preconceptionele dagopname

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bloem3005, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem3005

bloem3005 Lid

24 jan 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Beste allemaal

Na een jaar van 2 miskramen kregen we de mogelijkheid om naar de gynaecoloog te gaan. December 2008 werd bloed afgenomen van ons beiden voor een DNA-matching onderzoek en we zouden later een oproep krijgen voor een bloedafname ivm onderzoek van de bloedstolling. (Het was te kort na de laaste miskraam).En dan zouden in een latere afspraak de uitkomsten besproken worden.
    Nou heb ik vandaag een oproep gekregen van het ziekenhuis voor een dagopname 'in verband met onderzoek van een zwangerschapswens'. oftewel preconceptionele dagopname. Dit had ik niet verwacht. Ik dacht alleen bloed af te moeten geven, over een opname werd niet gesproken.
    Zijn er vrouwen die hier meer over weten? Graag hoor ik jullie ervaringen.

Liefs

2. Trees

Trees Niet meer actief

Wat raar? Ik dacht alle onderzoeken naar miskramen te hebben gehad, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Woon je misschien in belgie? Ik heb gelezen dat ze daar meer onderzoeken doen dan in nederland. Ik zou ook even het ziekenhuis bellen om te vragen wat je kan verwachten.

3. bloem3005

bloem3005 Lid

24 jan 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Trees, nee ik woon in Nederland. Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad even gebeld, het betreffen meerdere onderzoeken die ze in een dag uitvoeren. Zoals uitgebreid bloedonderzoek,hartfilmpje, echo van de aderen, baar moeder, eierstokken etc. Ik stond er echt van te kijken maar ga het wel doen.
    Gaat het met jou goed? WElke onderzoeken heb jij allemaal gehad? Als ik dat mag vragen natuurlijk.

groetjes

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb een vergelijkbare opname gehad. Dit omdat ik PE-HELLP heb gehad tijdens eerste zwangerschap. Ik weet dat de testen van die dag redelijk overeen komen met de testen die ze doen bij meervoudige miskramen. Dit omdat de oorzaak vaak vergelijkbaar schijnen te zijn.

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik verbaas me echt over de grote verschillen tussen ziekenhuizen. Volgens mijn gyn hebben al deze onderzoeken dus geen zin :(, maar schijnbaar is het beleid tussen ziekenhuizen erg verschillend. Persoonlijk heb ik liever teveel onderzoeken dan te weinig. Je raakt er soms zo wanhopig van en je wil graag houvast. Ik heb een echo gehad en verder alleen maar bloedonderzoeken. Bij de bloedonderzoeken zijn de chromosomen, suiker, nieren, schildklier, b12, bloedstolling etc. onderzocht. Ik heb zelf al besloten dat mocht ik nu voor de 5e maal een miskraam krijgen een second opinion bij een ander ziekenhuis ga vragen. Ik ben dus heel benieuwd welk ziekenhuis jij loopt? Heel veel succes met alle onderzoeken!

6. bloem3005

bloem3005 Lid

24 jan 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Trees,

Tja er zijn veel verschillen inderdaad. Ik ben onder behandeling in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen. In februari heb ik de dagopname waarin diverse onderzoeken gedaan worden. Ik vind het wel spannend allemaal.
    Mocht je er meer over willen weten dan hoor ik het wel!

Sterkte met alles. Het gaat allemaal niet vanzelf!

groetjes

Deel Deze Pagina