Vertellen wat het is?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shaddixxx, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Het is voor mij alweer een tijdje geleden, maar tijdens m'n zwangerschap waren er zó veel mensen die vroegen of ik al wist of m'n kindje een jongetje of een meisje was.
    Als ik dan zei dat ik dat inderdaad wist, zaten ze me heel afwachtend aan te kijken, en als ik dan zei dat dat tot de dag waarop m'n kindje geboren zou worden een geheim voor mij alleen zou blijven, vonden ze dat allemaal heel raar.
    Ik heb zelfs een paar keer meegemaakt dat mensen echt boos werden omdat ik het niet wilde vertellen ;)
    Ik vind het gewoon niet leuk als iedereen dat van tevoren al weet!

Nu zie ik op dit forum ook heel veel mensen die het gewoon vertellen, of die het in hun banner hebben staan.

Doen jullie dat omdat jullie hier anoniem zijn, of is het tegenwoordig echt heel normaal omdat gewoon tegen iedereen te vertellen? :)

2. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Wij hebben het ook niemand verteld wat het wordt. We wilden het zelf eerst niet eens weten, maar door toeval zijn we er toch achter gekomen uiteindelijk, wat het wordt.
    Als mensen me vragen of ik weet wat het wordt, antwoord ik wel eerlijk van wel, en zeg er dan bij 'Ja, we weten wat het wordt, maar we vertellen het niemand'... zodat dat meteen duidelijk is... de meeste mensen in mijn omgeving reageerden daar heel begripvol op.
    Ik snap ook niet hoe mensen het lef durven hebben om BOOS te worden omdat je niet zegt wat het wordt.. .het gaat hen toch helemaal geen bal aan? Het is jullie kindje en jullie bepalen wat jullie wel of niet een verrassing laten! ;)

3. Sannah

Sannah Lid

27 apr 2009
    92
    0
    0
    Wij weten het sinds gisteren zelf ook. maar vertellen het aan niemand (hoewel ik dat moeilijk vind omdat ik slecht geheimen kan bewaren als ik zo mega enthousiast ben over iets!! :)) maar we houden het toch ook echt geheim. Ik vind het ook niet leuk als iedereen het al weet. mensen hebben pech als ze nieuwsgierig zijn! En als ze moeilijk gaan doen, dan zal ik ze vriendelijk verzoeken om niet door te vragen.
    Vanochtend vroeg iemand het en ik zei: "ja WIJ weten het..." Deze dame snapte de intonatie meteen en zei: oh oke, maar je vertelt het dus niet! Ik hoop dat iedereen zo zal reageren! :D

4. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik heb ook wel al gehad dat mensen gingen raden ... "IK denk dat je een jongetje krijgt!" "Nee, IK denk dat je een meisje krijgt!" Ik heb alleen maar zo ---> :D staan lachen en gezegd

"Over een paar weken zullen jullie het weten!"

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    wij hebben t wel aan de familie verteld.. die waren er toch achter gekomen met shoppen etc:)
    Maar voor de rest hebben we het stil gehouden.. voor zover ik me niet verkletst heb..:(
    Hoop in iedergeval dat die mensen gewoon heerlijk verbazing veinzen :D

t is in iedergeval jullie keus om t te vertellen of niet.. hier werden mensen ook wel stil als ze doorkregen dat wij het geslacht al wisten.. maar als ik zei.. ik vertel het niet was dat ook goed.. en he..al was t niet goed.. is niet mijn probleem:)

6. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Ik en mijn partner hebben samen besloten om het gewoon aan iedereen te vertellen als mensen het vragen en willen weten. ALs mensen het niet willen weten of niet vragen dan vertel ik het ook niet.

Maar ik vind het een heel persoonlijke keuze om het wel of niet te vertellen, en ik vind het ronduit belachelijk dat er mensen zijn die dus boos worden omdat je het niet wilt vertellen.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Alleen mijn ouders en mijn zusjes weten het. Voor de rest houdt ik het lekker anoniem. Hier op het forum zeg ik het wel, maar ik ga er alsnog vanuit dat niemand mij hier in real life ook kent.

Hier ook al vage reacties gehad hoor, maar daar trek ik me niks van aan. Het is nu nog lekker ons geheimpje.

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Wat "normaal" is, is dat jij het helemaal zelf bepaalt of je het verteld ja of nee :) Daar heeft echt niemand wat mee te maken. En mensen die daar boos om worden..tja, die zijn dus niet ..."normaal" :D

Geniet van je kleine uk!

9. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik wilde het geheim houden maar dat lukte gewoon niet, dus heb ik er ook niet meer moeilijk over gedaan. Je verspreekt je zo makkelijk! Want eigenlijk als je het over een baby hebt heb je het bijna altijd over een 'hij' dus dan trekken de mensen hun conclusies al. En lul je daar nog maar eens uit :D
    De naam is wel iets wat ik écht aan niemand vertel, maar dat is ook veel makkelijker ;)

10. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Wij hebben besloten om het wel te gaan vertellen. Omdat veel mensen anders blijven opletten of je in de hij/zij vorm praat, en ze gaan gokken etc. Met vriendinnen gaan we wel een babyshoppen, en ik vind het niet leuk om neutrale kleurtjes te kopen. Natuurlijk hebben we, toen we wisten dat het een meisje zou worden, onze ouders ingelicht en een paar vriendinnen die graag wilden dat ik ze zou bellen na de echo, maar verre familie etc. hebben we niet gebeld, als ze het willen weten moeten ze het maar vragen.
    De naam blijft wel een geheimpje tussen mij en mijn partner.

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    bij de eerst was het ons geheimpie....

nu weet iedereen het! bewust voor gekozen. kyana praat ook over haar babybroertje!

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik persoonlijk snap het nut niet dat je het zelf wel weet, maar dat dan de rest het niet meer mag weten....? (niemand zich aangevallen voelen aub. is gewoon persoonlijk) Als jij en je partner het toch al weten, waarom dan nog geheim houden....? Dan krijg je alsnog allemaal van die dubbelzinnige kleertjes en speeltjes.... als ik het zou weten (vriendlief wil het niet weten helaas) dan zou ik alles lekker roze of blauw kopen, en dan konden de mensen in je omgeving ook leuk spulletjes kopen met de juiste kleur e.d.! Dut tja, voor mijn persoonlijke gevoel is het of weten wat het word en je voordeel er mee doen, of niet! haha, maar ja, zo ben ik! Wij gaan het niet vragen dus omdat mijn vriend het echt niet wil weten en verassing wil houden. Maar als het dus aan mij had gelegen hadden we alles op kleur ingericht hihi, een prinsessenkamertje of een voetballerskamertje :) Maar goed, bij de 1e heeft een verrassing natuurlijk ook wel wat :p

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben niks gezegd en gaan dit ook neit doen pas als de baby er is dan merkt ook iedereen dat we het allang wisten hahah. iedereen denkt dat we nog geen idee hebben omdat dit bij de eerste idd zo was. dit keer hebben we er voor gekozen wel te weten maar aleen wij twee weten dit jah en hier op forum een aantal maar goed die ken je neit persoonlijk en is dan ook wel weer leuk om het toch te delen met mensen zodat je je neit snel verpraat. als ze het dus vragen zeggwen we glashard nee we hebben geen idee en willen het ook enit weten. in dit geal dus leugentje voor bestwil. hihi vinden het wle grappig dat iedereen straks verwonderlijk staat te kijken wij bijv de keuze voor ons kaartje of de kelertjes die de kleine straks al aan heeft als we uit het ziekenhuiis komen hihi.

14. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ik heb altijd gezegd dat ik zelf niet eens wilde weten wat het wordt maar toen de gynacoloog vroeg of we het wilden weten riep ik het hardst JA! :D Daarna ook gewoon verteld. Wij wonen in het buitenland en eigenlijk vertelt iedereen het hier. Ook vertellen ze hier de naam maar dat wil ik echt geheim houden. Worden mensen ook nog boos over, zo idioot!

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij hebben tegen iedereen gezegd het zelf ook niet te willen weten. Pas na de geboorte kwam iedereen er achter dat wij allang wisten dat het een jongetje is.
    Wel wat boze gezichten, maar jammer dan. Dit is zoals wij het willen en als ze het er niet mee eens zijn hebben ze pech.

Vind het geen rare vraag, als mensen vragen of je al weet wat het is. Maar boos worden omdat je het niet wil vertellen :(

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben er dan voor gekozen het niet te willen weten (hoe moeilijk ik dat ook vaak vind!), maar als we het wel hadden geweten hadden we het ook niet geheim gehouden, hoor..
    Beetje hetzelfde idee als BabeBabe. Ik zie het nut niet zo van het dan nog geheim houden, en daarbij weet ik zeker dat ik toch mijn mond wel voorbij zou praten, hahaha! Nu kan ik tenminste in al mijn onschuld iedereen aanhoren die me wil laten weten wat 'ie denkt dat het is EN krijg ik alleen maar neutrale spulletjes - ideaal (ik ben niet zo van blauw en roze :))

17. Maia

Maia Niet meer actief

ik vind het wel idioot dat er mensen zijn die boos worden omdat je het niet vertelt.

wij weten het zelf ook niet, maar wij hebben het altijd over een "hij". Ja sorrie, "het" vind ik niet klinken en "zij" slaat ook nergens op want we weten het niet. Dus heel veel mensen zijn ervan overtuigd dat we het wel weten en dat het een jongetje wordt. We zullen het zien ;)

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn familie weet 't, onze dochter weet 't en verder niemand... En of mensen 't nou leuk vinden of niet, zo blijft 't ook... :D

Raar hoor, dat mensen boos worden om zoiets! Ze komen er vanzelf toch wel 'n keertje achter, lijkt me zo... ;)

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij hebben het ook gewoon aan iedereen verteld!
    Thuis praat ik met mijn vriend er toch over, noemen haar bij naam enz..
    Ik zeg ook constant: haar, of zij. Zou me echt niet in kunnen houden..
    En ik vind het heerlijk dat iedereen weet wat het word!
    De kleertjes die je krijgt, de kamer die je mooi in kan richten en niet verborgen hoeft te houden tot de geboorte..

Heel veel mensen vonden het ook zooo spannend tot de echo over wat het werd!
    Vind niet dat de verrassing van wat het word dan weg is.

En de naam... Ja, dat wil ik wel heeeel graag geheim houden! :D

20. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wij weten het wel, en alleen de mensen die heel dichtbij ons staan weten het ook. Als mensen mij vragen wat het word zeg ik altijd: een baby :D
    En als ze dan boos worden kunnen ze de pot op, ik maak zelf wel uit wie ik het vertel of niet.

Deel Deze Pagina