vertellen jullie het geslacht ook meteen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beccie, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Waarom zou een ander het niet mogen weten? wij wiste het bij beiden meteen en iedereen mocht het weten... alsof het de ander boeit wat jij krijgt... als het maar gezond is toch?

2. lies276

lies276 Niet meer actief

in de praktijk heb ik ervaren dat anderen er juist meer mee bezig zijn, dan wij!!
    na de geboorte van onze eerste zoon was iedereen dolenthousiast (leuk, een stamhouder!!).
    na de geboorte van onze tweede zoon vond iedereen het een beetje jammer voor mij, want ik had vast graag een meisje gewild??!!
    toen ik zwanger was van onze derde zoon vond iedereen het tijdens de zwangerschap al heel erg nodig om me constant te vermoeien met uitspraken als: en nu een meisje hé?!
    toen het weer een jongen bleek te zijn kreeg ik ronduit lompe opmerkingen.
    ik kan wel zeggen dat dat onze feestvreugde toch wel heeft verpest, want wij waren juist heel blij met weer een zoon.
    toen ik zwanger was van de vierde en we wisten dat het weer een jongen zou worden, hebben we het dan ook meteen wereldkundig gemaakt, zodat iedereen zijn opmerkingen vast in de zwangerschap kon maken en we na de geboorte tenminste weer ronduit konden genieten.
    dit is ons goed bevallen!

3. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Eerste keer wisten we het niet en de meestal zeiden ze oh je wilt het geslacht niet vertellen. Maar wij wisten het echt niet.
    Voor de tweede zwangerschap hadden wel al besproken dat we het wel wilden weten en iedereen mag het weten (zie ook mijn banner) wat ons betreft.
    De namen daarentegen zou ik nooit bespreken met iemand, dus ook niet hier op het forum.

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wij maken van het geslacht geen geheim, de naam blijft wel een verassing tot de baby geboren is. :)
    Hebben we bij onze eerste ook zo gedaan.

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij weten na de geslachtsbepaling het geslacht voor 90% zeker. We wachten tot na de 20 wekenecho met het wereldkundig maken. Maar dan vertel ik het ook aan iedereen. Ik verspreek me toch en heb ook de meeste spulletjes op kleur. Die wil ik graag showen :) toch krijgen we soms rare reacties als we laten weten dat we het geslacht na de 20 weken echo vertellen.

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Geslacht is hier bekend en idd ook bij al onze bekenden... Vind dat niet zoiets van ohhh dat houden we geheim... Iedereen zijn eigen mening hoor, maar van die mensen die zeggen nee we weten het niet wat het wordt en dan wel een blauwe babykamer kopen(wat je dan pas bij kraambezoek ziet haha) en zeggen dat hij groen is want dat is zo neutraal(terwijl hij dus blauw)? Dat snap ik niet. Ik vind het wel leuk dat iedereen het weet zo krijg ik echte mannenspulletjes! Naam houden we uiteraard wel geheim, maar als mensen dat willen vertellen moeten ze dat zelf weten, maar ik hou hem liever geheim, dan hebben we straks toch een verrassing ;)

7. giraf

giraf Niet meer actief

Ligt eraan denk ik...
    Hier hebben we bij de 1e tegen iedereen verteld dat het een meisje is. Bij de 2e was het een verassing bij de geboorte, maar ik merkte dat iedereen tijdens de zwangerschap riepen "dat ze hoopte op een jongen" want een meisje en een jongen is blijkbaar het allergrootste geluk....
    Nu bij de 3e zwangerschap zeggen mensen "het geslacht maakt nu niet uit, want jullie hebben alles al"
    Dus bij de 2e zwangerschap waren mensen wel gebrand om het geslacht te willen weten en nu bij de 3e weer niet :(

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jazeker!

Waarom zou ik het wel willen weten en mag de rest het vervolgens niet weten? Ik kreeg inderdaad veel de vraag of ik het ook wilde vertellen, maar dat was bij mezelf niet eens opgekomen. Tuurlijk vertel ik het!

Ook zo stom de reacties dat het nu geen verrassing meer is. Juist wel! Wij worden 2 x verrast! De eerste keer met wat het wordt en daarna tijdens de bevalling hoe het kindje eruit ziet. En het kindje heeft nu al zoveel meer een eigen persoonlijkheid en zo vind ik, omdat je nu meer weet wie ze is.

9. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Wij weten het zelf, maar blijft ons geheimpje. Dat hebben we de vorige keer ook zo gedaan en is toen ook gelukt.
    Al dacht 90% dat de eerste een jongen zou worden en ze hadden nog gelijk ook!
    Nu verschillen de meningen heel erg! Vind het erg leuk om ze lekker in het ongewisse te laten. En wij zeggen ook dat het kindje wordt.
    Ik hoop dat we het ook deze keer weer geheim kunnen houden.

10. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Bij de eerste wisten wij het wel maar de rest niet,maar door de inrichting van de kinderkamer wisten de meeste het toch al wel,en m'n beste vriendin kon t aan m'n neus zien geloof ik;)

Nu bij de 2de wil ik t ook weer weten,manlief eerst niet maar vind t nu geen probleem meer, en van mij mag rest t ook gewoon weten,want dan kan ik ook gewoon de kamer laten zien en is makkelijk om m'n dochtertje voor te bereiden ;)

Maar ieder z'n eigen keus,m'n ene vriendin wist t zelf wel maar kon t ook goed verborgen houden,en heb er nu 2 die t niet willen weten,

Belangrijkste is dat t gezond is, dat weten we over maandje pas....

11. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    De papa wilde het niet weten,ik twijfelde wel eigenlijk.
    Uitslag van de 1e GUO was niet best, tijdens het overleg van de artsen samen besloten dat we iets positiefs mee wilde nemen van de GUO en toch gevraagd wat het is.

En verder niemand verteld, wel weet iedereen dat wij het weten, kleertjes in de kleur die ik koop was ik en verstop ik (heb een hele nieuwsgierige dochter haha) en het geheim is gewoon zo leuk!!

Kamertje wordt gewoon ingericht met babykleurtjes,niet speciaal roze of blauw.
    Aan de dementerende bewoners op mijn werk (die vragen 100x p/d of ik het weet) zeg ik meestal dat het iig geen klein aapje wordt.
    Ik krijg juist reacties van de mensen om me heen die het begrijpen dat we het nog geheim houden. de meeste zouden het ook niet gaan rond vertellen.

Ieder zijn ding toch?

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Goh wat een aardig stukje! Dan ben ik maar een huichelaar als ik straks weer zwanger ben, blijft nog altijd onze beslissing. Wat een keihard oordeel zeg ;)

13. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Hier mocht iedereen het weten, zelfs een vreemde laatst vroeg achter de kassa vandaan... weet je al wat het word??? Uhmm daar stond ik even van te kijken haha. Ja een jongen zei ik. Bleek haar dochter ook zwanger te zijn en werd ook een jongetje. Mens bleef maar kleppen, ik wou gewoon boodschappen doen :D

Ouders van vriend willen het niet weten, mijn familie weet het, staat ook op facebook, kan zoiets toch niet voor me houden.
    Ik wou vd week toen ze kwamen al een blauw mutsje laten slingeren, mocht niet van mn vriend hihi.
    Snap niet waarom ze het niet gewoon ook willen weten... Ze wou laatst ook een echo foto niet zien... Was prive zei ze. Nou zo in dr handen gedrukt, je zag er alleen een hoofdje op (zie profiel foto).
    Weet niet wat ze dacht te gaan zien... Ze kent dat helemaal niet, was vroeger niet zegt ze bij alles. pfff

14. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Wij zijn naar beide ouders gegaan met een jongensmutsje.
    Ik zou ook niet mijn mond kunnen houden (wel wat betreft zijn naam).
    Iedereen mag het hier ook gewoon weten.
    Veel plezier morgen!

15. Luja

Luja Niet meer actief

Zodra wij het geslacht weten maken wij dat wel bekend.
    Bij de geboorte krijgen ze genoeg verrassingen: hoe heet het kindje? Hoe ziet het eruit?

16. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    mn vriend kan het heel goed met mn ouders vinden en mijn moeder kon toevallig ook mee met de twintig weken echo, vonden wij ook leuk dus toen hoorden we het al met z'n drieën, daarna meteen naar de supermarkt om de hoek en blauwe muisjes gehaald om het in ieder geval m'n vader en kleine zusje (5) te laten weten. Ik moest zelf ook vlak daarna naar een shoot (ben visagist), daar ook met beschuit en muisjes naartoe. Ohja en 's avonds staan we vaak gezellig met buren te kletsen, die kregen dus ook beschuit ;p. Ik zeg het tegen best veel mensen eigenlijk, zodra we de naam hebben houden we die wèl geheim!

17. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    @mama40 hahaha als het je zo vaak word gevraagd op werk word je wel origineel ^^

18. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Bij de 1e hebben we het stil gehouden omdat mijn stiefmoeder het niet wilde weten, dus toen hadden we zoiets van dan krijgt niemand het te horen. Toen het kinderkamertje klaar was wilde iedereen hem zien, dus wisten ze meteen wat het werd.

Maar bij deze willen we het ook weer weten en dan mag van mij iedereen het weten. Alleen de naam houden we uiteraard voor onszelf tot de geboorte.

19. beccie

beccie Niet meer actief

wow wat een reacties allemaal hihi :)

ik heb zon zin in morgen :) al gaat het allemaal zo snel,
    bij de eerste vond ik de zwangerschap zo lang duren en nu gaat het me allemaal veel te snel, voor mijn gevoel ben ik nog maar net zwanger :)

ik denk dat ik het mijn moeder en zussen wel vertel want die gaan vaak mee te winkelen :) en verder hou ik het lekker voor mezelf :)

de babykamer hebben wij neutraal omdat we alles nog hebben van mijn zoontje en dat kan voor beide geslachten :)

Deel Deze Pagina