Lieve meiden, Mijn man en ik zitten enorm in dubio.. Sinds gisteren weten wij het geslacht van ons eerste kindje! Zo mooi en zo onvoorstelbaar dat we nu weten of we een meisje of een jongetje krijgen.. Maar, we weten even niet meer of we het moeten gaan delen met iedereen of niet.. Aan de ene kant willen we het zo graag van de daken schreeuwen! Welk geslacht ook, we zijn zo ontzettend trots! En daardoor nu steeds bang dat we het per ongeluk zeggen.. En alle andere zwangeren vertellen het ook, dus waarom wij niet? De naam zeggen we er namelijk toch niet bij. Maar aan de andere kant is het ook mogelijk om een verrassing te houden. Het zou letterlijk de eerste verrassing voor iedereen zijn. Iedereen wist dat wij in de mmm zaten voor dit kindje, met 6 weken wist praktisch iedereen al dat ik zwanger ben, dus ik heb niemand hiermee kunnen verrassen.. Wat moeten we doen??? Help! Liefs, Aster
Wij hebben het wel verteld. Het kamertje verraad het en iedereen kan kadoos afstemmen op. Geslacht. Ik denk ook dat je je vroeg of laat gaat verspreken haha. Maar naam houden we inderdaad wel geheim. Geslacht mag iedereen weten hoor.
Wij wisten het met ons 1e dochtertje wel en vertelden het tegen niemand. Ik vond dit wel wat hebben. Tuurlijk is het soms moeilijk om je mond niet voorbij te praten, maar op den duur leer je daar wel mee omgaan. Nu met een 2e gaan we het exact hetzelfde doen, we vertellen het dan ook niet aan onze dochter, omdat zij het anders gaat verklappen Babykamer houden we neutraal, accessoires plaatsen we wel als het eenmaal geboren is
Wij hebben het geslacht stil kunnen houden en ook niemand had een vermoeden, dit gaan we de volgende keer weer zo doen. wij vonden het daardoor extra leuk om te vertellen na de bevalling.
We hebben het gisteren wel meteen beide ouders en mijn zussen verteld.. Dus er zijn al wel mensen die het weten! Maar wat moeten we dan met goede vrienden, collega's, enz? Btw, Scrat: Gefeliciteerd!
Wij hadden het iedereen gewoon verteld. We waren zo blij en trots, dat konden we niet voor ons houden. En eerlijk, ik snap dat geheimzinnige gedoe nooit zo goed. Maar goed, dat ligt bij iedereen anders natuurlijk. De naam hielden we wel geheim.
Bij mijn eerste zwangerschap hebben we het iedereen verteld. En dat gaan we nu weer doen als we het geslacht weten. Snap ook nooit zo waarom dat een verassing moet zijn. Ik vind een kindje krijgen al een cadeau. Kan niet wachten tot wij het geslacht weten want dan mag ik eindelijk van mij zelf shoppen!!!
Ik zou het gewoon vertellen maar ik begrijp dan ook werkelijk niet waarom het geheim zou moeten blijven. Als verrassing? Maar het interesseert andere mensen helemaal niet zoveel of je n jongen of meisje krijgt. Zij zijn gewoon blij voor je dat je zwanger bent.
Wij hebben het niet verteld omdat wij het leuker vinden als alles nog een geheim is, naam en geslacht. Zelf vind ik het ook nooit zo leuk om al van tevoren te horen wat het wordt, dan hoef je alleen nog op de naam te wachten. Maar dit is voor iedereen persoonlijk, ik zie het ook niet echt als geheimzinnig gedoe, meer als iets wat je graag nog als verrassing wil houden.
wij vertellen het ook aan iedereen die ernaar vraagt. voor de meesten is dat ook niet belangrijk en dus ook geen verrassing. enkel de grootouders en andere familie vinden het geslacht belangrijk. dusja wrm niet vertellen?
Wij hebben het geslacht wel verteld. Kon het niet voor me houden. Onze zwangerschap was voor mensen sowieso al een grote verassing, omdat ik altijd geroepen had dat ik pas op zijn vroegst op mijn 35e zwanger wilde worden. De naam houden we wel geheim, aantal vrienden van ons deed dat niet, dan is er inderdaad weinig verassing meer. In die zin snap ik TO wel, ivm de mmm en dat mensen al vroeg wisten van de zwangerschap.
Ik kon het ook wel van de daken schreeuwen en wist dat ik het niet lang voor me ging houden. Wij hadden 3 dagen na de echo de verjaardag van mijn partner. Ik heb er een soort van gender reveal party van gemaakt. Ik had roze en blauwe ballonnen, servetjes en bordjes ter decoratie. Iedereen mocht invullen wat zij dachten dat het werd en toen iedereen er was en het feestje in volle gang was heb ik mijn taart te voorschijn gehaald die van binnen roze was en van buiten roze en blauw versierd. En met het aansnijden van de taart wist dus iedereen dat we een meisje kregen. Ouders en broers kwamen de volgende dag en kregen het ook op deze manier te weten. En ik was trots dat ik het 3 hele dagen helemaal niemand heb verteld ondanks dat er een aantal het erg graag wilden weten. Omdat we ook zelf alles hebben wat we willen hadden we ook gelijk babyspullen gevraagd. Erg leuk ook eens spullen te krijgen die je nodig hebt Mijn zwangerschap wisten mensen trouwens ook vrij snel omdat ik erg ziek was ervan. Maar met 4,5 week wisten familie en goede vriendinnen het ook al
Wij hebben het alleen aan onze gezinnen en een paar vrienden verteld. Verder zeggen we dat we het geslacht niet weten. We hebben een neutrale kamer en alle kleertjes die het geslacht verraden, liggen in onze eigen kledingkast.
Wij wisten bij de tweede het geslacht wel en iedereen mocht dit gewoon weten, leek ons zo'n gedoe om steeds te moeten opletten of je je niet verspreekt hihi. Ik zie in je tweede bericht dat je het geslacht al wel aan een aantal mensen hebt vertelt ... Persoonlijk vind ik dat je het dan beter gewoon niet meer geheim moet houden omdat je anders nu ook andere mensen een ''last'' oplegt om het geheim te houden. Maar dat is mijn mening Geniet van je zwangerschap!!
Wij hebben het gewoon verteld. Ik sluit me erbij aan dat de mensen om ons heen echt niet belangrijk vinden wat het zou worden, maar heel blij voor ons zijn dat het überhaupt gelukt is. We houden de naam wel stil, dat is inderdaad wel een verrassing, omdat je dat in de hand hebt; het geslacht niet. Mensen zijn heel benieuwd wat voor naam wij gaan kiezen. Wij hebben altijd geroepen dat we voor een Engelse naam gaan, omdat we ons kindje 2talig op willen voeden, maar dat gaan we dus niet doen Ook krijg ik (nu al) leuke jongetjes cadeautjes, geweldig!!
Beste Aster, ik ben ook zwanger geworden door IVF en wij zijn ook net als jij altijd open over alles geweest, zodat mensen begrepen waarom je niet altijd even enthousiast kon reageren als er weer iemand zwanger was... Heeft voordelen maar het open zijn heeft ook nadelen. Je mist de romantiek van het samen een kindje maken (want die IVF arts tussen je benen en al die injecties maken het wel wat klinisch), je mist het van samen een geheimpje hebben. Daarom hebben wij ervoor gekozen om het wel aan de ouders, schoonouders en broers en zussen te vertellen, maar verder aan niemand. Sommige mensen vinden dat raar, sommige gaan vissen... ze doen maar ik hou mijn lippen stijf op elkaar. Dit is nou even iets wat gewoon wel van ons is en niet van iedereen, ook al bedoelen ze het allemaal lief en belangstellend. Wij genieten van ons wondertje en als ze willen weten wat het is dan moeten ze wachten tot augustus
Ik denk dat wij het voor de meeste mensen geheim houden. Dat gaat ongetwijfeld voor een hoop onbegrip zorgen, want tegenwoordig is het zo normaal om het meteen maar te vertellen.. Denk dat wij ervan maken dat er op de echo's niets te zien was en dat we zelf ook geen idee hebben Soms twijfel ik ook wel eens hoor, want ik heb weinig zin in het gevis en in het constant bedacht zijn op versprekingen en misschien wil ik wel véél liever alle kleertjes en de foto's van het kamertje delen.. Maar goed, we zien wel. We hebben nog even om erover na te denken Bij Damiën heb ik het overigens tegen bijna niemand verteld, alleen m'n moeder en zusje wisten het.
Als je t al aan mensen hbet vertelt zou ik t tegen iedereen zeggen, kunnen je oudrs bv ook niet perongelijk verspreken...
Ik hoop zo dat mijn schuimpie er goed voor ligt bij de komende ego en wij er de NUB theorie op los kunnen laten... Anders moet ik nog zolang wachten Maar wij willen het ook weten en ik snap ook nooit zo goed waarom mensen het voor zichzelf willen houden. Het is uiteindelijk je eigen keus, maar ik ga het van de daken roepen Dan hoef ik het kinderkamertje niet te verstoppen en kan ik dat tegen die tijd vol trots laten zien. Ik heb er zin an