Hé allemaal! Wij hebben vorige week te horen gekregen dat we IUI gaan volgen in natuurlijke cyclus. Ik heb sinds deze maand een nieuwe baan waar ik aankomende week bij begin. Nu hebben wij over 2 weken onze eerste IUI dus, maar dat kan op een werkdag van mij vallen. Ik vind het toch lastig. Ik wil er graag eerlijk over zijn. Ik ga er namelijk niet van uit dat het gelijk lukt, dus gaan er meerdere maanden volgen. En om nou nu al te zeggen; ik moet naar het ziekenhuis voor een afspraak, dus ik moet vrij... dat vind ik wel lastig omdat ik dan net pas 2 weken begonnen ben bij deze baan. Het is vanaf mijn werk 1:15 rijden naar de kliniek. Stel het valt midden op de dag onze afspraak, dan wil ik ook nog even naar huis toe om me op te frissen natuurlijk. Dat is vanaf mijn werk 45 minuten rijden. Oef, heeft iemand tips?
Mbt vertellen: ik denk wel dat het verstandig is om leidinggevende in te lichten. Ik moest zelf om de dag voor een echo en dat meer dan 2 week lang dus als ik wel had gewerkt had ik het wel gezegd. Ja ik zou het wel eerlijk gezegd hebben tegen de leidinggevende. Heb liever dat ze weten van mijn kinderwens dan dat ze denken 'die moet vaak naar ziekenhuis o jee... ik heb een zieke medewerker aangenomen '
Ik heb het mijn leidinggevende verteld in eerste instantie. Later ook een paar collega's, omdat het 3x is voorgekomen dat ik de inseminatie op een werkdag had (dit is overigens altijd in de ochtend) en ik dus tijdens mijn dienst naar de poli voortplanting moest ik werk in hetzelfde ziekenhuis dus opzich is dat prima te doen maar dan zei ik dus wel even tegen een collega dat ik even een kwartiertje weg was.
Ik ben er zelf open over geweest naar mijn werk. Zowel leidinggevende als directe collega’s, omdat ik een icsi traject in moest wat veel pact had en ik het fijn vond dat mijn collega’s wisten hoe ik er bij zat. Nu zat ik wel in een andere positie met een vast contract, dus dat maakte het voor mij makkelijker te delen. Ik kan me voorstellen dat t met net een nieuwe baan lastiger is dit gelijk te delen.
Hier bijna hetzelfde geval. Sinds IUI behandeling 2 een nieuwe werkplek en heb in eerste instantie aangegeven dat ik voor mijn gezondheid soms naar het ziekenhuis moet. Inmiddels is dat iets te vaak voorgevallen waardoor ik mijn leidinggevende heb verteld dat we al jaren bezig zijn om een kindje te krijgen en inmiddels in het vruchtbaarheidstraject zitten. Ze had er alle begrip voor en vond het erg vervelend voor mij. Dus ik snap je gevoel, het is best iets intiems wat je moet delen met iemand die je nauwelijks kent maar er is heus wel begrip. Zo niet, dan zijn ze jou als werknemer niet waard (hard gezegd)
Ik heb het in eerste instantie niet verteld op mijn werk. Pas toen ik geopereerd moest worden voor de bbz, toen moest ik natuurlijk wel. Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt om te zeggen, maar ja, als je zwanger wordt na de eerste poging heb je natuurlijk ook iets te vertellen Je zou kunnen afwachten, misschien valt het toevallig de eerste keer net in het weekend. Ik weet niet bij welk ziekenhuis je zit, maar bij mij waren de afspraken altijd in de ochtend, tussen 09.30 en 11.00 uur. Schoon ondergoed hoef je niet mee te nemen, want dat doe je uit voordat je gaat liggen en een pakje opfrisdoekjes kunnen natuurlijk gewoon in je tas. Veel succes!! Edit: ik zie in je handtekening Nij Barrahûs. Geen idee wat daar de afspraken zijn, maar het lijkt me dat zij ook een vast tijdsblok voor de inseminaties hanteren.
Ik heb gister het gesprek gehad met mijn leidinggevende. Ze was ontzettend begripvol. Ze steunen me waarin nodig, en ik kan gewoon gaan voor de behandelingen. Dat komt allemaal goed zei ze. Ik ben heel blij dat ik heb toch gezegd heb!