Naar aanleiding van het topic 'zwangerschaps-bemoeials', ben ik benieuwd of jullie ook wel eens lieve, te gekke, blij-makende opmerkingen krijgen van mensen.... Hier: - Onze huisarts die helemaal blij voor me was dat ik alweer 24 weken zwanger ben. Was met 8 weken bij hem geweest ivm bloedingen en hij was oprecht heel blij dat het goed was gegaan hierna - Mijn tante en buurvrouw die helemaal achter me stonden toen ik vertelde dat ik thuis wil bevallen. Eindelijk eens iemand die me gelijk gaf - Een wildvreemde man die opeens naar me riep: mooie fiets, mooie broek, mooie vrouw! Net op een moment dat ik me even een zwetende walrus voelde
Wow, die laatste! Het gebeurt maar zelden, maar zo iemand kan je op het juiste moment precies datgene geven wat je nodig hebt. Heerlijk dat er nog zulke mensen bestaan! Ik heb nog niet echt iets concreets toe te voegen, behalve dat ik afgelopen zaterdag in een parfumeriezaak een proefpakketje anti-stretchmarks crème in het tasje met mijn nieuwe geurtje vond. Ik was zo blij, 'Lieverd, ze zien het al aan me!!!!'
Jazeker! Mijn verloskundige (1 ervan, heb er meerdere) is altijd zo enthousiast als ze me ziet. Ze blijft maar roepen dat ik zo'n mooie buik heb en zo mooi draag En toen ik laatst naar haar toe kwam lopen zei ze dat ik nog een mooi loopje had en helemaal nog niet waggel Ze moest eens weten hoe erg ik kan waggelen... Mijn man zegt ook elke dag hoe mooi ik ben, en als ik aan kom waggelen uit de keuken, met mijn mond vol roomsoesjes zegt hij dat ik straal Ik hou ervan!! Zeker de laatste tijd, nu ik me echt een lompe plofkip voel en hijg als een malloot bij de minste inspanning, is het fijn om te horen
-Bij opname is het zkh met 22 weken, heeft de gyn wel 4 keer geroepen dat ik zo'n mooie ronde buik had! -afgelopen week een midweekje op vakantie geweest met m'n moeder en zus. Waren we een rondje aan het fietsen en tijdens een pauze een man: wauw wat zie je er mooi uit! Je hoeft zeker niet erg lang meer? Leuk joh! En later op de eind bestemming een andere man: fietsen is zeker lastig met zo'n dikke buik? Je moet toch niet al bevallen? Ik kan veel maar dat niet Dat zijn veel leukere opmerkingen dan ik in m'n eigen provincie krijg
Mijn dochtertje van twee afgelopen week... Ik zat op het bed (nog niet aangekleed), en zij komt tussen mijn benen staan, legt haar armpjes om mijn dikke buik en bewondert mijn navel... 'Straks komt broertje eruit!'.
Mijn tante zaterdag, dat ik er nog zo fris uit zie! Mijn nichtje had met 20 bijvoorbeeld al een heel opgeblazen gezicht, ik (nog) helemaal niet! En mijn man vindt me heel mooi nu
Mijn vriend en mijn moeder, die maken altijd van die lieve opmerkingen die me weer even helemaal happy maken.
Mijn man zei iedere dag dat ik mooi was. Toen ik rond de 30 weken iets tegen het zuur ging halen begon de appotheker over de eerste 12 weken kwaaltjes. Toen ik zei dat ik in de laatste 12 weken zat zei ze: nou dan ben je ook nog mooi slank.
Een wildvreemde vrouw op straat tegen me zei dat ik zo mooi zwanger was. Leuk om te horen..ik voelde me ook mooi tijdens de zwangerschap ondanks 30+ kg
1: De gyn nadat ze had geconstateerd dat het vruchtje van 7 weken 'een goede zwangerschap'was en me doorverwees naar de verloskundige.: Ze was heel zakelijk, maar straalde aan alle kanten uit dat ze echt superblij was voor ons. 2: de verloskundige bij onze eerste afspraak. Dit was toevallig de invalster die normaal spreekuur houd in het ziekenhuis en bij wie we waren geweest toen ik een vroege miskraam had. Ze herkende ons en was echt superblij dat we nu stralend en zwanger daar stonden. 3: De kapper: Wat zie je er goed uit! Ja alleen je haar niet (haha, daarom zat ik daar)
Zo deprimerend, gemene opmerkingen tijdens je zwangerschap... Gelukkig kan het ook anders! - Toen ik vanmorgen in een boetiekje kleren aan 't passen was, kwam de verkoopster bij me staan en zei ze dat ze mijn buik zo mooi vind en ik mooi draag! Fijn om te horen als je je 'dik' voelt omdat niks je meer past. - Vandaag in de lift zei een mevrouw, die ik overigens niet ken, dat ik zo'n mooie ronde buik had.. Vond ik super lief!
Twee weken geleden liep ik in een schoenenwinkel een oude man voorbij die zei "wat een mooi buikje!" vond ik heel lief, vooral omdat ik me kapot zweette en me aan het irriteren was dat ik niet meer met die warmte lekker kon gaan winkelen. Verder de opmerkingen van mijn vriendinnen die me elke keer weer laten weten hoe trots ze op mij zijn (de vader van het kindje is niet in beeld).
Tegenover een rotopmerking als: 'Sjonge, nu word je wel echt dik zeg!' Terwijl ik 'pas' 9 kilo aangekomen ben, staat vaak dezelfde dag nog een hele leuke opmerking, zoals: 'Jeetje, wat ben je mooi zwanger!' Vaak zijn dat dan mannen. Op de één of andere manier kunnen vrouwen het niet zo goed van elkaar hebben dat iemand anders er minstens zo mooi uit ziet als dat zij ooit hebben gedaan..
Echt een leuk topic dit! Ik krijg nu echt wel een buikje en VL vind me zo mooi! <3 hij zegt dat ik de hele dag straal!
Mijn vriend zegt altijd dat hij me sexy vind! I like hihi En ook de opmerkingen van :wat heb je een mooi buikje! ( van achter zie je niet dat ik zwanger ben ) Laatst liep ik een rondje markt en ik hoorde iedereen tegen elkaar zeggen.. wauw moet je eens kijken die heeft een mooi buikje! Dat deed me wel goed hihi
De gynaecoloog die altijd enthousiast is als ze ons ziet! En altijd zegt dat het een prachtig kindje is in mijn buik. En dat ik zo mooi zwanger ben. Dat maakt die rotopmerkingen weer te niet.