Wanneer gaat je buik beginnen met groeien?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cheiba010, Mar 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cheiba010

Cheiba010 Lid

Feb 11, 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Hey dames,

Ik zit zo hier en dan bij onderwerpen te kijken van buikjes..
    Sommige dames hebben al een hele "grote" babybuik bij 5/6/7/8 weken ..

Sta er versteld van...
    Ik denk dat het bij iedereen wel anders is.
    Maar ik kan niet wachten totdat mijn buikje een beetje begint te groeien dus mijn vraag is ..

Wanneer begin je echt wat te zien? wanneer begint het met groeien?
    Want ik ben nu 7 weken en bij mij zie je alleen het babyvet wat ik hiervoor ook al had haha

Ik had gehoord dat je buikje echt begint te groeien bij 16 weken ..

Wanneer begon het bij jullie?

Kusss

2. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Mijn buik begon te groeien rond de 20 weken, eerder echt niet.
    Ik denk dat je echt af moet wachten aangezien dit bij iedereen toch anders is :)

3. Bij mijn vorige zwangerschap zag je t bij 11 weken al goed,, nu ben ik 9 weken en zie ik zelf nog niks.. alleen opgezette darmen waardoor mn buik er wat dikker uitziet hha, heb nu wel een vetrol ;) vorige x nog niet

4. Libra1

Libra1 Bekend lid

Dec 2, 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij zien vreemde mensen het nu nog niet(18w), en vinden het vaak maar raar dat er nog steeds niks te zien is. Mensen die mij goed kennen zien het inmiddels wel als ik mijn buik bloot laat zien, maar vele reacties zijn dan ook weer. Hmm..ja dan ben ik zeker ook zwanger?! Haha.

Zelf zag ik wel al vanaf een week of 10 veranderingen aan mijn buik, maar ja ik zie mij zelf dan ook dagelijks bloot in de spiegel. Ik was voor de zwangerschap dan ook wel heel dun hoor, dus denk dat het dan ook wat langer duurt voor de buitenwereld het ziet.

5. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste rond de 19 weken. Bij de 2e rond de 11 weken en nu bij de 3e begonnen rond de 8 a 9 weken

6. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Bij mijn eerste rond 10 weken, bij de 2e wel iets eerder denk rond 8 weken. Maar toen was ik na 4 maanden alweer zwanger. Nu ben ik heel benieuwd! Ik kan niet wachten!!!

7. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Tot een week of 12 was het echt een 'darmen' buikje. Vanaf toen begon m'n buikje wel te groeien, maar echt pas hard vanaf een week of 19,20. Als ik nu foto's zie van mijn buik met 19 wkn was die echt nog klein vergeleken met nu (25 + 4)

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,046
    2,914
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat is echt voor iedereen zo verschillend. Bij mij was er met 8 weken ineens duidelijk een bolletje te zien. Dat zijn natuurlijk darmen geweest, maar ja, niet meer te verbergen! In de weken daarna, zo tot de 20e, gebeurde er niet veel. Nu groeit het wel weer flink door. Op de weegschaal gaan we het nu ook zien.

9. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Bij mij ook al snel, maar dat waren ook mijn darmen, dat kon echt nog niet van het kindje zijn. Vanaf een week of 16 begint het wel echt op een zwangere buik te lijken :).

10. anz87

anz87 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    1,903
    0
    0
    ik zie ook wel eens de "kijk ik ben 5 weken zwanger en zie eruit alsof k 20 weken zwanger ben" foto's voorbij komen..
    ik noem dat een spekpens.. t heeft niets met de baby te maken:D
    Wel kan je al heel snel een opgezet buikje krijgen door je darmen die omhoog komen en opzetten (dat ziet eruit alsof je een flinke rijsttafel heb gegeten, niet alsof je 20 weken bent:p)

bij de eerste werd t bij mij pas met 17 weken een babybuikje..
    de tweede keer bij een week of 12 en dit keer wel al vrij snel dat darmenbuikje en nu duidelijk een babybuik (bm zit al heel hoog)
    maargoed mn jongste is ook nog maar 6 maanden.. dat speelt wel mee:D

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Bij mij was hij vrij snel aanwezig, maar rond 15 weken had ik echt al een super dikke buik.

Nu met 20 weken is hij echt al zo groot dat ik wel voor 30 weken door kan gaan.

Ben wel klein, nog geen 160cm, denk dat dat ook scheelt. Daarbij heb ik totaal geen buikspieren, dus de baarmoeder kan makkelijk naar voren komen.

12. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Bij de eerste pas met 22 weken een babybuik
    Bij de tweede met een week of 18 pas.

13. Romy24

Romy24 Actief lid

Jul 29, 2011
    266
    0
    0
    POH huisarts
    Noord Holland
    Bij mij begon t te groeien vanaf 20 weken, de eerste persoon die niet wist dat ik zwanger was en t zag, was met 22 weken. T is wel mijn eerste kindje, hoor dat daar veel verschil in zit!

14. MissyG

MissyG Actief lid

Sep 4, 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongeveer bij 22 weken begon mijn buikje een beetje te groeien. Ik heb nu nog maar een heel bescheiden buikje. Als ik een jas aan heb zie je het nu nog niet... Tja, moeilijk te zeggen!

15. joy1980

joy1980 Actief lid

Nov 9, 2010
    385
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ook rond de 20 weken dat je het echt goed kon zien. Denk dat het ook ligt aan je lengte en gewicht.

X

16. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Bij mij zag je het bolletje al zo rond de 10/11 weken. Dit vond ik wel vrij vroeg voor een eerste. Daarbij ben ik niet te zwaar (gewoon gemiddeld). Wel ontbreken m'n buikspieren en ben ik niet zo groot dus is er maar beperkt ruimte. Het heeft geloof ik veel met je bouw te maken.

17. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    1,410
    0
    0
    Bij een eerste zwangerschap is dat normaal!è

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mn eerste zag ik er met 20 weken nog niet echt zwanger uit hoor. was maar een bescheiden buikje. Bij de tweede heb ik het zelfs tot 16 weken goed kunnen maskeren met kleding.

19. ninii01

ninii01 Bekend lid

Sep 26, 2011
    758
    250
    63
    NULL
    Ik ben nu bijna 20 weekjes en heb vooral in de avond een buikje, maar hij begint nu pas een beetje te groeien...

20. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Hier eigenlijk hetzelfde verhaal.

Share This Page