even paniek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ddebbyy, 16 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hallo allemaal,

Ik ben nu net 4 weken zwanger en heb net van mijn beste vriendin gehoord dat haar broertje de rode hond heeft.
    Hoe schadelijk kan dat voor mijn ongeboren zijn?
    Hoe groot is de kans dat zij het bij zich draagt en dat ik het nu ook krijg?
    Ik heb haar broertje 30 januari voor het laatst gezien en mijn beste vriendin afgelopen donderdag...zij heeft haar broertje vorige week zondag nog gezien...
    Wat moet ik in hemelsnaam doen?

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Debby

2. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Waarschijnlijk ben je er zelf tegen ingeent? Het is volgens mij alleen schadelijk voor de baby als jij het zou hebben. Dus ik zou in ieder geval bij die jongen uit de buurt blijven. maar als jij het niet hebt, is er dus geen reden voor bezorgdheid.

Succes!

3. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik denk ook dat het alleen schadelijk is voor je baby als je het zelf hebt inderdaad. Vraag het anders even aan de verloskundigen op het forum :)

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Maar ja....hoe kom ik erachter of ik het heb?
    Ik ben wel ingeent...
    Pffffff meiden...ik maak me zo ongerust ga morgen meteen de dokter bellen!

5. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ja doe dat inderdaad, maar ff dan kan de dokter je misschien wel gerust stellen :)

6. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Zover ik weet hoef jij je geen zorgen te maken, maar ik zou het kind zelf niet opzoeken.
    In Nederland volgt bijna iedereen het normale vaccinatie-programma en dat houdt in dat als je als kind normaal gevaccineerd bent nu geen risico loopt.
    Mijn bloed is pas standaard onderzocht en dan worden ook je anti-stoffen tegen rode hond getest en ik had voldoende anti-stoffen.

Sterkte en nog gefeliciteerd!

7. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Klopt, mijn vriendin heeft net de verloskundige gebeld (ze is zelf 20 weken zwanger) en zij zei dat de kans dat mijn vriendin het heeft gekregen nihil is maar dat ze het dan ook nog eens aan mij heeft doorgegeven 0 % is...
    Zoooo weer opgelucht hihihi

Thankss meiden

Deel Deze Pagina