Vertellen van zwangerschap bij sollicitatie ?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door fitty, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fitty

    fitty Bekend lid

    9 jun 2014
    913
    0
    0

    Dat begrijp ik ook, maar ik heb haar ook uitgelegd dat er ook een proeftijd aan vast zit...
    In de proeftijd kan je denk ik zo wel zien dat ik zwanger ben (buikje begint nu te groeien) en staat een beetje onbetrouwbaar als ze erachter komen en ik heb het niet zelf verteld.. Dan maak ik ook de kans op een vast contract na proeftijd kleiner om niet eerlijk te zijn. Maar zo zag zij het niet. Ik vind het sowieso moeilijk om te verbergen. Ook met avonddiensten en zo ben ik eerder moe. Maar daar houd mijn werkcoach niet echt rekening mee.
     
  2. fitty

    fitty Bekend lid

    9 jun 2014
    913
    0
    0
    Kleine update: Ik heb het dus wel verteld en de reactie viel me gelukkig heel erg mee. Ze waren gelijk enthousiast en feliciteren en stelde het op prijs dat ik het eerlijk had verteld.
    Ze gaan nog wel even overleggen ivm aangepast contract omdat ik eigenlijk ook voor de late diensten stond ingepland en dit nu tijdelijk aangepast moet worden. Maar in ieder geval heb ik nog wel een toekomst bij dit bedrijf en misschien wel een betere omdat ik het eerlijk heb verteld. Mijn werkcoach was hier op tegen maar ik heb liever dat ik het zelf vertel als dat ze erachter komen tijdens de proeftijd :) Kortom een goed gevoel en blij dat ik eerlijk ben geweest
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Goed om te horen! Hoop dat je alsnog een mooi contract gaat krijgen!
     
  4. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wat goed dat jet het hebt verteld! En fijn dat er positief werd gereageerd! Moet een lekker gevoel geven :)
     
  5. Pillow

    Pillow Bekend lid

    13 apr 2014
    564
    70
    28
    Goede keuze! Fijn dat je een goed gevoel erbij hebt.
     
  6. fitty

    fitty Bekend lid

    9 jun 2014
    913
    0
    0
    Inmiddels weer bericht gekregen over mn contract. nu minder positief. Ze stellen het toch maar even uit ; vanwege de zwangerschap. En gaan nu toch eerst met de andere kandidaten verder.. als daar niks uitkomt dan komen ze evt nog terug bij mij.. Maar ik weet niet of ik daar dan nog op zit te wachten. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje teleurstellend dat ze in eerste instantie positief reageren en daarna ; nadat ze onderling hebben overlegd mij ineens toch geen contract gaan geven..
     
  7. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, dat is zeker teleurstellend! Ook heel onprofessioneel vind ik om dit zo te doen. Maar ja, daar heb je natuurlijk niks aan.
    Ik hoop dat je toch nog snel een leuke baan vindt, bij een bedrijf dat het niet erg vindt dat je zwanger bent (want ze bestaan echt!)

    Heel veel succes!
     

Deel Deze Pagina