Kan ik uit gaan van de termijnecho?!?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Watchthethrone, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Hoi Dames !

Ik had een aantal vraagjes aan jullie !!
    Wij zijn namelijk in 2010 al gestopt met de pil om zwanger te worden! Dit werd ik maar niet .. Tot in december toen had ik ineens een positieve test! Echo gehad en bleek geen hartactie te hebben.. We hebben het niet afgewacht en hebben cytotec gebruikt om een miskraam op te wekken ..
    3 weken later hadden we een nacontrole en was niks meer te zien op echo.. Ook de zwangerschapstest was negatief !

We zijn direct na de bloeding weer verder gegaan.. En na 6 weken geen menstruatie dacht ik laat ik is testen ! Heb toen de clearblue gedaan met indicator en die gaf aan: zwanger 1-2!

Komt het wel vaker voor ? Dat vrouwen direct na een miskraam zwanger worden zonder menstruatie tussendoor?

Maar eigenlijk was m'n grootste vraag.. Ik moet nu van het termijnecho afgaan Hoelang ik zwanger ben.. Maar kunnen deze dat precies uitrekenen? M'n buik is namelijk best dik vind ik voor de nu 24 weken.

Heb echo's gehad op :

13-03-2012 : 9weken + 5dagen uitgerekende datum: 11 oktober
    10-04-2012: 13weken + 4dagen uitgerekende datum: 12 oktober
    23-05-2012( 20wkn echo ): 19weken + 6dagen....

Haha zit nu beetje terug te rekenen want wanneer zou mijn eisprong dan ongeveer geweest zijn na de MK ?

Hoor graag jullie reacties !

Liefs

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja hoor, die echodatum is ook bij vrouwen die hun cyclus en eisprong wel weten, leidend. Dus daar kun je rustig van uit gaan :) Zeker als het elke keer zo mooi bij elkaar uitkomt!

Dat je niet ongesteld wordt na een miskraam, maar direct zwanger wordt, is heel normaal. Je hebt een eisprong gehad en als het niet raak was geweest, was dat je eerste menstruatie weer geworden. Die menstruatie maakt, zeker als je op nacontrole schoon bleek te zijn, dan helemaal niets uit :)
    Fijn juist, dat het direct weer raak was :)

3. raspberry

O, en dat je buik dik is.... Ja, dat wisselt gewoon nogal per vrouw EN per zwangerschap regelmatig ook nog wel eens.
    Hangt van allerlei factoren af: hoe lang je bovenlijf is, hoe sterk je buikspieren, of je naar voren draagt of niet (wil iig qua optisch effect nogal uitmaken soms ;)), en deels natuurlijk ook hoe groot je kindje is.

Maar een grote buik hoeft geen rechtstreeks verband met een groot kind te hebben, of andersom. De ex van mijn man heeft steeds 6-pondertjes en ziet er bij 6 maanden al uit alsof ze op het punt van bevallen van een tweeling staat.
    Mijn buikje was met bijna 42 weken nog behoorlijk bescheiden bij Thirza, en Thirza bleek 4330 gram te zijn.... (dik 8,5 pond dus).
    VK was bij mij dan ook wel behoorlijk flabbergasted dat er zo'n groot kind uitkwam, dat dan weer wel, want mijn formaat buik deed dat totaal niet vermoeden. Maar goed, dat kan dus: klein buikje, groot kind of grote buik, klein kind....

4. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Heeee!

Super bedankt voor je reactie ! Ja ik maak me vast weer zorgen om
    Niets ;) haha maar bij de termijn echo staat ook de datum 5&6 januari op?! Is dit dan de datum van de zogenaamde 1e dag laatste menstruatie?

In mijn album staan m'n buik foto's !! Wil je misschien is kijken en zeggen wat jij er van vind ?!

Erg fijn dat je op m'n berichtje reageerde !

Liefs

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hoi,

Dat van 5/6 januari kan kloppen hoor.
    Ik ben uitgerekend voor 16 oktober en heb op 10 januari de laatste keer mijn menstruatie gekregen.
    Ik ben rond 27/01 zwanger geraakt (verjaardag van mijn dochter grappig hé). Jij dus rond de 20ste januari

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    De eerste weken groeien kindjes ongeveer gelijk... Daarna volgen ze hun eigen lijn, de ene wat sneller dan de ander zo kan een kindje ook voorlopen op groei (ik heb een kindje wat voor loopt op groei) maar de uitgerekende datum blijft hetzelfde, wil ook niet zeggen dat ze dan eerder komen (kan wel natuurlijk)
    En dat je buik groot is wil ook niet alles zeggen.. De ene groeit sneller dan de ander...

7. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Jaa ? Zetten ze die datum altijd op de echo ? Maar het linde lag niet altijd even goed voor een meting .. Maar veel langer kunnen ze er niet naast zitten toch ? Ik dacht hooguit een week!
    X

8. raspberry

Ik vind je buikje nogal meevallen hoor :) Niet klein, maar ook niet mega. Wat ik al zei: de ex van mijn man liep op deze termijn er al bij alsof ze op elk moment kon gaan bevallen van een tweeling.....

En meer dan een week zullen ze er niet naast zitten idd.
    Die periode tussen 9 en 13 weken kunnen ze het beste meten, (baarmoeder voldoende omhoog gekomen, kindje ligt dan nog niet dubbelgevouwen), en wordt daarom dus gebruikt om te meten voor de termijnbepaling.

9. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Heb net ook even naar je foto's gekeken en ik denk ook dat het allemaal gewoon klopt.

10. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Rozemarijke !?
    Wanneer was jouw eisprong dan ? Want zie dat jij nu ook 25 weken zwanger bent ? En wanneer ben je uitgerekend ?

Ik heb 3 juli onze 3D echo . Heeft iemand daar ervaringen mee?

Liefs

11. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Hoi Theertje!

Bedankt voor je reactie !! Oke dat is fijn om te horen !! Ook jij bent in oktober uitgerekend!! Weet jij wel wanneer jouw eisprong was ?! Ja vond gewoon vreemd omdat we voor de miskraam er ruim anderhalf jaar over hebben gedaan .. En dan nu gewoon DIRECT.. Dacht Miss is de miskraam incompleet en is er iets mis met ons kindje ' Mja dan zou ik nu al langer zwanger zijn toch ? Die 2 weken "extra" zitten die bij de termijn echo in ?

12. raspberry

Ik ben 5 oktober uitgerekend en had mijn ei geloof ik rond 10 januari. Maar maak je nou niet zo druk, bedenk dat die stomme hormonen vooral nogal wat piekerij, haarkloverij en hersenverweking zorgen en laat het lekker rusten! ;)
    Die eisprong weten, maakt namelijk nog weinig uit. Bij Thirza wist ik mijn ei, maar had ik pas 33 dagen later een positieve test! 19 dagen overtijd dus. Is een late innesteling geweest, rond 12 dpo, waardoor ik ook anderhalve week teruggezet werd tov m'n cyclusdatum.
    En daar ging de dame alsnog vrolijk bijna 2 weken overheen....

Dat je nu direct zwanger bent geraakt, kan liggen aan het feit dat alles nog goed doorbloed was, zo kort na de miskraam. Maar ook dat je lijf even snapte nu blijkbaar hoe het moest. Of gewoon toeval. Elke zwangerschap blijft namelijk een hoop geluk bij elkaar en de ene keer duurt dat heel lang en de andere keer is het zomaar ineens raak. Dat zegt verder totaal niets over hoe gezond je zwangerschap wel of niet is.
    Feit dat jij 3 weken na je miskraam schoon was, betekent iig dat dit kindje van een nieuwe zwangerschap is en echt echt echt niet van je eerste zwangerschap: totaal onmogelijk!

Die twee weken extra zitten idd bij de termijn in die bij de echo uitgerekend wordt.

13. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Rozemarijke

U make my day! Haha
    Thnx ..
    Liep er al zolang mee ! Dacht ff m'n verhaal hier vertellen!

En je hebt gelijk! Ik geef gewoon m'n hormonen de schuld ! Wel lekker makkelijk.. Denk dat t maar is tijd word om te genieten van m'n zwangerschap !! Ipv te piekeren!

Hoe is het verder met jullie dames ?! Al last van kwalen ?
    Xx

14. raspberry

Graag gedaan :)
    Hier minder kwalen dan bij Thirza, maar wel in toenemende mate last van m'n bekken :( Niet fijn, dus ben al flink aan het aftellen...

15. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Oke !! Hmm das minder ... Zie je op tegen de bevalling :p ?!

16. raspberry

Ja... was bij Thirza al en nu weet ik wat er komt.... :D
    Maar goed, ik relativeer het gewoon weg: overleven zullen we het echt wel en wat is nou die ene dag op een heel mensenleven? ;)
    't Zal toch moeten gebeuren.... :(

17. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik ben nu 24 weken zwanger en mijn buik is veel groter dan die van jou, dus dat kan wel... (en voor zover wij weten is het er maar 1) ;)

Maak je er dus niet druk over en geniet van je zwangerschap...

18. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Sweetamber.

Is dit ook je 1e zwangerschap ?! En wanneer ben jij uitgerekend? Weet je ook wanneer je eisprong was ?
    X

19. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ja ik! Wij hebben bij onze 2 kids een 3D echo laten doen (pakket met foto's en dvd) en 2 weken geleden hadden we hem van onze 3e uk die op komst is:D

Helaas werkte bij de 1e afspraak beebje niet echt mee, het ligt in stuit en had steeds een hand of voet voor haar gezicht. We mochten dus een keer terug komen voor herkansing, gelukkig ging het toen iets beter en hebben we een paar redelijke 3D foto's mee, naast de dvd. Het is echt heel gaaf om je kindje in 3D te zien, maar je kan mazzel of pech hebben, het ligt er echt aan hoe je kindje ligt.

Veel plezier 3 juli!!

Deel Deze Pagina