vertellen of niet.?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door esme66, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esme66

esme66 Niet meer actief

Hey dames, ik heb even advies nodig.
    Ik ben nu 6 weken zwanger, en elke ochtend behoorlijk ziek. Tot nu toe duurde dit meestal een uurtje of anderhalf, maar was het wel weggezakt als ik aan het werk ging.
    Vandaag wil het maar niet over gaan, ik ben echt heel beroerd en heb al 3 keer moeten spugen sinds ik aan het werk ben.
    Ik ga mij zo ziek melden, want dit is echt niet te doen.. Maar moet ik dan al vertellen dat ik zwanger ben.? Ik vind het eigenlijk nog te vroeg daarvoor...

2. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Nee hoor, gewoon wachten op je 12 weken echo. Griep gaat ook flink rond dus je werkgever kijkt er vast niet van op dat je ziek bent. Succes en hopen dat het snel over is!

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Je hoeft het nog niet te vertellen maar je kan je moeilijk de komende 6 weken elke keer ziek melden tot je echo, toch? Voor een keer kan dat best maar wat als het spugen blijft?

4. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    zo eenmalig zou ik het niet vertellen, ik heb toen ook gezegd dat ik buikgriep had en de wc graag dichtbij wou houden (was ook zeker de waarheid de reden alleen waarom niet ;)).
    Na 1,5 week heb ik wel de waarheid vertelt, ook zodat ik niet meer dagelijks gebeld zou worden en mn baas via het uwv netjes compensatie zou krijgen voor mijn afwezigheid (zwangerschaps gerelateerde klachten). Krijg je ook geen gedoe met arboartsen enzo als je langer dan 2 weken "ziek" thuis bent.
    Ik heb toen op een gegeven moment toen het beter ging afgesproken dat ik s ochtends pas kwam als de misselijkheid wat was gezakt (was er meestal rond 9 uur half 10 ipv 8 uur) en dat ik maar tot de lunch (13 uur) zou werken de eerste tijd.

5. sheep82

sheep82 Actief lid

12 jun 2012
    152
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb het toen na twee dagen thuis zitten verteld. Ik kon niet langer gaan liegen vond ik. En gevraagd of mijn directe collega's het voor zich konden houden.
    Ik denk niet dat je op een gegeven moment er nog onderuit kan. Succes met de misselijkheid.

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik zou ook nog even wachten met vertellen. Kun je geen pilletjes bij de apotheek halen tegen de misselijkheid? Bij mij hielp Emafasene (heb je in pilletje of in zetpil) goed!

Deel Deze Pagina