Bedrijf stopt waarschijnlijk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Kimmie1983, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Afgelopen week een gesprek gehad met mijn baas. Hij is erg somber over de financiële situatie van het bedrijf (nu moet ik erbij vermelden dat hij een echte zwartkijker is, op het irritante af). Vorig jaar heeft hij een topjaar gehad, 2012 verwacht hij een slecht jaar i.v.m. veranderingen in de zorg (een bedrijf afhankelijk van vergoedingen vanuit de zorg).
    Het aantal aanmeldingen is in januari wat achteruit gegaan, maar hij heeft nog steeds van 's ochtends tot 's avonds cliënten.

In april wordt hij 65 en mijn vermoeden is dat hij erover denkt om te stoppen met het bedrijf. Zeker als het slechter zal gaan de komende maanden.

Mocht dit gebeuren, weet iemand hier hoe het er voor mij dan voorstaat? In mei ga ik met zwangerschapsverlof. Kan hij mij dan gewoon ontslaan?
    Ik heb nu een vast contract.

Alvast bedankt!

Groetjes Kim

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij bedrijfsbeëidiging moet je werkgever een ontslagvergunning aanvragen bij het UWV/CWI "met redenen omkleed" zoals dat zo mooi heet.
    Verder moet je werkgever, na toekenning van de ontslagvergunning, jou nog in dienst houden tot einde van de opzegtermijn.

Mbt inkomsten/uitkering: Wanneer je aan de voorwaarden voldoet, kom je normaal in aanmerking voor WW.
    Zwangerschapsverlofuitkering (WAZO) heb je recht wanneer je uiterlijk tien weken voor je uitgerekende datum een werkgever had of een uitkering vanuit WW.
    Na afloop van je verlof kun je dan WW aanvragen of laten herleven, afhankelijk van de situatie voor je verlof.

3. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Dank je wel!

Deel Deze Pagina