Vertellen ja of nee

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sun01, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Mijn vriendin heeft me verteld dat ze stopte met de pil ten wij aan de IUI begonnen, maand erop zwanger.
    We hebben samen staan huilen; beide om verdriet, maar ook om blijdschap. Zij vond het geweldig voor zichzelf en vreselijk voor mij en die gevoelens had ik ook! Als jullie echte vriendinnen zijn overleven jullie het wel. Al is het met veel tranen...

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb het stoppen met de pil juist niet verteld om inderdaad vragen als is het al gelukt te ontlopen.
    Ook mijn beste vriendinnetje wist het niet. Ze reageerde minder enthousiast op en over andere die kinderen kregen dus had iets van breng haar op de hoogte als wel gelukt is. (zijn er zat in mijn omgeving die meer dan jaar over zwanger worden deden)

Ze reageerde heel mooi, ze vond het geweldig maar vond het wel moeilijk. (super eerlijk was ze, wat ik heel erg waardeer , partner heeft geen kinderwens meer /voorlopig en zij wel ) ik heb de tijd voor haar genomen en praat over de zwangerschap maar het is niet onderwerp nummer een er is meer om over te kletsen.
    Inmiddels is ze helemaal gewend en vind ze het super spannend en leuk.

Ik zou doen waar jij je goed bij voelt, en wat je intuïtie op dat moment zegt. Met het vertellen kan ze zich op nog een klap voorbereiden,maar zich daar ook druk om maken. met niet vertellen, is de shok groter, maar kan ze wel in gelijk acceptatie proces in stappen.

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Thanks dames
    Jullie hebben gelijk. Hoe zwaar dit onderwerp ook is, we zijn al zolang vriendinnen en wij moeten dit gewoon samen doorstaan.. Ik weet dat ze me echt al het geluk van de wereld gunt maar juist omdat ze zo diep zat vind ik dat lastig.

Gister is niet doorgegaan, haar collega heeft een ongeluk gehad die ochtend dus ze moest wel komen werken. Ik zie haar nu volgende week.

4. Pietseltje

2 mrt 2015
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff lastige situatie hoor!
    Mijn sz zit volop in de mm en ik vond het ook lastig om haar te vertellen toen ik zwanger was van mijn dochter. Nu zij bijna twee is gaan wij voor een broertje of zusje en zij is nog altijd in de mm (hebben al wel een kindje van vijf inmiddels) en weer vind ik het lastig. Gelukkig is mijn vriend nuchterder en heeft hij het haar, juist als allereerste, verteld. Wat zij enorm waardeerde.
    Ik denk dat je in jullie vriendschap zeker rekening moet houden met haar gevoelens en emoties, maar zeker ook die van jezelf niet moet wegcijferen. Want als het goed is zijn die even belangrijk toch?
    Succes meid!

5. mam83

mam83 Lid

4 mrt 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het wel vertellen als zij een goede vriendin is zal zij blij zijn voor jou. Dat ze zelf moeilijk zwanger wordt daar kan jij niks aan doen. Als ze het nu moeilijk vind zal ze het ook over twee maanden moeilijk vinden. Succes

Deel Deze Pagina