leuk dat je vrijuit kunt praten en ook niks hoeft uit te leggen over geen wijn drinken e.d.

De rest van de vrienden krijgen het 19 augustud te horen, dan viert mijn mannetje zijn verjaardag en zijn we ook 12 weken zwanger en hebben we de echo gehad!

Suc6 en ook veel plezier met vertellen!

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi hoi,

Het blijft altijd moeilijk!
    Wij hebben het mijn ouders en zus meteen verteld, wetende dat als het misgaat zij daar alle begrip voor hebben. Ook heb ik het aan een paar collega´s verteld, maar dat was meer omdat ik telkens aan m´n borsten voelde om te kijken of ze nog wel gevoelig waren. (Heb in maart ook pos. test gehad en werd 2 dagen later toch nog ongi...)

We wilden het m´n schoonouders met vaderdag vertellen, maar m´n schoonmoeder ging dat weekend weg, dus heb het met 5 weken verteld. Dat had ik dus niet moeten doen, want in anderhalve dag wist de hele familie het! Zeg er dus heel duidelijk bij wanneer mensen het niet verder mogen vertellen. Want ga er maar niet vanuit dat ze dat wel zelf kunnen inschatten.

Hierna wilde ik het natuurlijk nog meer voor mezelf houden, omdat zoveel mensen het al wisten.
    Heb het tegen andere collega´s en vrienden verteld met 12 weken, toen ik ook m´n echo had.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hebben het mn moeder vertelt na de eerste echo... (7wk) na de tweede echo (11wk) mag iedereen het weten... je begint het nu ook te zien dus stil houden wordt moeilijker.

De eerste keer heb ik het gewoon verteld, nu bij de tweede had mn dochter toen we op bezoek gingen bij de oma's en opa's een t-shirtje aan met de tekst; mij wacht een bijzondere klus en aan de achterkant: Ik word grote zus!

10. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wat trouwens ook wel leuk is om te doen, is het volgende,
    Ik heb de foto van de echo gekopieerd en deze op een kaart geplakt en opgestuurd naar sommige mensen. Vonden ze errug leuk!

11. CVW

CVW Actief lid

6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Wij hadden ook geen geduld en hebben het 2 dagen na de test (4 weken) al verteld aan beide ouders en mijn broer en schoonzus.
    Mocht het misgaan (wat we niet hopen natuurlijk) zijn zij toch degene die je opvangen.
    Onze kinderen van 7 en 5 weten het nog niet; dit lijkt wat vreemd, maar dan duurt het helemaal zo lang voor ze en voor je het weet weet de hele school het en dat is nog niet de bedoeling!
    De rest vertellen we het rond een week of 11,12 en dat duurt helaas nog zooooo lang; moet nu al zo opletten bij wat ik zeg!

Degene die het tot de 12 weken kunnen volhouden niets te zeggen, krijgen van mij een pluim want het zou ons absoluut niet lukken!

12. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben toch besloten om het onze omgeving te gaan vertellen. We vinden het te leuk om voor ons te houden.

Groetjes Victoria

Deel Deze Pagina