progesteron waardes

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Antares, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Ik weet dat een goeie eisprong boven de 20 waarde heeft voor progesteron...maar wat zegt het als het heel hoog is?

Ik heb 82 gemeten afgelopen vrijdag!!

Gyn zei dat is een top eisprong....nu afwachten...volgende week zou je ongesteld moeten worden of niet!

Maar is er iemand die meer afweet van die waardes en wat het inhoudt?

Ik weet ook dat het namelijk stijgt als je zwanger zou zijn.....zou dat kunnen bij mij of zou het dan later moeten worden geprikt?

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi!

na een goede eisprong moet de prog minimaal 30 zijn, idealiter.
    20 wordt wel eens gezegd, maar is niet ideaal en kan ook een slechte ovulatie (of geen) inhouden.

voor een zwangerschap wordt ' vanaf 50 ' aangehouden.

deze prog is dus in elk geval heel erg goed! :)

je hebt die prik zo te zien 3 dagen na je ei gehad?
    in dat geval is het nog te vroeg om aan de hoogte van je prog een zwangerschap te kunnen herleiden, want een bevrucht eitje nestelt zich 5-10 dagen na ei in.
    als je NU een bloedtest zou doen zou je wel HCG zien (>5 noemen ze voorzichtig zwanger) en evt een gestegen prog.
    hoewel in jouw geval de prog niet persee echt veel zal zijn gestegen als ie al zo hoog was.

maar, het is in elk geval een heel goede waarde, en als je zwanger zou zijn dan zou ik denken ' verbaast me niet! '

:D

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nee ik was op maandag voor echo..en denk dat hij van zondag op maandag nacht is gesprongen...maandag avond was hij bij de echo idd weg......dus dan is vrijdag 5 dagen later bijna!!

bedankt voor je reactie trouwens!!
    oh.....spannend...hihi...hoop niet teveel hoor....want heb al eerder 54 gehad...maar 82 nog nooit! Zelfs niet paar jaar terug...voor mijn 1e kindje...toen zat hij rond de 50 iedere keer ook.....

Had wel 3 eitjes die groeiden..maar volgens gyn is er maar 1 gesprongen in eierstok waar er 1 zat....andere kant waren er nog wel maar veeel kleiner geworden zei die.....dus die gingen echt niet mer springen... Zou het toch misschien dat hij mis heeft gekeken en dat er 2 zijn gesprongen of kan dan de progesteron niet hoger zijn?

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    denk dat je de gyn maar moet geloven, qua dat er maar 1 gesprongen is.
    trouwens, mochten het er toch 2 zijn, kan dat meer progesteron afgeven geloof ik. zou ook een verklaring kunnen zijn van hogere prog.

succes! ;)

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik had 3 eitjes vorige ronde en een prog. waarde van 61. Geen echo meer gehad om te kijken of ze ook alledrie gesprongen waren, maar volgens verpleegkundige/gyn kon die waarde betekenen dat er meerdere waren gesprongen. Dus dat zou eventueel kunnen ja. Bij mij resulteerde het jammergenoeg niet in een zwangerschap.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    dank je! Tis moeilijk hahahaha...je wilt zo graag he...

Maar het is al eens gelukt dus een 2de komt er ook wel...heb niet zo een erge haast meer....maar hoop wel!!

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    julia, zou het vreemd vinden want gyn zei echt nee 1tje gesprongen.....maar we houden het in het achterhoofd hihi.

En een hoge progesteron zegt niets he...kan altijd weer dalen...een posi test voor NOD zegt ook niet altijd dat je zwanger mag blijven...daarom test ik nooit!! voor nod...

8. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Nee, inderdaad garantie heb je niet - nog niet! Of het er nou 1 of toch stiekem 2 waren... en idd, testen voor NOD geeft ook niet altijd garantie. Al met al een onzekere bezigheid he, dat zwanger raken en blijven! ;)

Edit: ik herken trouwens wel je 'relaxte' woorden over dat het wel goed komt en dat het de eerste keer ook is gelukt. Die woorden deel ik me je. Bij ons is het ook al (2x) eerder gelukt, dus nu voor een 3de gaat het vast ook lukken. ;)

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd....gelukkig is er clomid en andere middelen...en is de medische wereld redelijk vergevorderd dat bijna....iedereen zwanger kan worden!

10. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik heb in november een waarde van 112 gehad, en ook een keer een van 96 en 76....volgens mijn fert arts duidde dit op een zwangerschap, en op een eisprong van meerdere eitjes.....

heb in dec een overstimulatie gehad van 4 rijpe eitjes bij Clomid 150MG, toen hebben we niet geprikt ivm een klusverbod.....ik was die ronde zwanger van een 2 ling, helaas MK....

ik heb nu afgelopen ronde een eipsprong van 28 gehad....zwanger.....
    helaas voor mij zal deze ook niet goed verlopen, ondanks dat mijn HCG super gestegen is.....

Deel Deze Pagina