Klote is dat he? Heb ook van twee mensen de vraag gekregen of ik wel echt zwanger was geweest. M'n schoonvader en een tante aan wie ik het niet had verteld, maar godbetert m'n schoonmoeder... Zij dachten dat ik een schijnzwangerschap had gehad, in plaats van een lege vruchtzak en alle hormoonellende van dien. Idioten. Ik denk dan maar zo: die hebben gewoon geen biologie gehad, zijn te lui om te googelen, komen hersencellen tekort, en zijn bovendien sociaal gehandicapt. Of ze het nu goed bedoelen of niet. Ik zou het haar überhaupt niet vertellen. Maak duidelijk aan je vriend dat je niet nog een keer zo'n opmerking van haar trekt, en laat haar lekker in haar sop gaarkoken. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat hij niet vroeg of laat de mededeling doet, maar je hoeft haar zeker niet uit beleefdheid op de hoogte te stellen. En zeker niet zo vroeg. Tenzij je dat zelf wilt natuurlijk. Ik heb er nu voor gekozen om niets te melden tot wij daar zelf aan toe zijn. M'n vriendinnen weten het al, maar m'n schoonfamilie kan bij wijze van spreken wachten tot ik met een buikband rondloop. Ik hoop wel dat je toen gezegd hebt dat ze ernaast zat en daar flink boos of ontgoocheld bij hebt gekeken. Dan weet ze misschien hoe het komt nu.
Och ja... mensen die je menen te moeten vertellen dat een lege vruchtzak hetzelfde is als schijnzwanger: stuitend!