Vertellen of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dounia099, 16 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    hmm..

Die omgeving ben ik helaas niet thuis.
    https://www.altrecht.nl/zorgeenheid/autisme/
    Werkt samen met Leo Kannerhuis, welke wel goed aangeschreven staat.
    In Leiden/Oegstgeest zit centrum autisme, waar iemand die ik ken wel ervaring mee heeft en die is tevreden.

2. dounia099

dounia099 Lid

16 feb 2017
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jeetje wat erg zo,n uitspraak!Ik begrijp dat ook niet hoor je word soms behandelt als of je heel wat aandoet bij je kinderen.Soms hebben hulpverlening meer over je kinderen te zeggen dan de ouders zelf.

Bij sommige ouders begrijp ik dat wel maar soms slaan ze door.

Ik wil echt heel graag open en eerlijk zijn maar dan gaan ze ook vragen om verslagen en dergelijke en die wil ik niet geven.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nogmaals je hoeft het verslag niet te geven. Of de diagnose wel of niet terecht is staat daar zelfs buiten.
    Ze mogen het misschien vragen, maar hebben geen recht erop en jij bent dus echt niet verplicht.
    Jij mag "nee" zeggen!

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk niet dat school zal vragen om verslagen hoor. Vertel de juf gewoon in een informeel gesprek wat er aan de hand is, ook hoe die betreffende hulpverlener toen gehandeld heeft. Vertel ook dat jullie voor een nieuwe diagnose willen gaan. Als je een fijne huisarts hebt, vraag via hem/haar om een doorverwijzing.

5. dounia099

dounia099 Lid

16 feb 2017
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    We zouden dan weer hem laten testen omdat een ander gedragsproblemen ziet.En ik heb net gebeld met een instantie maar die willen altijd verlagen zien van de vorige instelling anders kunnen zij niet testen.

Ik vind het echt lastig!

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Welk traject hebben jullie de vorige keer doorlopen? Wij hebben goede ervaringen met Integrale Vroeghulp, zij hebben toen ook het diagnose-traject voor ons opgestart. Maar bij elke instantie vind je ook ervaringen van ouders die minder enthousiast zijn, ook bij integrale vroeghulp. En ook bij Karakter, hier is mijn zoon getest en nu ook onder behandeling, wij zijn erg tevreden. Karakter zit voornamelijk in Gelderland, maar afhankelijk van waar je in Regio Utrecht je woont, zijn Tiel en Ede misschien een optie.
    Ook ik heb goede dingen gehoord over Centrum Autisme.

7. dounia099

dounia099 Lid

16 feb 2017
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zat te denken aan het UMC Utrecht daar kan ik hem ook laten testen.Zou dat een goede optie zijn?

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oh lastig.

Hoe doen ze het dan met kinderen zonder diagnose zou je haast denken. Die komen namelijk ook blanco binnen dus waarom zou het niet bij jouw zoon kunnen? Meestal werken ze natuurlijk wel met de verslaglegging, maar het zou ook zonder moeten kunnen....

Misschien je huisarts vragen?

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ja, dat denk ik wel, had ik zo snel niet aangedacht (in Nijmegen is dat namelijk ook Karakter, die zitten daar op het ziekenhuisterrein).

10. dounia099

dounia099 Lid

16 feb 2017
    52
    0
    6
    NULL
    NULL

Ja zou idd de huisarts kunnen bellen.Bedankt voor je hulp!

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mocht je specifieke vragen of het fijn vinden mag je mij altijd een pb sturen.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

12. dounia099

dounia099 Lid

16 feb 2017
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik kan hem laten testen in het umc Utrecht zat even te Google www.umc autisme.Maar is kijken dan.Hoop dat ik er wel goed aan doe...

13. dounia099

dounia099 Lid

16 feb 2017
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lief dankjewel!

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik denk wel dat je er goed aan doet. Hij heeft nu op school problemen en het is goed om te weten waar die vandaan komen. En ik begrijp heel goed dat je moeite hebt met de voorlopige diagnose als jullie onder druk dat traject hebben gedaan. Ik denk dat het heel anders gaat voelen als je het traject zelf opstart, hoewel het voor elke ouder moeilijk is als er toch een diagnose komt.

15. dounia099

dounia099 Lid

16 feb 2017
    52
    0
    6
    NULL
    NULL

Ik zat te denken om de eerder gestelde diagnose toch voor me te houden en die NIET met school te delen.Zijn huidige gedrag daar met de juf goede afspraken over maken en het nog even aan te kijken BV een half jaar en als zijn gedrag dan nog zo is toch een nieuw traject ingaan.

Hoe vinden jullie dit klinken?

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.150
    113
    Dat ligt er voor mij aan in hoeverre je zoon er gebaat bij is.
    Hij is het belangrijkste, diagnose of niet.

17. dounia099

dounia099 Lid

16 feb 2017
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat gaan ze doen met de eerder gestelde diagnose?Hulp voor zijn gedrag komt er toch wel.Daarom hebben we een gesprek om te kijken wat we voor hem kunnen veranderen en hem helpen.

Maar ik zit er gewoon mee moet ik de eerder gestelde diagnose vertellen of mag ik die ook voor me houden en op later termijn eventueel een nieuwe stellen als dat nodig is.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.150
    113
    Ik zou het gesprek open ingaan denk ik, kijken wat school/juf vind en wat zij denken dat gaat werken. Herken je het gedrag van je zoon wat hij op school laat zien? Dat is vaak makkelijker meedenken in een oplossing.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een goed, open gesprek met de juf is het belangrijkst, denk ik. Zodat jullie samen kijken waar je zoontje bij gebaat is in de klas.

Je hoeft de vorige diagnose niet te vertellen, zeker niet omdat die op een nogal nare wijze gesteld is.

20. dounia099

dounia099 Lid

16 feb 2017
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja daarom ik was sws al van plan om een goed gesprek te hebben met de juf.Ze heeft daar ook om gevraagd omdat ze wil weten waar dit gedrag vandaan komt.

Ik probeer dan zijn voorgeschiedenis gewoon voor me te houden en me te richten op wat nu speelt en waar hij nu baat bij heeft.

Maar hoop niet dat ze er achter gaan komen dat ik dat allemaal voor me houd.Ben daar best bang voor...

Deel Deze Pagina