Hallo allemaal Weten jullie of het gebruikelijk is om op de laatste dag voor de vakantie een kleinigheidje mee te nemen voor de juffen op de psz? M'n zoontje zit volgend jaar ook weer bij hun in de klas dus het is geen afscheid ! Wat denken jullie leuk of overdreven ? Gr.
Haha laatst was item op editienl over.. Ik zou niet doen zelf. Ze doen hun werk en daar worden ze voor betaald. Meer is niet nodig in mijn ogen. Als dat op afscheid ging dan zou knutselwerk van je zoon of dergelijke leuk zijn (of uitdeelcadeautje aan hele groep) maar niet meer denk ik.
Nee, hier niet. Na de vakantie komt ze weer terug bij deze groep op de psz, dus ik vind het nergens voor nodig eerlijk gezegd. Straks kun je bezig blijven, kadootje voor de zomer, kerstvakantie, juffendag..... Zeker als alle moeders elkaar willen overtreffen zoals bij mijn oudste op school.. Hier krijgen de juffen op de psz een kleinigheidje als ze naar de basisschool gaan maar verder niet...
Ik heb het weleens gedaan maar het is geen gewoonte .Ik ben er ook vanaf gestapt. Hier geef ik alleen iets als ze weggaan bij die juf, op de basisschool dus nu en op de psz als ze naar de basisschool gaan.
Ik zou indd gewoon een leuke tekening laten maken, met erop tot na de zomervakantie o.i.d? Ik zou indd ook niets gaan kopen als hij/zij na vakantie weer in de klas zit.
Ik ben dan wel weer zo.. ☺️ Maar gewoon een kleinigheidje van 1/2 euro met een knutsel erbij..
Hier geeft de één een cadeau, de ander een tekening en weer een ander niks...vorig jaar behoorde ik tot de laatste groep. Vind het in principe niet nodig maar omdat één leidster niet terug komt heeft zoontje dit jaar een chocoladereep van de Hema met 'ik vind je lief' gegeven en dan wel aan alle twee de leidsters.
Hier geef ik wel een cadeautje aan de juffen. Hij zit er 4 dagdelen (vve) en ze besteden echt heel veel tijd aan hem. Natuurlijk is het hun werk, maar dat stukje liefde wat ze erbij geven, daar worden ze niet voor betaald. Door een verhuizing is dit zijn 2e psz en ik zie het grote verschil tussen juffen die hun werk doen en juffen die hun werk met plezier/liefde doen. Dat beetje extra wat ze geven, die positieve aandacht doet zoveel bij mijn jochie, dat levert veel meer op dan de kleine cadeautjes kosten!
Op de psz deed ik het niet. Wel bij het afscheid een kleinigheidje en een boek voor de psz. Maar de jongste mocht vorige week, op de laatste dag trakteren, dus nu kregen ze wel iets.
Op de psz alleen de laatste dag voor naar de bs gaan . Op de basisschool doe ik wel elk jaar iets geven .
ik heb een blik stroopwafels gekocht voor alle leidsters gewoon samen. Kaartje erbij. Twee euri bij elkaar. Leuk toch
Ik heb het wel gedaan, voor beide juffen een sleutelhanger besteld waarop stond; Bedankt lieve juf! Dochter een leuk kaartje laten kleuren en die er aan gemaakt, juffen vonden het erg leuk. Tja tuurlijk is het hun werk maar wij vinden het toch ook leuk als we in ons werk af en toe iets extra's krijgen? Hoeft niet veel te kosten, en iets zelf geknutseld vind ik ook erg leuk.
Ik doe het ook. Gewoon echt een kleinigheidje. Ben zelf leerkracht en verwacht nooit wat maar het is toch leuk en lief om even een leuke tekening, persoonlijk kaartje of een klein gesprekje met de ouders in kwestie. Dat laatste vind ik overigens het meest waardevolle. Je wil niet weten hoeveel ouders er, nadat je een jaar 'hebt gezorgd voor' hun kind(eren) niet eens even de moeite nemen om even een hand te geven en elkaar te bedanken en een fijne vakantie te wensen.
haha toevallig, ik doe het dus wel. Heb de kleinigheidjes net klaar. Ik heb geen idee of het gebruikelijk is daar want mijn zoontje zit er pas 3 maanden op. Maar wil de juffen gewoon een fijne vakantie wensen. Een knutsel van mijn zoontje waarbij ik een bijna kosteloos kleinigheidje heb gedaan.
Een tekening laten maken door je kindje is toch altijd leuk? Het doet ieder mens goed om naast het salaris gewoon een stukje waardering te krijgen voor zijn / haar werk. Ik vind het een kleine moeite en ik weet dat je de juffen er echt een plezier mee doet.
Nou vandaag de eerste 2 juffen het cadeautje gegeven en wat waren ze er blij mee. Het hoefde allemaal niet, maar wat stonden ze te glunderen. Ook de juffen hebben na een jaartje echt wel eens een bedankje nodig. Mijn zoontje zit er 4 dagdelen in de week om een flinke taalachterstand. Hij heeft op zijn manier groot mogen worden daar en daar ben ik de juffen erg dankbaar voor!
Dat vind ik echt triest, dat ouders je niet eens willen bedanken. Als je ook maar iets fout doet als leerkracht, staan ze je wel af te branden op het schoolplein...
Nu staat de school waar ik werk ook wel in een achterstandswijk hoor.... maar ik vind het wel typisch dat het elk jaar erger wordt.