Buikspier oefeningen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Muis21, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muis21

    Muis21 Lid

    7 nov 2005
    55
    0
    0
    Even vast een hele domme vraag zijn er mensen die hier gewoon door sporten en nog steeds even buikspier oefeningen doen ??

    heeft dat effect?? ik heb nog niets express ben een beetje bang dat ik dan iets fout doe ....

    ik ben altijd sneller van me ongesteldheid af door extra buikspieren te doen dan loop ik sneller leeg , Ik ben proff danseres dus moet eigen wel doen heb het al zins de 27ste niet gedaan stout he ...

    kan dat effect hebben op het zwanger worden ???

    liefs muisje !!
     
  2. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Hoi Muis,

    Ik doe ook vrij veel aan sport en bijna elke dag een paar minuten buikspieroefeningen.

    Bij m'n 1e zwangerschap ben ik gewoon door blijven sporten tot het niet zo makkelijk meer ging. Deed veel aan hardlopen en heb dit tot 5 maanden vol weten te houden.
    Bij de buikspieroefeningen zij de verloskundige dat het wel mag alleen de schuine buikspieren mocht ik niet meer trainen.

    Mocht ik weer zwanger worden zou ik het voor de zekerheid toch nog eens bij de huisarts navragen.
    Je hoort altijd zoveel verschillende verhalen.

    Maar je lichaam geeft echt wel aan toe hoever je kunt gaan.

    Succes.
    Silly
     
  3. Muis21

    Muis21 Lid

    7 nov 2005
    55
    0
    0
    Thanks !!

    ya ik hoor dus nu ook 10 verschillende verhalen ... naar mijn huisarts gaan heeft geen zin dat is zo een doe het zelf arts , kan nog niet overstappen naar een andere alles waar ik woon zit nog vol ...

    ik geloof dat er wel een verloskundigde pratijk hier in de buurt zit ...(heet dat zo) kan je daar gewoon binnen lopen en vragen stellen ??

    ik heb er zoveel nu en het is zo nieuw voor mij ahahaha

    groetjes muis
     
  4. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Bij ons werkte ze alleen op afspraak en gingen daarna weer visites rijden.
    Wel hadden ze een belspreekuur.
    Dus anders bel je ze een keertje.

    Je kunt ook de Thebe thuiszorglijn bellen; die kunnen je misschien ook helpen.

    Succes.
    Silly
     
  5. milou

    milou Niet meer actief

    ik sport 4x in de week, hardlopen, schaatsen, fietsen. ook buikspieroefeningen. blijf gewoon doorgaan. als ik zwanger ben zal ik opletten om op een lagere hartslag te gaan sporten. en dat van die schuine buikspieren heb ik ook wel eens gehoord. ik ga ervan uit dat het lichaam tzt ook signalen afgeeft, wat wel en niet kan, denk je ook niet??
     
  6. Muis21

    Muis21 Lid

    7 nov 2005
    55
    0
    0
    Nou ik ga toch nog ff niets doen tot na dit weekend ... want volgens dat banner ding kan ik over 4 dagen testen ,
    heb nu wel buikpijn .... wil het niet erger maken dan het is !!

    Ik weet alleen niet precies of mijn banner klopt !!

    weet niet wanneer ik het moet worden dus hoop dat ik goed gegokt heb ,
    Beste maandag testen of dinsdag ???

    groetjes muis
     
  7. milou

    milou Niet meer actief

    wat dacht je van samen testen dinsdag als er dan nog geen :evil: :evil: zijn geweest??
     
  8. Muis21

    Muis21 Lid

    7 nov 2005
    55
    0
    0
    moet jij dinsdag dan ??

    pffff zal kijken of ik het zolang volhoud !!

    denk het wel , want moet toch ff wachten op me geld ...

    ihihihhi

    groetjes muis
     
  9. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik heb onlangs gelezen in het blad In Verwachting van Ouders van Nu;

    Dat als je gewend bent om buikspieren te doen, je de rechte buikspieren over moet slaan. Het is weliswaar niet schadelijk voor je baby, maar bij rechte buikspierenoefeningen wordt de opening tussen je buikspieren groter en kan je buikwand blijvend verzwakken. Schuine buikspieren mag je wel doen. Die zijn ook juist goed, want ze ondersteunen je buik.

    Heb dit even letterlijk overgetypt. Denk dat jullie hier wel wat aan hebben!!
     
  10. milou

    milou Niet meer actief

    muis, voor mij is dinsdag ook lang wachten, want in principe komen de :evil: zaterdag al...
     
  11. Muis21

    Muis21 Lid

    7 nov 2005
    55
    0
    0
    ya ik kan ook zaterdag al testen ... maar is de kans niet groter als je het dus maandag of dinsdag doet ??

    of maakt dat geen verschill uit ??
    ff allemaal nieuw !!!

    hoe houden we ff contact ??

    groetjes muis
     
  12. milou

    milou Niet meer actief

    he muis, ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd. dat kun je bekijken via de mailbox (zie rechts)

    groet,
    milou
     

Deel Deze Pagina