Vertellen of geheim houden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aster14, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hebben het gewoon verteld. Hahahah waren ook veel te trots. :p

En de oma's die belde al 10 min na de echo op. Veels te nieuwsgierig.

Ik vind het ook niet erg dat mensen het weten. Heb er ook 2 die het absoluut niet willen weten. Dus daar probeer ik het voor geheim te houden. Maar ik heb nog steeds geen 100% zekerheid. Ze kon het niet helemaal goed zien op de echo. Dus maandag terug.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wij hebben het gewoon verteld, de naam vonden we geheim genoeg (en zelfs daar werd naar gevist, zo brutaal! :$), ik had geen zin in dat gevis en ik wilde alle aankopen kunnen showen zonder mijn hoofd erover te moeten breken of het op de een of andere manier het geslacht zou verraden..

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

4. scrat

scrat Niet meer actief

Dank je :)

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Spannend!

Je moet doen wat jij denkt dat goed is of voelt!

Ik hoorde bij de eerste het bij de 20 weken echo dat we een meisje kregen maar nummer 2 lag ik met 16 weken bij het echobureau!
    En 5 min later wist iedereen dat we een zoon kregen!

Voor ons maakte het niets uit, zo trots en we vinden het ook makkelijk omdat je dan niets hoeft te verbergen en alles gewoon klaar kan maken.

Veel voorpret!

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hier houden we het ons geheim.
    Vind het fijn dat het nu nog zo van ons samen is.
    Wij weten het ook pas sinds 3 weken.

Velen vroegen rond de 20-weken echo ook of we het geslacht wisten en hebben toen gereageerd met: nee, willen we ook niet weten.
    Dus nu vraagt er niemand meer naar.

7. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Wij hebben het wel verteld omdat wij ook zo trots waren dat het ons ook gelukt is ondanks dat het minimale kans was volgens de artsen. Maar de naam houden we wel geheim.

Het is maar net waar jullie je goed bij voelen om te doen.

8. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Wij houden het geheim, maar het is moeilijk om je mond niet voorbij te praten :)
    Vooral manlief heeft het daar lastig mee. Gelukkig kan ik (voorlopig) in het echte leven nog goed zwijgen en op mijn woorden letten, ben wel blij dat ik het hier heb kunnen zeggen :D
    Vind het gewoon een leuke verrassing voor iedereen!

P's: Steeciaantos, gefeliciteerd met de trouwerij! Wat bijzonder, trouwen met zijn drietjes!

9. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Wij gaan het de mensen niet vertellen als het goed is!
    Veel mensen wisten hier ook al dat we in de mmm zaten maar waren alsnog verrast dat het gelukt was.
    Maar denk dat we dit niemand vertellen dat we toch nog een verrassing hebben als de kleine er is.
    Sommige mensen van de familie hebben ons al gezegd dat ze het niet willen weten van te voren!
    Maar word denk ik toch lastig voor mij want het is toch iets leuks wat je weer kan vertellen. En je verklapt het misschien toch. Dat zou mij dan weer gebeuren.
    Ik wil het zelf wel/niet weten. Aan de ene kant is het fijn met spulletjes aanschaffen maar aan de andere kant is het ook weer een verrassing voor je zelf wat het word!
    Maar vriendlief wil het wel graag weten dus dan weten we het wel van te voren ;)

10. Merenwen86

2 apr 2013
    67
    0
    0
    Wij hebben het wel verteld aan iedereen, wilde het niet geheim houden.
    Ik vind het heerlijk om over onze klein man te praten, die in mijn buik aan het groeien is.
    Nog eventjes geduld voordat we kennis mogen maken met hem. Wij weten wel zijn naam al, dit is iets wat tussen mijn man en mij blijft.

Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
    Ik heb het onze familie vertelt en er verder nooit een geheim van gemaakt wanneer anderen het vroegen.

Succes en geniet er vooral van!

11. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    wij vinden het onzin om zoiets te verzwijgen... vroeg of laat komen mensen het toch te weten, maar ja dat is onze mening ;)

wij hebben bij beide zwangerschappen ook onmiddellijk de naam bekend gemaakt, voor ons maakte het de komst van de baby iets concreter :D

12. Miesee

Miesee Actief lid

5 apr 2010
    157
    0
    0
    Bij ons was het iedereen of niemand dus ook wij zelf niet. Dit omdat ik geen zin in gevis heb en zou het toch al voor de tijd vertellen, daar ken ik mijzelf al goed genoeg voor.

Papa wilde het graag weten en bij de eerste hoorden we bij de 20 weken echo dat het een meisje was en nu ben ik zwanger van de 2e en hebben we met 16.6 weken een pretecho laten maken en weten we dat we een ventje krijgen. Ook nu kunnen we het wel van de daken schreeuwen.

Vind het wel makkelijk dat iedereen het weet aangezien we nu echt leuke jongenskleding krijgen :D

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wij hebben het ook gewoon verteld, eerlijk gezegd snap ik die geheimzinnigheid eromheen ook niet echt, vind het alleen maar makkelijk eigenlijk, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ook aan vrienden, collega's etc. Ik geloof dat ik mijn familie al had ge-apped toen we de deur uitliepen bij het echobureau dat we een meisje kregen.

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Bij de eerste hebben we het iedereen die het weten wilde gewoon verteld, en bij de tweede wisten we het zelf wel maar hebben we het niet verteld. Vond het allebei wel iets hebben. Al is dat gevis soms irritant.
    Bij een derde misschien ooit denk ik eraan om het zelf niet te weten, dat zou dan echt een mega-verrassing zijn bij de geboorte! Maar ik ben nieuwsgierig aangelegd en weet niet of me dat lukt :D En ik vind het voorpret met kleertjes kopen en kamertje inrichten ook heel leuk (en unisex niet zo..).

Doe gewoon wat zelf goed voelt.. Anderen hebben toch wel een mening.

15. Wij hebben het ook aan iedereen vertelt.

De mensen die belangrijk voor ons zijn wilden we het graag mee delen en de mensen die niet belangrijk voor ons zijn, vinden we dus niet belangrijk genoeg om persé te willen verrassen ;)

16. Mnon

Mnon Niet meer actief

Wij hebben het ook gewoon vertelt!
    Waarom geheim houden? Wij vinden het heel boeiend wat het geslacht is van ons kind. Maar het zal me een worst wezen als een ander het niet wil delen of die een jongetje of meisje krijgt! Zorgt bij mij enkel voor desinteresse! Jij wil je dingen niet met ons delen, prima geniet dan maar lekker met zijn tweeën, want zo belangrijk vind ik het ook weer niet!
    Oooow krijg je een zoon/dochter? JAAAA Wat leuk nu heb je van elke smaak eentje! Of hier hebben ze mega leuke ... volgens mij helemaal jouw ding. Je kan dan leuk mee in de enthousiasme van vrienden/kennissen (want over het algemeen is elk geslacht (uiteindelijk) onwijs welkom en even bijzonder)

Ik krijg ook altijd het gevoel dat de mensen die het "geheim" houden het idee hebben dat ze iets mega bijzonders weten wat NIEMAND anders weet... Oehoeeee oke prima geniet van je geheim, nog 100000 mensen die als enige het geslacht van hun kind weten...

Als mensen het geslacht niet willen weten (wat ik niet zo goed kan begrijpen, want voor ons was het ook een verrassing, alleen wij kregen hem 20 weken eerder) dan blijft de interesse wel gelijk.

17. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Wij gaan het ook vertellen en willen er niet geheimzinnig over doen.
    Mensen gaan anders toch vissen en je hebt je mond heel snel voorbij gepraat. Ook ivm kleertjes, het kamertje en cadeautjes is het makkelijker voor jezelf en anderen dat ze het weten. De naam blijft echter nog een verrassing!

18. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het ook verteld. Het is sowieso een jongen of een meisje, niet meer mogelijkheden. Je kiest het geslacht ook niet zelf, je krijgt het gewoon.
    De naam daarentegen, onze families weten het wel en helpen met denken. De rest niet.

19. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    De kans is zoooo groot dat een van beide ouders of je zussen zich verspreekt (misschien niet expres maar ik lees hier wel vaker dat het gebeurt). Of ze komen een bekende tegen terwijl ze een cadeautje kopen voor de baby. Tsja, als ze dan met een pakje staan dat overduidelijk voor een jongen of meisje is dan is 1+1 snel bij elkaar opgeteld he.
    Ik zou het dus gewoon vertellen, het is toch leuker om het zelf bekend te maken.

Deel Deze Pagina