Wat doen jullie in de herfstvakantie?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door juffie81, 18 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie81

juffie81 Bekend lid

7 aug 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Hallo allemaal,

Ik maak voor mijn kinderen in de vakanties waar we thuis zijn altijd een bingokaart met activiteiten.
    Ik heb al een aantal activiteiten/klusjes zoals iets lekkers bakken, kamer opruimen e.d.
    Wie heeft er nog meer leuke ideeen?

groetjes juffie81

Koffiehert vindt dit leuk.
  2. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Wij moeten helaas allebei werken dus de kinderen gaan morgen allebei een nacht logeren.

Wat wij wel altijd doen in de vakantie: Filmavond met de oudste. Dus matrassen naar beneden, film kijken op netflix met een lekkere bak chips/popcorn, noem het maar op. :D

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Naar de bossen, naar de bossen en nog een keer naar de bossen, oh en ik mag nog een keer een avondje bij vriendin borrelen.
    Heerlijk herfstvakantie met de kinderen terwijl alles gesloten of mega druk is:|:roflmao:

4. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
  5. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    Man heeft vakantie en ik werk..

Nu logeren bij opa en oma er wederom niet in zal zitten, logeren de kinderen bij elkaar op de kamer. (Bijna) net zo leuk voor ze!

We maken samen een legpuzzel van 1000 stukjes met een afbeelding van Rien Poortvliet.

Gezelschapsspellen en gamen.

Luieren, knuffelen en familiefilm kijken onder een deken op de bank

Strandwandeling maken/naar het bos

Donderdag brengt de Jumbo de grote boodschappen. De kinderen hebben allebei een gerecht mogen kiezen wat we dan volgend weekend zullen maken

Knutselen

Sinterklaas en kerstcadeaus uitzoeken en bestellen

En vooral niet te vergeten; elkaar bij tijd en wijlen mateloos irriteren en half dood slaan (niet te letterlijk nemen hè.. :cool:)

Suuzan, Zxcvb, Mississippi en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. RLSD

RLSD Niet meer actief

Wij hadden vorige week herfstvakantie en hier is het o.a. geworden:

- zwemmen
    - gezelschapspellen
    - koekjes bakken
    - boswandeling
    - zelf pizza maken
    - logeren bij opa en oma

7. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Man werkt ma-di en ik woe-do-vrij.
    Ik zou dinsdag met de kinderen naar een binnenspeeltuin/boerderij gaan maar de reservering is geannuleerd ivm de horeca regels.

Ik zie het niet zitten om in het bos te lopen met de halve stad. Het wordt denk ik een vakantie met films kijken, bordspelletjes, rondje fietsen, koekjes bakken, Nintendo en xbox.. en we gaan een keertje eten laten komen van een plaatselijk restaurant. Man gaat wat klussen. Best wel wennen, normaal gaan we iedere vakantie wel een dagje weg naar museum, dierentuin, pretpark, bios, glowgolf, bowlen, etc. Maar we gaan het nu niet opzoeken.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.663
    113
    Hier is de vakantie voorbij, dacht ik. Kom er gisteren achter morgen een studiedag:cry: dacht even lekker dagje alleen te zijn. Dochter is enorm vervelend namelijk, kan zichzelf niet vermaken en zeurt alleen maar. Ik moest veel werken deze week maar we hebben ook 3 keer wat gedaan. Ballorig, speelbos en de buitenspeeltuin in de Stad.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    - dingen bakken
    - 1 dag bso
    - film kijken
    - naar het bos maar niet de bekende trekpleisters. Die zijn hier nu overvol.
    - bioscoop. Goed geregeld met 30 man in een grote zaal.

10. tuc

tuc Niet meer actief

- veel naar buiten (heel veel natuur hier, waar het ook tijdens de lockdown nooit druk was, wij vinden altijd wel een plekje)
    - lekkers bakken en koken, uit local support hebben we vanochtend een tasje opgehaald met ingrediënten om appelmoes te maken bij een horeca gelegeheid die werken met verstandelijk gehandicapten en jongeren met problematiek.
    - spelletjes met lekkere hapjes erbij
    - gister een foto speurtocht gelopen bij een plukboerderij waar we meteen pompoenen hebben meegenomen en die hebben de kinderen net uitgehold.
    - vrijdag is de oudste jarig, dus die heeft voor die dag al een heel programma bedacht in en om het huis met vooral veel lekker eten (hoop dat ze er zelf ook van geniet)
    - de dag na de verjaardag rijden wij met de auto rond om verjaardag to go tasjes uit te delen aan familie en vrienden die eigenlijk op visite kwamen.

Onze week is zo om, we hebben nog veel meer ideeën maar daarvoor is 1 week te kort:roflmao:

Paardenbloem vindt dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

#11 tuc, 18 okt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2020
    Zoe123 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Wij hadden vorige week vakantie en zijn een midweekje naar de Achterhoek geweest.
    Paar keer gewandeld (#3mensengezien) spelletjes gedaan, film avondje gehouden.
    Gezwommen. Er moest voor school nog wat geknutseld en geschreven worden voor het boekenweek
    project. En toen was het midweekje heeel snel om :)

13. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Mijn man en ik hebben vakantie.
    De meiden gaan in de ochtend naar de opvang :oops:

‘s middags naar het bos, koekjes bakken, film kijken, knutselen, nagels lakken, spelletjes doen.

De oudste gaat ook 5 dagen vakantiezwemmen met zwemles.

14. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier is de week herfstvakantie net voorbij. Wij hebben beide gewerkt. Ik vanuit huis en partner wel op locatie.

De kinderen hebben lekker veel buiten gespeeld, we hebben een gamenight gehouden, iets lekkers gebakken, met vrienden afgesproken en samen thuis gegeten (ook gamenight, kids spelen).

1 dag naar een trampolinepark geweest tijdens de “kabouter-uren” voor de jongste, maar er mag maar 1 begeleider mee en je kan niet zitten. Begeleider moest mee “springen”. Verder mocht er niet gedronken en gegeten worden want dan vallen ze onder horeca. Ondertussen zaten er 3 kinderfeestjes waarvan de kinderen/ouders wel
    mochten eten en drinken. Mijn jongens vonden het uiteindelijk niets aan en we zijn na 40 ipv 60 minuten weggegaan....

We hebben geen gekke dingen gedaan. Partner had ook avonddienst dus dat was ook geen optie.

15. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Leuk! Mag ik vragen waar dat was? Ik ben toevallig op zoek naar zoiets.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Zeker, bij Franken Fruit in Bergen op Zoom.

NiVa0230 en Jules! vinden dit leuk.
  17. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Meiske2015 vindt dit leuk.
  18. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Bij ons net voorbij. Maar we zijn naar een pretpark geweest, muurtje geverfd en opnieuw gedecoreerd, gewandeld bij natuurgebied, koffie gedronken bij de bakker met taart erbij.

19. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik kom nog niet veel verder dan een boswandeling, worteltaart en koekjes bakken en een spelletjesmiddag o.i.d.
    Als mijn man nog een halve dag vrij kan nemen misschien nog een keer zwemmen.

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.648
    27.300
    113
    Vrouw
    Al voorbij hier. Wij hebben dag dierentuin gedaan (man heeft 1 dag vrij genomen) en door de mcdrive daarna, hij is met opa en oma naar een kinder pretpark geweest , 1 dag speeldate bij vriendje, andere dag is hetzelfde vriendje bij ons gekomen en met andere opa een kabouterpad in het bos gelopen en naar botanische tuin met opa om daar te picknicken. En verder gewoon lekker geknutseld, netflix aan, lekkere lunch gemaakt elke dag met warme broodjes als hij thuis was

Deel Deze Pagina