Ik had afgelopen woensdag een postieve zwangerschapstest, vandaag is mijn NOD zo ongeveer, vanmorgen weer een test gedaan. Het streepje was al donkerder dan woensdag, dus goed lijkt me. Nu had ik vanmorgen met afvegen wat lichtroze afscheiding aan mijn wc-papiertje en net wat helder bloed met afvegen... Ben er best van geschrokken en weet niet wat ik hiervanmoet denken. Wat betekent dit? Ga ik nu een miskraam krijgen of is wat licht bloedverlies normaal in het begin van een zwangerschap? Ik heb wel een fikse schimmelinfectie sinds anderhalve week en ook medicijnen (vaginale zalf en hormoonzalfje voor uitwendig) ervoor. Kan het hier aan liggen? Wie kan mij geruststellen alsjeblieft??
Gefeliciteerd!! Bloedverlies in het begin van de zwangerschap kan inderdaad heel normaal zijn. Je baarmoeder is erg goed doodbloed en als er een adertje is gesprongen dan krijg je dus iets wat bloedverlies. Even in de gaten houden of je geen krampen krijgt en Hoelang het bloeden aanhoud. Succes!
Melanie1986; bedankt voor je snelle reactie! Ik heb geen krampen gelukkig. Misschien dus een gesprongen adertje? Nou, ik hoop daar dan maar op! Ik hou het goed in de gaten.
Kan het soms ook nog een innestelingsbloeding zijn? Ik lees verschillende verhalen op Google. Weet iemand of dit met 4 weken nog kan? Ik dacht dat de innesteling altijd 5-10 dagen na de bevruchting plaatsvond? Ik maak me toch wel een klein beetje zorgen hoor... stresskip dat ik ben (sorry!)
Hoi meid, Ik heb in het begin ook vaker bloedverlies gehad. Soms een heel klein beetje roze, maar ook enkele keren echt rood. Het maakte mij ook een soort van onzeker daar dit mijn eerste kleintje is en ik geen idee heb/had hoe en wat. Tot nu toe gaat alles nog helemaal goed met mijn kleintje, dus bij mijn scheen het er bij te horen. Bij 6 a 7 weken hield het op. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hoi Suzanne, dank je wel voor je reactie. Fijn om ook positieve ervaringen te horen met bloedverlies! Ik ga het maar proberen van me af te zetten. Ik kan er toch niks aan veranderen. Hopelijk blijft het goed gaan met mijn kleintje... En allemaal bedankt voor de felicitaties!! :-D
Geen dank hoor . Het is geen garantie natuurlijk, maar ik werd er destijds zo onzeker van. Ons kindje is nogal een verrassing en ik was er totaal niet op voorbereid, maar zodra ik het wist wilde ik niet meer anders. Ik werd er ontzettend onzeker van. Succes ermee!!
ook ik heb bij mijn eerste rond NOD bloedverlies gehad. het was niet heel veel, maar het hield wel een week aan. inmiddels een dochter van 4 jaar. dit geeft natuurlijk geen garantie, maar het HOEFT echt geen slecht nieuws te zijn. Hoe moeilijk ook, rustig aan en heb vertrouwen.
Allereerst GEFELICITEERD! En ik snap je ongerustheid. ik heb vanaf de positieve test tot nu regelmatige roze/rood bij het afvegen. Ik heb me hier ontzettend ongerust over gemaakt, en een paar keer de vk gebeld. Die zei dat zolang het niet veel helderrood bloed is, en geen buikkramp het waarschijnlijk niet erg is. Meestal is het dan een innesteling of een geknapt bloedvaatje. Natuurlijk bleef ik me zorgen maken, maar bij elke controle bleek het hartje flink te kloppen en op de echo is een vrolijk bewegende baby te zien. Afgelopen woensdag weer bloedverlies en nu ook wat buikpijn gehad, dus donderdag met spoed naar het ziekenhuis voor onderzoek. Alles zag er keurig uit en de conclusie was uiteindelijk een hele gevoelige bmm. Dit heb je of dit heb je niet, dus ik zal er rekening mee moeten houden dat ik de hele zwangerschap regelmatig bloedverlies heb. De gyn zei dat een keer niesen of hoesten of in de lach schieten vaak al genoeg is voor een bloeding. Het hoeft dus niet meteen foute boel te zijn. Sterkte ermee!!
Ik heb het ook een paar keer gehad in het begin van m'n vorige zwangerschap. Idd een vaatje wat gesprongen is o.i.d.....maar begrijp dat je je dan even zorgen maakt! Had het deze zwangerschap ook een keer rond de 20 weken en toen was er gelukkig ook niets aan de hand.