thallo dames. ik zit even met een twijfel kwestie en mn vriend helpt me hier ook niet echt in. ik ben nu 6 weken zwanger, en heb in jan een mk gehad. we hebben toen mijn schoonouders verteld dat ik zwanger was maar diezelfde avond ging het nog mis. mijn vriend heeft dat telefonisch aan mijn schoonmoeder verteld en daarna heb ik ze er nooit meer over gehoord behalve de opmerking "ik wist toch wel dat je niet zwanger was"...Dit heeft mij zon pijn gedaan dat ik eraan twijfel om het nu al te vertellen. wat zouden jullie doen??
tinywish nou ik zou het mooi niet tegen je schoonmoeder vertellen... amahoela. Die ziet het vanzelf wel als je buik dikker wordt denk ik dan... Maar aan de rest zou ik het gewoon vertellen. Ik ben niet van het stilhouden, ik zie daar met de beste wil van de wereld het nut niet van in (ja je kan een miskraam krijgen, heb ik ook gehad, is dat een schande dan en mag je dat niet delen met mensen? Als je een blindedarmontsteking of iets hebt hou je het toch ook niet geheim?). Bij mij mocht iedereen het vanaf het begin (4 weken) weten.
Haay haay, Ik zou lekker wachten tot je de 12 weken voorbij bent. Lekker oets voor jullie samen om gewoon te genieten dat je nu zwanger bent. En wat is dat voor een opmerking zeg! Nou gefeliciteerd meis ik hoop dat het jullie nu wel meezit en dat het kleine wondertje lekker warm bij mama blijft zitten! Liefs
Hmmm, lastig. Wij hebben het hier beide keren meteen verteld aan onze ouders, maar die reageerden heel positief. Maar als ik zo'n ongelooflijk ongevoelige reactie van bv. mijn ouders zou krijgen als het mis zou gaan, geloof ik niet dat ik ze de volgende keer weer in een vroeg stadium zou inlichten. Ik zou dus nog even wachten. Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!
aller eerst, gefeliciteerd meid! Ik zou inderdaad nog ff wachten.. als je rond 8 a 9 weken voor het eerst naar de vk gaat en het is ok, of je bent de 12 weken voorbij... wij hebben gewacht tot de eerste echo, die was met 8 weken ongeveer... Gewoon om wat dingetjes uit te stellen... Succes met je zwangerwschap en, oh, ik zou je SChoon ma, er nog ff mee confronteren dat dat echt NO GO opmerking geweest is.
Jeetje, wat een verschrikkelijke opmerking!! Ik zou me nu inderdaad wel twee keer bedenken om het te vertellen. Ik bedoel... Als ze vorige keer meelevend hadden gereageerd, dan had je het nu ook kunnen vertellen, wetende dat je steun krijgt als het misgaat... Maar om geheel te ontkennen dat je zwanger was... Grrr! Wordt daar echt boos van! :x Ik zou het nog even afwachten, misschien tot na de eerste echo? Hier trouwens ook een schoonmoeder die hele pijnlijke opmerkingen maakt. Ik ben heel ziek van de zwangerschap ( misselijk, erg vermoeid, slapjes ) en krijg nu af en toe een reactie van: 'Ga je ermee stoppen dan?'(afbreken), 'als je niet blij bent, dan gaat het vast ook mis dadelijk'. En nog meer miskraam-gerelateerde onzin... :x
gezien die opmerking zou ik me ook zeeeeer gekwetst voelen en het zeker niet melden. Geloof dat ik eerder de nijging zou hebben om het echt pas heel laat te melden, kom nou! Zo iets zeg je niet!!!
Jeetje wat een verschrikkelijke schoonmoeders! Ook die van jou lievemamatrix. Kan me dit amper voorstellen. Hoe gemeen!! Tinywish, ik zou sowieso wachten tot je meer zekerheid hebt. Mij en mijn koppigheid kennende zou ik zelfs niets zeggen. Laat ze maar eerst denken dat ik aan het verdikken ben en dan uiteindelijk zelf tot de vaststelling komen. Wat rot van dat mens
Gewoon helemaal niet vertellen. Hoe is het contact normaal? Heeft je vriend/man wel goed contact met zijn moeder? Zo niet, dan merkt ze vanzelf wel een keer dat je zwanger bent en zou ik echt je mond houden tegen haar en dr negeren
Bizar zeg, eigenlijk noemt ze je een leugenaar? Wat is de zieke gedachte daarachter? Dat je aandacht krijgt vanwege je zogenaamde zwangerschap en miskraam? Wat verschrikkelijk dat ze zo over je denkt en spreekt... Ik denk dan altijd "zoals de waard is..." echt heel erg raar die reactie van haar. Ik hoop dat je spoedig een gezonde zwangerschap mag volbrengen en veel sterkte met het verlies van deze zwangerschap. Laat die vrouw maar kletsen die spoort gewoon niet!
Je moet doen wat voor jou goed voelt. Deze zwangerschap weten alleen mijn souders, schoonzusje & 1 vriendin en dat is het. Er is niemand die jou kan zeggen vanaf welke week je het beste kunt vertellen.
wat een vreselijke opmerkingen lees ik allemaal hier. Maar helemaal eens met debby iig. Gewoon de rest vertellen als je dat wilt en schoonmoeder in dr sop gaar laten koken.
bedankt voor de lieve reacties! normaal heb ik een goede band maar sindsdien niet meer. ik heb vandaag de eerste echo! ben onwijs zenuwachtig door de voroge x. we hebben gister besloten ze idd niks tot de 12 weken te vertellen,ze kunnen de pot op haha.
Ik zou het tegen iedereen vertellen behalve tegen haar. Zoek het maar uit, ze is toch helderziend? Ze ziet je vanzelf wel opbollen en als ze dan met vragen komt dan kan ze te horen krijgen waarom je het niet verteld hebt. edit: Ik zie dat ik spuit elf ben Veel succes en plezier bij de echo vandaag!
Laat haar maar even sudderen ja Hartelijk gefeliciteerd en laat het je geluk niet verpesten ! Veel succes nog x
Heel verstandig om haar nog niets te vertellen! Veel succes met de echo, en geniet lekker van de zwangerschap