Verloskundigebezoek onder werktijd

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lolsmurf, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Weet iemand of je vrije uren op moet nemen om de verloskundige te bezoeken? Ik kan wel vinden dat je recht hebt op zwangerschapsondersoek onder werktijd maar bij mij op het werk zeggen ze nu dat ik hier uren voor moet opnemen...

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier is het zo dat als je parttime werkt ze er vanuit gaan dat je je afspraken zo veel mogelijk op je vrije dagen planned.

Tenzij het echt een keer niet anders kan, dan onder werktijd en kost je geen uren.

Als je fulltime werkt, mag het bij ons gewoon onder werktijd. Er worden dan geen uren af geschreven.

3. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik werk fulltime. In het begin kon ik steeds s'avonds bij de verloskundige op het spreekuur komen maar omdat ik nu om de 2 weken moet komen zit het spreekuur dan al vol en moet ik s'middags. Ik probeer wel altijd zo laat mogelijk op de middag te plannen.

4. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

Als je fulltime werkt behoud je je aanspraak op loon als je (dwz onder werktijd) naar de verloskundige moet.

5. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

Je hoeft er geen vrije uren voor op te nemen

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Heeft je werkgever als het goed is beleid voor. Bij ons is het zo dat je een half uur kort verlof krijgt (doorbetaald van de baas) voor een bezoek aan verloskunde. Ik plan dus altijd einde van de dag.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In de arbeidstijdenwet staat dat je recht hebt op doorbetaling van je loon bij artsenbezoeken die met je zwangerschap te maken hebben. Ongeacht of je parttime werkt of niet. Daarover staat niks vermeld.

Buiten dat getuigd het wel van goed werknemerschap als je je bezoeken buiten je werktijd probeert te plannen, maar als dat niet lukt, hoor je dus gewoon doorbetaald te krijgen.

8. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties allemaal. Heeft ook iemand een link naar een website waar dit zwart op wit staat zodat ik dit kan voorleggen aan mijn leidinggevende? Ik kan het zelf namelijk niet echt ergens terugvinden.

9. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Top. Dank je.

10. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    *leest mee*

Dank voor de link!

11. Bri

Bri Niet meer actief

Als je buiten werktijd naar de vk kunt, moet je dat doen. Kan het alleen maar onder werktijd, dan moet je werkgever je daar gewoon de benodigde tijd voor geven, zonder dat dit jou geld of vakantieuren kost.

12. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Als je fulltime werkt idd onder werktijd. Ik ga zelf altijd op m'n vrije dag (werk parttime) en dat vind ik ook wel zo netjes.

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

het hangt natuurlijk ook van je werk af.
    Ik zou als ik zwanger was op mijn huidige werk niet onder werktijd naar de vk kunnen gaan. Dit omdat vanwege veiligheidsredenen en een x aantal mensen aanwezig moet zijn.

Deel Deze Pagina