vertellen jullie het geslacht ook meteen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beccie, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Hier vonden we het niet meer dan logisch om het te laten meetesten met de vlokkentest, en we hebben er nooit een geheim van gemaakt. Ik snap best dat sommige mensen een verrassing willen, maar voor ons zou dat vreemd voelen: wel de medische vooruitgang, maar dan ouderwets medische gegevens gaan zitten negeren uit een soort nostalgie.

Ik snap het dilemma dan trouwens nog niet zo. Wat mij betreft zijn er twee opties: of je weet het niet, of je weet het wel en dan ga je daar niet over zitten liggen of huichelen. Voor mij voelt dat geheimzinnige gedoe een beetje alsof je een nieuwe baan hebt, waarbij je wilt dat iedereen meeleeft, maar niets loslaat over het bedrijf waar je gaat werken. Moeilijk te volgen. En mensen die tegen mij zeggen dat ze het niet willen weten, moeten maar een paar maanden uit de buurt blijven. Ik ga echt niet hoog en laag springen om hun naar de pijpen te dansen. Gelukkig ken ik zulke types niet, dat zou mij echt veel te ver gaan.

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    #22 Manuk, 26 okt 2012
    Laatst bewerkt: 26 okt 2012
    Ik snap het dilemma niet dat het blijkbaar een probleem is dat je weet dat je een zoon of dochter krijgt maar dat voor jezelf wilt houden. Om dan het eeuwige gevis te vermijden en frustraties daarom heen, is t gewoon practisch om te zeggen dat je t niet weet. Verschikkelijk lijkt me dat, die mensen die niet kunnen respecteren dat je het geslacht graag voor jezelf wilt houden. En die mensen heb ik ook in de omgeving, zie t nu ook weer.. ooh ze wil neutrale duplo ipv roze voor hun dochtertje, zouden ze dan nu een jongentje krijgen?? Ooh ze zegt iets vaker zij dan hij, toch een meisje??

Nee, aan mij niet besteed. Wij weten het gewoon niet, klaar. Maar kan me heel goed voorstellen dat mensen het ook niet vertellen dat ze het wel zouden weten. Juist t deze reacties, laat mensen in hun waarde en als zij dat gedeelte voor zichzelf willen houden, klaar. Er moet tegenwoordig al zoveel gedeelt worden met iedereen, en zodra t kindje geboren wordt, is de algemene verwachting dat t gelijk publiekelijk bezit is waar je niks van mag zeggen, want dan overdrijf je als mama zijnde. Mag je dan zelf even genieten van het feit dat je een band op kunt bouwen met je kindje, het in gedachten bij naam kunt noemen om op die manier en nog meer binding mee te kunnen hebben als hij/zij geboren is, en is het dan zo erg dat je dat voor jezelf wilt bewaren zonder de bemoeienissen van een ander?
    Dankjewel!

Edit; Sorry als t wat aanvallend overkomt:)
    Frustratie kwam door jou stukje naar boven van een aantal familieleden die elke keer als ik ze zie gaan vissen of wij ook weten of het een jongen of meisje is. Dit dus terwijl wij het niet weten, evenals dat we het bij onze dochter ook niet weten. Maar men is daar zelfs op een avond gaan tellen hoevaak we hij of zij hadden gezegd om te zien of we t niet toch stiekem weten. En t gaat nu weer die kant op, dus...
    Sorry:) Niet persoonlijk bedoelt, maar t geeft wel de irritatie weer van mensen die dus een keus hebben gemaakt om t wel te weten maar t voor zichzelf te houden.

3. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben meteen tegen iedereen gezegd dat het een meisje wordt :)

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik snap heel goed dat mensen het wel willen weten, maar ook voor zichzelf willen houden. Net zoals je het wil weten dat je zwanger bent, maar het ook nog even voor je wil houden. Om wat voor reden dan ook.
    Erover liegen of moeilijk doen hoeft helemaal niet. Je hebt een mond gekregen die kan zeggen: wij weten het wel, maar we willen het niet vertellen, we houden voor onszelf. Daar is niks raars of stiekems aan.
    Helaas heb je van die mensen die eindeloos blijven vissen en zeuren.
    Kijk, als iemand het wel weet en aan je blijft vragen: Wat denk je dat het wordt en vervolgens stiekem gaat zitten doen enzo, ja door hoef je bij mij ook niet mee aan te komen.

Denk dat ik zelf niet zou willen weten wat het gaat worden. Mocht ik het wel weten, door veel echo's of een verloskundige die zich verspreekt of iets dergelijks, dan zou ik het lekker voor mezelf willen houden. Laat het voor de rest maar een verrassing zijn.

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wij weten het sinds 16 weken en vertellen het ook gewoon! Kan ik lekker shoppen in het openbaar!

Overigens heb ik het gevoel dat t een beetje echter is geworden nu ik weet dat we straks een zoontje hebben. Ik heb nu een beter plaatje van de toekomst. En de geboorte is sowieso wel spannend en t blijft een verrassing hoe hij eruit ziet straks. Leuk om tussendoor alvast een kleine verrassing te krijgen door de geslachtsbepaling.

Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf bepalen, maar t lijkt mij raar als je weet dat t een jongen wordt en je dan nog naar de neutrale en meisjes dingen moet kijken als je samen met een ander aan t shoppen bent of bijv. in tijdschriften bladert...

6. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Bij onze oudste hebben we het gehoem gehouden, zelf wisten we het wel. Nu was het weer de bedoeling om het voor onszelf te houden, maar toen ze bij 23 weken eindelijk goed lag en duidelijk werd dat het een meisje was, waren we nog niet weg bij de echoscopiste, of we waren het erover eens dat we het net zo goed maar konden vertellen.

Echt, véél makkelijker! Haha! :D

7. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Sorry, maar door iets wat jij hebt meegemaakt vind je het dus normaal dat als je een geheim deelt, die ander het dan gewoon mag rond vertellen terwijl ze weet dat het een geheim is....
    Ik heb mijn vriendin destijds gevraagd of ze het geheim zou willen houden als we haar zouden vertellen wat het zou worden. En aangezien zij dat heeft bevestigd ging ik ervan uit dat het goed zat.

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    heb maandag de geslachtsbepalende echo gehad en van ons mag iedereen het weten. voor de familie had ik cupcakes gebakken met rose botercreme en fondant en paar goede vrienden heb ik het zo verteld. verder als iemand er naar vraagt zeggen we het ook gewoon.

9. tulip

tulip Niet meer actief

Hier niet vertelt, vind het geheimpje veel te leuk en daarbij weet mijn man het ook niet, wilde hij niet dus ja. Het is nu echt een geheimpje van mijzelf heb het echt tegen helemaal niemand vertelt.

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wat knap van je zeg! Jeetje! Dat moet je ook maar kunnen! Leuk hoor, een private secret!:)

11. tulip

tulip Niet meer actief

haha ja goed he...zegt iedereen, de meesten moeten ook erg lachen als ze het horen. Tja, ik wilde het per se wel, en hij per se niet, dan moet je iets he:D

12. Esma

Esma Bekend lid

Ik heb me altijd afgevraagd waarom sommige mensen t geheim willen houden, als ze t zelf al weten????
    Heeft dat iets met bijgeloof te maken of wat?? Eerlijk gezegd heb ik t nooit gesnapt .

13. Hartediefje1988

Hartediefje1988 VIP lid

19 apr 2009
    7.238
    570
    113
    Vrouw
    Gastouder zzp
    wij gaan vanaf januari samen voor hem eerste kindje mijn 2de, maar willen het zelf absoluut niet weten en vertellen dus ook aan niemand want weten dan zelf ook niet

14. tulip

tulip Niet meer actief

omdat het anderen nog niks aangaat..vind het zelf ook niet zo leuk om het van anderen te weten. Dr is niks leukers om te vragen: en wat is het??? als mensen bellen dat er een beebje geboren is.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een paar dagen stilgehouden tot mijn roze taartjes af waren. Na die bij familie en goede vrienden gebracht te hebben, mocht de rest van de wereld het ook weten! Overigens niet op social media gedeeld maar het is geen geheim.

16. rums

rums Niet meer actief

Waar heb ik beweerd dat ik het normaal vind?
    Mijn vrienden wilden het ook niet vertellen maar zij verpraatte zich. Dat moet je dan kunnen incasseren.
    Hoe meer mensen het weten hoe groter de kans wordt dat het toch uit komt. Dat neemt niet weg dat ik het niet oke vind dat ze het toch verteld. Ligt er ook wel een beetje aan op wat voor manier. Per ongeluk of expres.

17. draakie

draakie Lid

26 okt 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Let op wie je het eventueel verteld. Wij vonden het leuk om mijn schoonzusje het eerst te vertellen. De t**t heeft het gelijk op Facebook geplaatste voor dat weer thuiswaren. Daardoor verplicht om snel alle oma's en opa's te bellen voordat ze het van iemand anders hoorde. Ben er nu nog boos om:x:x:x

18. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Hier weet ook iedereen het geslacht.
    We noemen hem zelfs al bij naam :D.

19. Elleke74

Elleke74 Lid

20 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me beide gedachtes voorstellen, maar wij wisten al dat we het wilden weten en ook dat we het zouden vertellen. Ik zou het denk ik niet voor me kunnen houden:D. Vond het wel handig met shoppen en ook met inrichten van de babykamer en showen ervan haha!

@draakie: oh wat lekker onhandig van haar (subtiel uitgedrukt)! Daar zou ik ook echt niet blij mee zijn. Wij hebben het eerst aan pa en ma verteld en die hebben geen facebook ;)

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wij wisten het bij de eerste niet, bij deze weten we het ook niet. Ik zou het graag willen weten, maar manlief wilde het absoluut niet weten, tja dan doe je water bij de wijn.
    Maar wel onder voorwaarde dat als ik de ks moet ondergaan met een algehele narcose, dan wil ik vooraf wel weten wat het word. Manlief kan zich daar wel mee vinden. 5 november weten we de datum van de ks, en wellicht dus ook het geslacht. Dat blijft dan ook ons geheim, voor max 1 week....

Deel Deze Pagina