Kind groeit goed ( groot kind )

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hope26, 19 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hope26

hope26 Lid

23 aug 2007
    39
    0
    0
    Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest. kreeg te horen dat het best groeit en vrij groot is. Heeft dit te maken met het voedingspatroon ( ik eet gewoon en snoep niet teveel ) of heeft dit echt te maken met de erfelijkheid?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ligt niet aan je voeding denk ik hoor. Dan zouden mensen met een klein kindje bijv. niet goed eten.
    Erfelijkheid speelt vast een rol.
    Gelukkig doet ie het goed!
    Elmo

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb ook erg gezond en goed gegeten tijdens me zwangerschap en Esmee was maar 45 cm en 2440 gram.
    zegt dus niks hoe je eet.

4. hope26

hope26 Lid

23 aug 2007
    39
    0
    0
    Nou, dat word nog wat. Ik ben zelf maar 1.56. Ben benieuwd hoe ik er kom uit te zien als ik hoogzwanger ben. :D :D

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je zult er vast prachtig uitzien! :D

En op schattingen doe ik toch niet meer zoveel hoor. Ze zitten d'r zovaak naast!

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ben ook nog geen 1.60 en was toch 20 kg aangekomen.
    Kindje was keurig!

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hier 1.64 m. en met de eerste twee kinderen was maar een paar kilootjes gegroeid (resp. 6 en 3 kg) en de kids wogen ruim 6 en ruim 7 pond.

Deze is nog afwachten 8)

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ben 1.62 m en al 12,5 kg gegroeid...De huisarts (bij ons is het afwisselend gyn en huisarts) heeft vorige week m'n buik gemeten (2 keer!) en zei dat wij ook een groot kindje krijgen...Dat zal dan echt van de kant van m'n vriend komen, hier allemaal kleintjes! ;)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.460
    36.401
    113
    @hope: zegt niet zoveel hoor. Ik had helemaal geen dikke buik eigenlijk, pas helemaal op het laatst toen ik 42 weken zwanger was. Voorbeeldje, toen ik 32 weken zwanger was zagen sommigen dit nog niet eens. (de bedrijfsarts niet eens) Mijn zoontje was echter 5 kilo bij de geboorte, dus wel erg groot.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn dikke buik kwam vooral door de mega hoeveelheid vruchtwater!
    Ruben verzoop er bijna in ;)

11. hope26

hope26 Lid

23 aug 2007
    39
    0
    0
    Mensen die mij niet kennen zien niet dat ik zwanger ben. Ben ook nog maar 2 kilo aangekomen. Dus aan mijn buik is het nog niet af te lezen.
    Maar het kindje was vrij groot.

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Pas later in je zwangerschap schijn je er een redelijke voorspelling over te kunnen doen. Ik schijn ook een erg groot kindje te krijgen en mij is verteld dat pas bij 35 weken je echt een goede indicatie kunt geven over het geboortegewicht. Dan weten ze nl. beter of het niet gewoon een groeispurt was. Ons kindje zit nog steeds bovenaan in alle curves dus blijkbaar toch echt een flinkerd!

Deel Deze Pagina